Conform informatiilor publicate de Ministerul Muncii, 0 800 86 86 22 este numarul de telefon gratuit, apelabil din oricare retea, la care cetatenii pot obtine informatii privind legislatia muncii si a asigurarilor sociale.
Serviciul de telefonie este disponibil de luni pana vineri, intre orele 09.00-22.00.
Concret, potrivit institutiei, este vorba despre o linie de acces direct la informatiile specifice domeniilor gestionate de Ministerul Muncii, si anume:
- politici publice;
- pensii si asigurari sociale;
- asistenta sociala;
- protectia persoanelor cu dizabilitati;
- protectia drepturilor lucratorilor;
- protectia sanatatii si securitatii in munca;
- protectia drepturilor copilului adoptii;
- legislatia muncii.
Scopul acestui serviciu este acela de a facilita accesul cetatenilor la informatiile din domeniul social, in vederea cresterii transparentei administratiei publice si a cresterii increderii cetatenilor, prin simplificarea barierelor administrative si prin reducerea timpului alocat furnizarii acestor servicii.
"Prin TelVerde, oamenii vor primi informatia mult mai repede si vor sti unde sa se adreseze pentru a-si rezolva o problema sau alta. Este important sa simplificam accesul oamenilor la informatiile dorite", a declarat, la lansarea serviciului, ministrul muncii, Rovana Plumb.
TelVerde este un serviciu telefonic gratuit si va functiona utilizand o baza de date formata dintr-un set de intrebari frecvente si raspunsuri clare pentru fiecare domeniu in parte. Raspunsurile furnizate de catre operatorii call-center-ului sunt elaborate de Ministerul Muncii si vor fi actualizate permanent in functie de feed-back-ul primit din partea cetatenilor.
"In cazul in care raspunsurile la intrebarile formulate de public vor necesita un timp de consultare cu experti ai ministerului, solicitarea va fi transmisa electronic persoanelor abilitate din cadrul Ministerului Muncii si va fi solutionata conform procedurilor de comunicare aprobate", a mai precizat institutia.