Firmele care utilizeaza case de marcat trebuie sa intocmeasca un Registru de bani personali, document in care sa fie inscrisi banii personali ai angajatilor, si, in plus, sa notifice organul fiscal competent ca au constituit acest document, se mentioneaza in legislatia in vigoare.
Termenul limita de depunere a notificarii este astazi, insa cei care vor intarzia cu nu vor fi sanctionati de Fisc.
"OUG nr. 8/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative nu prevede sanctiuni pentru nedepunerea in termen a notificarii pentru constituirea Registrului de bani personali", au declarat reprezentantii ANAF, la solicitarea AvocatNet.ro.
Pentru notificare, in Ordinul MFP nr. 513/2015 sunt prevazute doar elementele obligatorii pe care aceasta trebuie sa le contina si nu este prevazut un model, au adaugat aceleasi surse.
Conform ordinului citat, firmele trebuie sa mentioneze in notificare data deschiderii documentului si numarul de pagini, in baza numerotarii acestora.
In conditiile in care legislatia nu prevede un format standard pentru notificare, AvocatNet.ro va pune la dispozitie un model, pe care il puteti descarca din acest articol.
Totodata, reprezentantii ANAF ne-au mai spus ca Registrul de bani personali trebuie utilizat indiferent daca operatorul economic si-a indeplinit sau nu obligatia de a notifica organul fiscal.
Atentie! Nerespectarea obligatiei de a asigura inregistrarea sumelor de bani detinute de personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor intr-un registru de bani personali la ora inceperii programului de lucru, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de 9.000 lei.