Ministerul Fondurilor Europene, prin Autoritatea de Management POS DRU, aflata in directa sa coordonare, a lansat recent schema de minimis prin care firmele vor primi subventii pentru angajarea tinerilor absolventi, se mentioneaza intr-un comunicat publicat recent pe site-ul institutiei. Documentele necesare pentru deschiderea acestei cereri de proiecte au fost publicate in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 383 si 383 bis, din 23 mai 2014. Printre acestea se numara Ghidul Solicitantului si Schema de ajutor de minimis - "Locuri de munca subventionate".
Potrivit AIPPIMM, schema de ajutor de minimis “Locuri de munca subventionate” este instituita prin urmatoarele proiecte:
1. “Locuri de munca pentru TINEri in Bucuresti si regiunea Sud Est”, ID 143357
2. “Locuri de munca pentru TINEri in Bucuresti si regiunea Centru Brasov”, ID 143358
3. “Locuri de munca pentru TINEri in Bucuresti si regiunea Sud”, ID 143464
4. “Locuri de munca pentru TINEri in Bucuresti si regiunea Sud Vest”, ID 143466
5. “Locuri de munca pentru TINEri in regiunile Bucuresti Ilfov si Nord Est”, ID 143637
6. “Locuri de munca pentru TINEri in Bucuresti Ilfov si Nord Vest”, ID 143639
7. “Locuri de munca pentru TINEri in Bucuresti Ilfov si Vest”, ID 143640
8. “Locuri de munca pentru TINEri in Bucuresti Ilfov si Centru – Targu Mures”, ID 143641
Astfel, inscrierea in cadrul Proiectelor se face din 25 august prin completarea online sau prin tehnoredactarea/semnarea/stampilarea si trimiterea prin email a formularelor de inregistrare disponibile in format editabil si electronic pe site-ul www.aippimm.ro si pe site-ul www.imm.gov.ro cu inscriere continua pana la epuizarea bugetelor alocate.
Documentele necesare verificarii eligibilitatii se vor incarca in aplicatie scanate in cazul inscrierii online sau se vor atasa formularului printat, completat, semnat si stampilat in cazul trimiterii prin email. Lista cu adresele de email aferente fiecarui proiect este disponibila aici.
Pana la achizitia aplicatiei informatice, inscrierea absolventilor si a IMM-urilor se va face, potrivit AIPPIMM, parcurgand urmatorii pasi:
- Pentru aplicanti IMM:
1. Se intra pe site-ul www.aippimm.ro la rubrica Proiecte sau direct pe acest link, precum si pe site-ul www.imm.gov.ro
2. Din fisierul editabil “Metodologie si Formulare Tip de inregistrare” se copiaza Formularul nr.1 existent la pagina nr. 3 a metodologiei si se completeaza campurile libere cu datele intreprinderii, prin tehnoredactare, intr-un fisier nou editabil pe unitatea de lucru a firmei;
3. Se printeaza formularul completat, se semneaza si stampileaza de catre reprezentantul legal si se scaneaza in format pdf;
4. Se scaneaza in fisiere separate pdf, Certificatul de inmatriculare si anexele de la 1 la 4 completate, semnate si stampilate;
5. Cele 5 documente format pdf se trimit prin email la adresa atribuita Proiectului pentru care aplica (lista cu adresele de email este disponibila aici).
- Pentru absolventi:
1. Se intra pe site-ul www.aippimm.ro la rubrica Proiecte sau direct pe acest link, precum si pe site-ul www.imm.gov.ro
2. Din fisierul editabil “Metodologie si Formulare Tip de inregistrare” se copiaza Formularul nr.2 existent la pagina nr. 6 a metodologiei si se completeaza campurile libere cu datele absolventului, prin tehnoredactare, intr-un fisier nou editabil pe unitatea de lucru a acestuia;
3. Se printeaza formularul completat, se semneaza de catre absolvent si se scaneaza in format pdf;
4. Se scaneaza in fisiere separate pdf, cartea de identitate, adeverinta de absolvire si CV-ul semnat pe fiecare pagina;
5. Cele 4 documente formst pdf se trimit prin email la adresa atribuita Proiectului pentru care aplica (lista cu adresele de email este disponibila aici).
Obiectivul prezentei scheme il constituie dezvoltarea aptitudinilor de munca ale tinerilor absolventi ai unei institutii de invatamant secundar si tertiar in 2014, aflati in tranzitie de la scoala la viata activa, prin invatarea la locul de munca si subventionarea locurilor de munca in vederea cresterii ratei de ocupare in randul tinerilor integrati la primul loc de munca, dupa absolvire, informeaza AIPPIMM.
Durata schemei este de 12 luni de la semnarea contractelor de finantare pentru proiectele aprobate in cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, Axa Prioritara 2 "Corelarea invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii", Domeniul Major de Interventie 2.1. „Tranzitia de la scoala la viata activa.
Ajutorul de minimis se acorda angajatilor prin intermediul IMM-urilor sub forma de sume nerambursabile, pentru acoperirea cheltuielilor salariale complete cu angajatii noi in limita a 1575 lei /luna pentru studii medii si 2328 lei /luna pentru studii superioare, pe o perioada de minimum 6 luni si maximum 12 luni, se precizeaza pe site-ul AIPPIMM. Valoarea maxima a subventiei acordate pentru plata salariului net este de 900 lei/luna pentru studii medii si 1300 lei/luna pentru studii superioare.
Numarul maxim orientativ de posturi care vor face obiectul subventionarii, in functie de categoria in care se incadreaza beneficiarul schemei de minimis, este urmatorul:
- Pentru microintreprinderi – 3 locuri de munca nou create;
- Pentru intreprinderile mijlocii – 7 locuri de munca nou create;
- Pentru intreprinderile medii – 15 locuri de munca nou create.
Ce criterii de eligibilitate trebuie sa indeplineasca firmele?
Un IMM poate incheia un singur contract pe toata perioada de implementare a proiectului, care poate fi modificat prin acte aditionale cu respectarea prevederilor ghidului solicitantului conditii specifice, informeaza AIPPIMM. IMM are obligatia mentinerii posturilor subventionate dupa finalizarea perioadei de acordare a subventiei, pentru o durata cel putin egala cu perioada de acordare a subventiei.
Pot beneficia de ajutor de minimis intreprinderile care indeplinesc cumulativ, la data solicitarii, urmatoarele conditii:
a) sunt legal constituite in Romania si isi desfasoara activitatea in Romania;
b) nu sunt in stare de insolventa, nu au afacerile administrate de un judecator sindic, nu au nici o restrictie asupra activitatii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente intre creditori, sau nu se afla intr-o alta situatie similara cu cele mentionate anterior, reglementate prin lege;
c) nu inregistreaza datorii publice si si-au platit la timp taxele, obligatiile si alte contributii la bugetul de stat, bugetele speciale si bugetele locale prevazute de legislatia in vigoare;
d) reprezentantul legal al intreprinderii nu a fost supus unei condamnari de tip res judicata in ultimii 3 ani, de catre nicio instanta de judecata, din motive profesionale sau etic-profesionale;
e) reprezentantul legal al intreprinderii nu a fost condamnat de tip res judicata pentru
frauda, coruptie, implicare in organizatii criminale sau in alte activitati ilegale, in detrimentul intereselor financiare ale Comunitatii Europene;
f) reprezentantul legal al intreprinderii nu furnizeaza informatii false;
g) este direct responsabila de pregatirea si implementarea proiectului si nu actioneaza ca intermediar pentru proiectul propus a fi finantat;
h) nu a fost subiectul unui ordin de recuperare in urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal si incompatibil cu piata comuna sau, in cazul in care a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta;
i) valoarea totala a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat intreprinderea unica pe o perioada de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in curs), cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depaseste echivalentul in lei a 200.000 Euro (100.000 Euro in cazul intreprinderilor unice care efectueaza transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost). Aceste plafoane se aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmarit si indiferent daca ajutorul este finantat din surse nationale sau comunitare;
j) sunt incadrate in categoria IMM conform legii nr 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare;
k) depune cererea de plata in numele absolventilor angajati, cu evidentierea cheltuielilor eligibile si documentatia aferenta fiecarui decont, respectiv copie certificata a contractului/contractelor de munca cu norma intreaga pe o durata de minim 12 luni pentru noile locuri de munca create prin proiect, extras REVISAL, adeverinta care sa ateste calitatea de absolvent, copie dupa Cartea de Identitate a angajatului, fisa postului, statul de plata al salariilor si dovada platii contributiilor angajat-angajator.
l) prezinta un angajament ferm privind mentinerea locurilor de munca existente la data inregistrarii cererii de acord pentru finantare, precum si crearea de noi locuri de munca si mentinerea celor nou create, dupa finalizarea perioadei de acordare a subventiei pe o perioada de cel putin cu perioada pentru care s-a acordat subventia.
m) nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate.
"Cererea de plata a ajutorului de minimis se depune dupa achitarea lunara a salariilor, conform contractului de finantare semnat intre Societate, Absolvent si Departament. Plata ajutorului de minimis se face prin intreprinderile angajatoare conform contractului de finantare semnat intre Societate, Absolvent si Departament; Contractul individual de munca cu absolventul trebuie sa fie incheiat pe o perioada de minimum 1 an, iar data semnarii trebuie sa fie ulterioara datei de semnare a contractului de finantare. Grupul tinta eligibil in cadrul acestor proiecte include numai cetateni ai statelor membre UE cu domiciliul sau resedinta legala in Romania", se arata pe pagina de internet a AIPPIMM.
Nu sunt eligibile pentru a fi selectate in cadrul programului IMM-urile din sectoarele/domeniile: intermedieri financiare si asigurari, tranzactii imobiliare, activitati de jocuri de noroc si pariuri, productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, produse energetice definite Codului fiscal, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope, activitati de inchiriere si leasing, activitati de investigare si protectie, precum si activitatile excluse de normele europene, pentru care nu se poate acorda ajutor de minimis.
Oficiile teritoriale ale AIPPIMM au putut sa depuna intre 6 si 11 iunie cereri de finantare nerambursabila pentru POSDRU, in limba romana, accesand pagina de internet a AMPOSDRU, sectiunea „Cerere de propuneri de proiecte”, link ActionWeb.
"Prin aceasta schema de minimis sustinem angajarea tinerilor absolventi si activitatea mediului privat. O suma de aproximativ 40 de milioane de euro din fondurile europene alocate Romaniei prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane va fi folosita pentru a subventiona primele locuri de munca ale elevilor si studentilor din promotia 2014. Subventia acopera plata unui salariu net de 900 de lei pentru absolventii de studii medii, respectiv de 1.300 de lei pentru absolventii de studii superioare, pe o perioada de minimum 6 luni si de maximum 12 luni. Angajatorii care vor beneficia de aceste subventii vor fi obligati sa mentina posturile nou create o perioada de timp cel putin egala cu cea pentru care au incasat subventia. Subliniez ca firmele vor fi obligate sa mentina postul nou infiintat si nu persoana angajata initial, in conditiile in care prin aceasta masura vrem sa incurajam competitia pe piata muncii", a declarat recent ministrul Fondurilor Europene Eugen Teodorovici.
Astfel, daca angajatorul va primi subventie pentru plata salariilor a 2 angajati pentru o perioada de 10 luni, dupa finalizarea perioadei de acordare a subventiei va fi obligat sa mentina cele doua posturi ocupate pentru o durata de cel putin 10 luni, se mentioneaza in Ghidului solicitantului. Totodata, valoarea subventiei acordate unei intreprinderi nu va putea depasi valoarea maxima prevazuta in lege cu privire la ajutorul de minimis.
Potrivit Schemei de ajutor de minimis, valoarea minima a ajutorului financiar ce va putea fi solicitat de un IMM va fi de 4.000 euro (echivalentul in lei), iar valoarea maxima totala a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat intreprinderea unica pe o perioada de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in curs), cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu va depasi echivalentul in lei a 200.000 euro.
Schema de ajutor de minimis urmeaza sa se aplice pana la 31 martie 2015 in limita fondurilor alocate, iar numarul estimat de beneficiari de ajutor de minimis este de 1.000 intreprinderi.
Puteti consulta Ghidului solicitantului - Conditii specifice AICI, Schema de ajutor de minimis AICI, iar Ghidul solicitantului conditii generale AICI.
Comentarii articol (9)