De astăzi, atât cetăţenii, cât şi reprezentanţii mediului de afaceri pot informa autoritățile despre problemele birocratice pe care le întâmpină în relația cu administrația sau pot propune eliminarea anumitor documente care le sunt cerute inutil, la adresa maisimplu.gov.ro, o platformă online lansată de o comisie creată recent de Guvern şi cunoscută sub denumirea de "Comisia de tăiat hârtii".
Printr-un comunicat de presă publicat pe site-ul instituţiei, reprezentanţii Executivului au anunţat că noua platformă, funcţională de azi, va prelua constant sugestiile venite de la cetăţeni, respectiv companii, dorindu-se o interacţiune cât mai eficientă între administraţia publică şi contribuabili.
„Prin această platformă vrem să identificăm, prin reacția cetățenilor, acele lucruri care pot fi simplificate, iar efortul de a reduce birocrația trebuie făcut în interiorul ministerelor", a anunţat astăzi premierul României, Dacian Cioloş, la începutul şedinţei de Guvern.
Potrivit documentului citat, reprezentanţii instituţiei au identificat deja câteva proceduri administrative complicate, care trebuie simplificate pe viitor, ca de exemplu:
- dosarul care trebuie depus pentru obținerea indemnizației de creștere a copilului;
- dosarul pentru ajutorul de șomaj;
- demersurile pentru înființarea unei firme;
- obținerea cazierului judiciar.
Totodată, principiile pe care noua comisie a Executivului le va aplica, cu scopul unei debirocratizări a aparatului public, sunt:
- O instituție să ceară o singură dată o informație de la un cetățean;
- Transferul electronic al datelor între instituții să se facă mai eficient;
- Documentele legalizate să fie înlocuite cu declarații pe proprie răspundere, astfel încât să se evite costurile suplimentare;
- Documentele şi procedurile care nu se mai justifică să fie înlăturate şi înlocuite cu proceduri digitale.
Cetăţenii, încurajaţi să transmită propuneri
Pentru ca noul proiect al Guvernului să aibă succes, iar principalul obiectiv al iniţiativei, acela de a reduce numărul de documente la interacţiunea cu autorităţile, să fie îndeplinit, contribuabilii sunt încurajaţi să foloseasă platforma maisimplu.gov.ro, acolo unde, după o înregistrare prealabilă şi crearea unui cont de utilizator, pot veni cu sugestii de îmbunătăţire a relaţiei dintre mediul de afaceri şi instituţiile abilitate ale statului.
„O hârtie mai puțin, un cetățean mai respectat. Campania noastră ascultă opiniile societății civile despre care ar fi formularele inutile cerute de către diferite autorități publice, validează aceste opinii prin consultare cu cetățenii și cere autorităților să simplifice furnizarea de servicii publice prin reducerea birocrației”, a declarat Violeta Alexandru, Ministrul pentru Consultare Publică și Dialog Civic.
În comunicatul publicat astăzi de Guvern este explicat faptul că, în prezent, rezolvarea unei probleme birocrative, precum obţinerea unui document, presupune mai multe drumuri între instituţii, timp pierdut la cozi sau lipsa de la locul de muncă. În plus, sistemele informatice, pentru care au fost cheltuite sume consistente, nu comunică între ele din punct de vedere tehnic și nu sunt utilizate la capacitatea lor maximă.
„Sunt trei zone principale vizate de acest proiect: mediul de afaceri, prin simplificarea hârtiilor cerute firmelor, cetățeni, prin reducerea birocrației pe care o întâmpină atunci când se adresează administrației, și în fine, administrația însăși, prin reducerea traseelor și documentelor în interiorul unui minister sau între ministere. Avem in vedere consultarea tuturor actorilor interesați si analizarea situațiilor in care anumite documente sunt fie ne-necesare in raport cu scopul urmărit, fie pot fi obținute nemijlocit prin dialogul dintre diversele instituții ale statului, fără a se mai solicita cetățenilor deplasări inutile de la un ghișeu la altul”, a explicat Dragoș Tudorache, Șeful Cancelariei Prim-ministrului.
Comentarii articol (5)