Incepand cu 01 iulie 2015, se pot transmite prin intermediul Spatiului privat al contribuabilului (SPV) si ”Certificatul de atestare fiscala” si ”Deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii, conform Ordinului MFP nr. nr. 572/2015, care a reglementat aceasta posibilitate.
Pentru a obtine certificatul de atestare fiscala, contribuabulii trebuie sa acceseze SPV, unde pot completa si transmite online cererea pentru eliberarea documentului.
La solicitarea AvocatNet.ro, Fiscul a precizat ca certificatul de atestare fiscala va fi comunicat prin serviciul „Spatiu Privat Virtual” numai daca cererea a fost transmisa prin intermediul aceluiasi serviciu.
AvocatNet.ro a explicat procedura de inregistrare a contribuabililor in SPV in acest articol.
Cum se obtine certificatul de atestare fiscala la ghiseu
Certificatul de atestare fiscala reflecta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri datorate.
Obtinerea certificatului de atestare fiscala este reglementata de Ordinul MFP nr. 752/2006, care a fost modificat prin Ordinul MFP nr. 393/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 185 din 3 aprilie 2013.
Reglementarile, care au devenit aplicabile de la 1 mai 2013, fiind valabile si in acest an, au completat cu noi informatii referitoare la starea obligatiilor fiscale lista mentiunilor relevante pentru situatia fiscala a unui contribuabil, prevazuta la sectiunea D, pct. III din certificatul de atestare fiscala. Astfel, de la 1 mai, documentul precizeaza daca anumite datorii ale contribuabilului sunt in executare silita sau suspendate la executare silita.
Pentru a obtine certificatul de atestare fiscala, firmele trebuie sa solicite documentul la unitatea fiscala care ii administreaza. Cererea-tip completata se depune alaturi de:
- un Dosar cu sina;
- o copie C.I. / B.I. si imputernicire pt. delegat;
- o copie Certificat inregistrare fiscala;
- doua timbre fiscale (2 lei/bucata);
- documente doveditoare a realitatii contabile cum ar fi: balanta de verificare semnata si stampilata.
Persoanele fizice care au nevoie de certificat nu trebuie decat sa depuna cererea prin care solicita documentul si doua timbre fiscale, in valoare de 4 lei.
Certificatul de atestare fiscala se emite in termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii si poate fi utilizat de filme pe o perioada de pana la 30 de zile de la data eliberarii. In cazul persoanelor fizice, perioada in care poate fi utilizat este de pana la 90 de zile de la data eliberarii.
Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care un exemplar se comunica solicitantului sau noului organ fiscal competent, iar celalalt se pastreaza la organul fiscal emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
In situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala trebuie sa mentioneze in cerere numarul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.
Ce alte documente pot fi comunicate prin "Spatiul privat virtual"?
Noile documente care se elibereaza online, incepand de astazi, se alatura celor peste 15 care se transmit deja prin intermediul Spatiului privat al contribuabilului, atat dinspre Fisc inspre contribuabil, cat si in sens invers.
Astfel, potrivit ANAF, in prezent, persoanele fizice pot primi automat de la Fisc si:
- Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anu 2013
- Decizii de impunere privind platile anticipate, cu titlu de impozit pe profit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu 2015
- Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015
De asemenea, la cerere, contribuabilii mai pot primi prin intermediul Spatiului privat:
- Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ... ;
- Nota obligatiilor de plata;
- Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori;
- Adeverinta de venit
- Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin Spatiul privat virtual
In sens invers, contribuabilii pot emite si comunica Fiscului, online, urmatoarele documente:
- cerere privind Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ... ;
- cerere privind Nota obligatiilor de plata;
- cerere privind Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori.
- Cerere privind Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin Spatiul privat virtual
- Cerere de eliberare a adeverintei de venit
- Declaratie de venit (formular 200) – pentru veniturile realizate incepand cu anul 2014
- Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) – pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015
Comentarii articol (20)