Cadrul legal pentru ca cetatenii sa-si primeasca acasa pasaportul a fost creat la inceputul anului, prin HG nr. 1087/2013.
Conform acestui act normativ, pasaportul poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, respectiv de la orice reprezentanta diplomatica a Romaniei in strainatate, pentru care opteaza solicitantul, indiferent de locul unde s-a depus cererea de eliberare a documentului de calatorie.
In plus, pasaportul simplu electronic va putea fi expediat la domiciliul titularului, sau, dupa caz, la domiciliul persoanei care a formulat cererea, daca aceasta suporta cheltuielile de expeditie aferente.
Desi aceste reglementari sunt in vigoare inca din 6 ianuarie 2014, Directia Generala de Pasapoarte a anuntat recent ca expedierea pasaportului la domiciliul titularului este posibila abia de astazi.
"Incepand cu data de 23 iunie 2014, cetatenii romani pot solicita transmiterea pasapoartelor simple electronice la domiciliu/resedinta. Contravaloarea acestui serviciu este de 8,68 lei inclusiv TVA", se mentioneaza in documentul de presa al DGP.
Potrivit sursei citate, prin aceasta masura se elimina obligatia persoanelor de a se prezenta la ghiseu pentru a ridica pasaportul, ramanand doar necesitatea prezentarii la momentul depunerii documentelor necesare eliberarii documentului de calatorie.
Curierul va livra pasaportul sub semnatura de primire doar titularului, unuia dintre parinti (in cazul minorilor care nu au implinit varsta de 14 ani) sau unei persoane imputernicite (prin procura speciala autentificata). Destinatarul primeste automat un SMS in care este informat cu privire la ziua in care va fi efectuata livrarea, adresa la care va sosi curierul si numarul de document de transport ce va insoti plicul cu pasaportul.
Daca, in termen de 5 zile lucratoare de la primirea notificarii prin SMS, destinatarul pasaportului nu este gasit la adresa, iar curierul nu a putut lua legatura telefonic cu destinatarul, plicul continand pasaportul va fi returnat la sediul serviciului public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple judetean din raza de domiciliu/resedinta.
Pasaportul va putea fi preluat oricand de la sediul respectivului serviciu public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple.
"Termenul legal de eliberare a pasaportului simplu electronic este de cel mult 30 de zile. In practica, Directia Generala de Pasapoarte elibereaza aceste documente de calatorie in 10 zile lucratoare", mai precizeaza institutia.
Comentarii articol (5)