Formularul 710 „Declarație rectificativă” a fost actualizat de Fisc prin intermediul Ordinului ANAF nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor și taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă, care a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 8 februarie 2016 și a intrat în vigoare la data publicării.
Declarația 710 poate fi depusă de către orice contribuabil care dorește să rectifice un impozit declarat inițial prin declarația 100, despre care AvocatNet.ro a scris AICI.
În cazul în care se corectează obligații fiscale care se referă la aceeași perioadă de raportare, pentru fiecare obligație se completează în același formular câte un tabel generat cu ajutorul programului de asistență de pe site-ul ANAF. Pentru obligații fiscale care privesc perioade diferite de raportare se va completa câte un formular pentru obligațiile fiscale aferente fiecărei perioade de raportare.
În noua variantă, din formularul 710 au fost eliminate rândurile „Suma de recuperat” și „Impozit minim”, dar au fost introduse informații privind situațiile în care declarația se corectează după anularea rezervei verificării ulterioare.
Potrivit art. 94 din noul Cod de procedură fiscală, rezerva verificării ulterioare se anulează atunci când se împlinește termenul de prescripție a dreptului de a stabili creanțe fiscale sau după o inspecție fiscală sau o verificare a situației fiscale personale.
Concret, începând de acum, declarația rectificativă 710 nu poate fi depusă după anularea rezervei verificării ulterioare. Există totuși două excepții, și anume:
- în situația în care corecția este cerută de existența unei condiții prevăzute de lege care impune corectarea bazei de impozitare și/sau a creanței fiscale aferente;
- în situația în care prin hotărâri judecătorești definitive s-au stabilit în sarcina plătitorului obligații de plată reprezentând venituri sau diferențe de venituri către beneficiarii acestora care generează obligații fiscale aferente unor perioade pentru care s-a anulat rezerva verificării ulterioare.
Atunci când formularul 710 este depus după anularea rezervei verificării ulterioare, se bifează rubrica „Declarație depusă după anularea rezervei verificării ulterioare” și se completează temeiul legal pentru corectarea creanței fiscale.
Formularul 710 „Declarație rectificativă” se completează cu ajutorul programului de asistență asigurat gratuit de către ANAF și se depune la organul fiscal în a cărui evidență fiscală contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite și taxe, în format PDF, cu fișier XML atașat, pe suport CD, însoțit de formatul hârtie, semnat, sau se transmite prin e-mail.
Puteți consulta noua variantă a declarației 710 în fișierul atașat.