Avand in vedere prevederile Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza art. 37 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2014 privind stabilirea unor masuri de reorganizare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, si al Hotararii Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii stiintifice,
ministrul educatiei si cercetarii stiintifice emite prezentul ordin.
METODOLOGIE
privind transferul personalului didactic auxiliar si personalului nedidactic angajat in unitatile de invatamant preuniversitar de stat in anii 2015 si 2016
Art. 1. - In anii 2015 si 2016, personalul didactic auxiliar si nedidactic angajat in unitatile de invatamant preuniversitar de stat, prin concurs sau examen, cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata poate fi transferat, in interesul invatamantului sau la cerere, intre unitatile de invatamant preuniversitar de stat.
Art. 2. - Personalul didactic auxiliar si nedidactic din unitatile de invatamant preuniversitar de stat poate fi transferat, la cerere sau in interesul invatamantului, de la o unitate de invatamant la alta, la nivelul aceleiasi unitati administrativ-teritoriale (comuna, oras, municipiu, judet), pe un post/o functie pentru care salariatul indeplineste conditiile specifice, dupa cum urmeaza:
a) transferul in interesul invatamantului se realizeaza la cererea directorului unitatii care solicita transferul, in baza hotararii consiliului de administratie al acesteia, numai cu aprobarea prealabila a consiliului de administratie al unitatii la care este angajat si numai cu acordul scris al salariatului solicitat;
b) transferul la cerere se realizeaza pe baza cererii salariatului insotite de acordul prealabil al consiliului de administratie al unitatii unde se solicita transferul si in baza acordului consiliului de administratie al unitatii al carui angajat este.
Art. 3. - (1) Transferul personalului didactic auxiliar si nedidactic se poate face numai pe un post vacant/o functie vacanta pe perioada nedeterminata
(2) Transferul personalului didactic auxiliar si nedidactic se poate face inclusiv pe fractiune/fractiuni de post/functie didactic (a) auxiliar (a) sau nedidactic (a).
Art. 4. - Personalul didactic auxiliar din unitatile de invatamant preuniversitar de stat poate fi transferat pe un post/functie didactic (a) auxiliar (a) pentru care indeplineste conditiile specifice. Personalul nedidactic din unitatile de invatamant preuniversitar de stat poate fi transferat pe un post nedidactic pentru care indeplineste conditiile specifice. in mod exceptional, personalul nedidactic din unitatile de invatamant preuniversitar de stat poate fi transferat pe un post/o functie didactic (a) pentru care indeplineste conditiile specifice numai in masura in care a ocupat anterior un post/o functie de natura celui/celei pentru care se solicita transferul.
Art. 5. - (1) Transferul personalului didactic auxiliar si nedidactic se poate face numai intre unitatile de invatamant preuniversitar de stat care au personal incadrat peste necesar si unitatile de invatamant preuniversitar de stat care au deficit de personal. Aceste unitati de invatamant se stabilesc de catre consiliile de administratie ale inspectoratelor scolare. Inspectoratele scolare analizeaza situatia unitatilor de invatamant care au posturi didactice auxiliare si nedidactice peste necesar sau in deficit, centralizeaza situatia posturilor, o aproba in consiliile de administratie si o afiseaza pe site-ul propriu si la sediu, la loc vizibil
(2) Transferul personalului didactic auxiliar si nedidactic se poate face astfel:
a) de pe o functie de executie pe o alta functie de executie;
b) de pe o functie de conducere pe o functie de executie;
c) de pe o functie de conducere pe o functie de conducere
(3) Dupa finalizarea transferului, postul ramas vacant din unitatea de invatamant de la care s-a efectuat transferul se reduce
(4) Prin exceptie de la dispozitiile alin. (1), transferul personalului didactic auxiliar si nedidactic se poate realiza si intre persoane care ocupa functii echivalente, indeplinind aceleasi conditii de ocupare a acestora, sau pentru apropriere de domiciliu. in aceasta din urma situatie, postul vacant din unitatea de invatamant de la care s-a efectuat transferul nu se reduce.
Art. 6. - (1) Procedura de transfer in interesul invatamantului este urmatoarea:
1. Directorul unitatii de invatamant care are deficit de personal didactic auxiliar si/sau personal nedidactic, in baza hotararii consiliului de administratie, solicita unitatii de invatamant care are personal incadrat peste necesar transferarea in interesul invatamantului a unuia/unora dintre salariatii acesteia, care indeplineste/indeplinesc conditiile specifice postului/posturilor pentru care se solicita transferul. Cererea este insotita de hotararea consiliului de administratie al unitatii, de individualizarea postului/posturilor deficitar/deficitare si de conditiile specifice care trebuie indeplinite pentru ocuparea acestuia/acestora.
2. Directorul unitatii de invatamant care are personal incadrat peste necesar, in baza hotararii consiliului de administratie al unitatii, stabileste salariatul/salariatii care indeplineste/indeplinesc conditiile specifice in vederea transferului in interesul invatamantului si ii/le solicita acordul scris in vederea transferului. Refuzul motivat al salariatului sau, dupa caz, al salariatilor de a accepta transferul in interesul invatamantului se analizeaza in consiliul de administratie al unitatii de invatamant.
3. in baza acordului scris al salariatului, directorul unitatii de invatamant al carei salariat este acesta emite decizia de transfer in interesul invatamantului si dispune incetarea contractului individual de munca, prin acordul partilor, in conformitate cu dispozitiile art. 55 lit. b) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrand incetarea contractului individual de munca in registrul general de evidenta a salariatilor, in conformitate cu dispozitiile art. 3 alin. (2) lit. i) si art. 4 alin. (1) lit. d) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile ulterioare. in cazul transferului mai multor salariati, directorul unitatii de invatamant emite decizie de transfer in interesul invatamantul, pentru fiecare salariat transferat.
4. in baza deciziei de transfer, transmisa unitatii la care se realizeaza transferul cu cel putin doua zile lucratoare anterior inceperii activitatii, directorul acesteia emite decizia de angajare pe post a salariatului transferat si incheie contractul individual de munca pe durata nedeterminata cu cel putin o zi lucratoare anterior inceperii activitatii. Contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, cu respectarea dispozitiilor art. 3 alin. (2) lit. b) si art. 4 alin. (1) lit.
a) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011, cu modificarile ulterioare. in cazul transferului mai multor salariati, directorul unitatii de invatamant emite decizie de angajare pe post pentru fiecare salariat transferat si incheie contract individual de munca pe perioada nedeterminata cu fiecare salariat.
5. in ziua inceperii activitatii la unitatea la care s-a transferat, angajatul depune la secretariatul acesteia urmatoarele documente:
- copia actului de identitate;
- documente care atesta nivelul studiilor si/sau efectuarea unor specializari, in copii certificate pentru conformitate cu originalul;
- documente prin care se atesta indeplinirea conditiilor specifice ale postului, in copii certificate pentru conformitate cu originalul;
- documente care atesta vechimea in munca, in meserie si/sau in specialitatea studiilor, in copii certificate pentru conformitate cu originalul;
- adeverinta medicala care atesta starea de sanatate corespunzatoare ocuparii postului, eliberata cu cel mult 6 luni anterior transferarii, in original.
6. in termen de 30 de zile calendaristice, salariatul va depune la secretariatul unitatii de invatamant unde s-a transferat cazierul judiciar
(2) Procedura de transfer la cerere este urmatoarea:
1. Salariatul interesat de ocuparea unui post/unei functii prin transfer depune la unitatea de invatamant la care este angajat si care are excedent de personal o cerere pentru obtinerea acordului de principiu al consiliului de administratie in vederea transferului la o alta unitate.
2. Dupa obtinerea acordului prevazut la pct. 1, salariatul in cauza depune la unitatea de invatamant care are deficit de personal o cerere in care mentioneaza postul/functia solicitat/solicitata, insotita de urmatoarele documente:
- copia actului de identitate;
- acordul de principiu al consiliului de administratie al unitatii la care este angajat;
- documente care atesta nivelul studiilor si/sau efectuarea unor specializari, in copii certificate pentru conformitate cu originalul;
- documente prin care se atesta indeplinirea conditiilor specifice ale postului, in copii certificate pentru conformitate cu originalul;
- documente care atesta vechimea in munca, in meserie si/sau in specialitatea studiilor, in copii certificate pentru conformitate cu originalul;
- adeverinta medicala care atesta starea de sanatate corespunzatoare ocuparii postului, eliberata cu cel mult 6 luni anterior transferarii, in original;
- cazierul judiciar.
3. Directorul unitatii de invatamant care are deficit de personal didactic auxiliar si/sau personal nedidactic supune aprobarii consiliului de administratie cererea de transfer.
4. in baza hotararii consiliului de administratie, directorul unitatii de invatamant care are deficit de personal solicita unitatii de invatamant care are personal incadrat peste necesar emiterea deciziei de transfer pentru salariatul solicitant. Cererea este insotita de hotararea consiliului de administratie al unitatii cu deficit de personal, cu indicarea postului pentru care este aprobat transferul.
5. Directorul unitatii de invatamant la care este incadrat salariatul, in baza solicitarii primite, emite decizia de transfer la cerere si dispune incetarea contractului individual de munca, prin acordul partilor, in conformitate cu dispozitiile art. 55 lit. b) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrand incetarea contractului individual de munca in registrul general de evidenta a salariatilor, in conformitate cu dispozitiile art. 3 alin. (2) lit. i) si art. 4 alin. (1) lit. d) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011, cu modificarile ulterioare.
6. in baza deciziei de transfer, transmisa unitatii la care se transfera cu cel putin doua zile lucratoare anterior inceperii activitatii, directorul unitatii de invatamant la care se realizeaza transferul emite decizia de angajare pe post a salariatului transferat si incheie contractul individual de munca pe durata nedeterminata cu cel putin o zi lucratoare anterior inceperii activitatii. Contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, cu respectarea dispozitiilor art. 3 alin. (2) lit. b) si art. 4 alin. (1) lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011, cu modificarile ulterioare
(3) Procedura prevazuta la alin. (2) se aplica in mod corespunzator si transferului reglementat de art. 5 alin. (4)
(4) Finalizarea procedurii de transfer in interesul invatamantului sau la cerere se comunica in scris inspectoratului scolar de catre ambele unitati de invatamant.
Art. 7. - Inspectoratele scolare verifica respectarea de catre unitatile de invatamant implicate in transferul personalului didactic auxiliar si nedidactic a conditiilor privind incadrarea in bugetul aprobat si in numarul de posturi alocat judetului/municipiului Bucuresti.
Comentarii articol (0)