Producatorul german de automobile a pus la dispozitia proprietarilor romani de masini Volkswagen o aplicatie online cu ajutorul careia se poate afla daca acestea au instalat dispozitivul de manipulare a emisiilor poluante.
Aceasta poate fi gasita aici, iar proprietarii trebuie doar sa introduca seria sasiului in casuta de cautare.
"Cu functia de cautare veti afla daca pentru autovehiculul dumneavoastra este necesara o actiune de service. Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati distribuitorul dumneavoastra Volkswagen sau serviciul Relatii Clienti Volkswagen. Va rugam sa aveti in vedere ca sistemul verifica exclusiv seriile de sasiu (cod VIN) pentru marcile Volkswagen si Volkswagen Autovehicule Comerciale. Functia de cautare nu include niciun autovehicul vandut in SUA sau Canada. Va rugam sa introduceti seria dumneavoastra de sasiu, pe care o puteti gasi la inceputul cartii de service sau in partea de jos a parbrizului", scrie pe site-ul VW.
Intr-un comunicat publicat recent, reprezentantii producatorului german au explicat ca, in viitorul apropiat, clientii vor fi informati despre corectarea problemei emisiilor: "O evaluare interna a relevat vineri (25 septembrie - n.r.) ca este necesara implementarea unei actiuni de service pentru circa cinci milioane de autovehicule ale marcii Volkswagen autoturisme, din totalul de unsprezece milioane de autovehicule la nivel mondial. Aceste autovehicule apartinand anumitor game de modele si ani de fabricatie (model year) (ca de exemplu a sasea generatie Volkswagen Golf, a saptea generatie Volkswagen Passat sau prima generatie Volkswagen Tiguan) sunt echipate cu motoare diesel din seria EA 189".
Luna trecuta, reprezentantii Grupului VW si-au asigurat clientii ca producatorul german isi va asuma costurile masurilor necesare pentru a rezolva problema dispozitivului de manipulare a emisiilor poluante.
Scandalul Volkswagen a inceput dupa ce autoritatile americane de mediu au descoperit ca producatorul german a folosit pentru anumite masini cu motor diesel acest dispozitiv de manipulare a emisiilor poluante.
Peste 100.000 de masini inmatriculate in Romania ar putea fi rechemate in service
Problema dispozitivului de manipulare a emisiilor poluante folosit de grupul Volkswagen pe anumite modele de masini Euro 5 cu motoare diesel a fost analizata sapatamana trecuta, la nivel national, de mai multi oficiali din domeniile transporturilor, protectiei mediului si protectiei consumatorului, potrivit unui comunicat de presa al MT.
In urma intalnirii, ministrul transporturilor a furnizat numarul de automobile ale grupului german care au fost inmatriculate in tara noastra si care sunt vizate de problema emisiilor. In total, este vorba de 105.000 de autovehicule, dintre care 56.000 au fost noi la momentul inmatricularii.
"Astazi (1 octombrie - n.r.) au fost analizate implicatiile rezultate din folosirea de catre grupul VW a unor dispozitive sau tehnici de manipulare pe anumite modele de autoturisme Euro 5 cu motoare diesel. Pentru a elimina presupunerile privind numarul de astfel de autovehicule care au fost inmatriculate in Romania, va comunic ca au fost eliberate carti de identitate pentru un numar de 105.000 de autovehicule, dintre care 56.000 au fost noi la data inmatricularii, iar 49.000 aveau la momentul inmatricularii statutul de vehicul utilizat", a afirmat Iulian Matache.
In acelasi timp, ministrul a punctat ca dealerii grupului Volkswagen au, in prezent, aproximativ 300 de masini nevandute. In cazul acestora, Registrul Auto Roman (RAR) nu mai elibereaza carti de identitate pana la rezolvarea problemei emisiilor.
Conform sursei citate, dispozitivul de manipulare a emisiilor vizeaza atat marca Volkswagen, cat si marcile Audi, Skoda si Seat. Dupa ce grupul german va stabili planul de masuri si calendarul de implementare pentru rezolvarea problemei emisiilor, cele 105.000 de masini inmatriculate vor fi rechemate in service.
"In Germania a fost stabilita data de 7 octombrie ca data de transmitere de catre Grupul VW a planului de masuri si a calendarului de implementare pentru remedierea neconformitatilor acestor autoturisme, sens in care am solicitat Ministerului Transporturilor din Germania sa ne comunice aceste informatii imediat ce ajung in posesia lor. Dupa primirea calendarului si planului de masuri, RAR va comunica reprezentantului din Romania al grupului VW toate datele pentru autovehiculele inmatriculate cu statut de autovehicul utilizat pentru a fi rechemate si acestea, alaturi de cele noi, la reteaua de service din Romania a grupului VW (...)", se mai arata in anunt.
In ceea ce priveste diferenta de taxa de mediu care va trebui achitata statului pentru masinile inmatriculate, ministrul mediului a subliniat ca proprietarii vehiculelor nu trebuie sa-si faca griji.
"Niciun catatean roman nu va plati diferenta taxei de mediu, pentru ca nu a avut nicio vina. Ne vom indrepta asupra producatorului sau reprezentantului de drept Volkswagen in Romania. (...) Fiecare cumparator de masina a fost de buna credinta. Nu este normal ca persoana respectiva sa plateasca din nou taxe pe mediu. Dupa ce vom afla la ce norma de poluare au fost produse masinile, vom calcula diferenta pentru taxa de mediu si vom stabili cum ne vom indrepta impotriva producatorului. Diferenta de taxa de mediu va fi recuperata doar de la producator si nu de la populatie", a declarat joia trecuta Gratiela Gavrilescu, citata de Mediafax.
Presedintele Senatului a afirmat miercurea trecuta ca RAR a incetat sa mai elibereze carti de identitate pentru masinile Volkswagen aflate in stocurile dealerilor. "Astazi (30 septembrie - n.r.) am avut o discutie cu cei doi ministri care sunt direct responsabili de domeniu -- ministrul mediului, pentru partea de poluare, si ministrul transporturilor. In aceasta seara, ministrul transporturilor m-a informat ca deja Registrul Auto Roman nu mai elibereaza cartile de identitate pentru masinile care ar urma sa fie vandute si care sunt in stoc", a anuntat Calin Popescu-Tariceanu la Digi24.
In urma declansarii acestui scandal cu implicatii internationale, Comisia Europeana a cerut luna trecuta tuturor statelor membre UE sa faca investigatii la nivel national si sa afle cate vehicule au acest dispozitiv de manipulare a emisiilor.
"Vreau sa intelegeti ca trebuie sa facem o distinctie intre situatii in care alti constructori au fost implicati si au fost obligati sa isi recheme masinile pentru defecte ascunse. Dar aici nu este vorba de un defect ascuns, este un demers deliberat al constructorului de a ascunde, de a truca caracteristicile tehnice ale masinii, avand ceva scris in cartea tehnica si cu totul altceva petrecandu-se in realitate", a atras atentia Calin Popescu-Tariceanu.
Acesta a subliniat ca, din cauza demersului companiei Volkswagen, atat statul, cat si cetatenii care au cumparat automobile cu acest dispozitiv special instalat au fost inselati: "Cred ca toate tarile in care s-au vandut produsele statul a fost inselat si am sa va explic de ce. Pentru ca statul, in functie de nivelul de poluare pe care-l are fiecare masina, stabileste un cuantum al taxei de mediu. Statul roman. Prin urmare, statul roman a perceput mai putini bani pentru masini care, de fapt, polueaza mai mult. Al doilea care este inselat este, bineinteles, consumatorul, cumparatorul masinii, care crede ca ia un produs si, de fapt, este altceva".
RAR a inceput deja verificarile
In baza solicitarii Comisiei Europene, reprezentantii RAR au anuntat luna trecuta ca au inceput verificarile necesare exclusiv la constructorii de autovehicule sau, dupa caz, la reprezentantii autorizati ai acestora.
"Mentionam ca RAR nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel. Subliniem faptul ca actiunile Registrului Auto se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentantilor autorizati ai acestora, nicidecum persoanelor fizice", scrie intr-un comunicat de presa al Registrului.
De asemenea, de la conducerea reprezentantei grupului Volkswagen din Romania s-a cerut transmiterea listei tipurilor de vehicule pentru care s-au folosit dispozitive de manipulare a emisiilor poluante.
"Subliniem faptul ca vehiculele marca Volkswagen pentru Europa detin omologarea comunitara acordata de autoritatea germana, si nu de catre Registrul Auto Roman. Conform legislatiei europene, raspunderea pentru asigurarea conformitatii productiei revine constructorului si autoritatii care a emis omologarea", este punctat in documentul de presa.
Comentarii articol (2)