Atunci beneficiaza de alte sporuri decat dvs. ( de exemplu CFP ) sau mai exista posibilitatea, legala dealtfel, sa primeasca lunar premii de excelenta . Aceste premii de excelenta le poate acorda ordonatorul de credite personalului care a participat direct la obtinerea unor rezultate deosebite in activitatea institutiei. Aceste premii nu pot depasi insa 5 % din totalul cheltuielilor lunare cu salariile de baza. Alte posibilitati nu sunt.
Daca au vechime in munca mai mare decat dvs. , atunci este posibil sa aiba sal de baza mai mare. Salariul aferent functiei de consilier superior pe gradatia 0 (zero) este clar mai mare decat salariul aferent functiei de consilier asistent. Dar daca un consilier superior are o vechime in munca de 10 ani ( va dau un exemplu), iar un consilier asistent are o vechime in munca de 25 de ani, atunci , datorita gradatiei de vechime, salariul consilierului asistent va fi mai mare decat salariul consilierului superior. Dupa parerea mea, este o reglementare legala cat se poate de corecta.
vali.herea
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Bugetul local se poate rectifica in orice trimestru al anului dupa o analiza a executiei bugetare in care se constata ca la un indicator de venituri s-a incasat mai mult decat este prevazut. In urma majorarii veniturilor cu suma respectiva puteti sa redistribuiti cheltuielile sectiunii de functionare cum aveti nevoie. Ceea ce ati facut dvs in trim III se numeste virare de credite bugetare, cf Legii 273/2006, cum bine spuneti. Doar ca aceeasi Lege ne spune la art. 49, alin 3, urmatoarele : "Cheltuielile de personal aprobate nu pot fi majorate prin virari de credite bugetare". Prin urmare pentru a putea redistribui cheltuielile sectiunii de functionare a bugetului local, trebuie sa identificati in executie o incasare a unui venit, mai mare fata de prevedere. Atunci puteti aranja bugetul cum doriti.
Urmarind raspunsurile dnei Kyandra din forum si eu o consider o profesionista. Numai ca situatia la noi este destul de neplacuta. Dnul primar are toata bunavointa sa ne dea toate drepturile salariale legale, doar ca, imi pare rau sa spun, nu gasim intelegere la dna secretara. Din acest motiv am intrebat, cu speranta ca imi va raspunde dna Kyandra daca dumneaei vede o alta rezolvare in afara de instanta.
Multumesc pentru raspuns. Toate informatiile privind istoricul drepturilor salariale le-am scris exact asa cum sunt in Dispozitiile primarului. Nici nu stiu ce sa mai fac. Este un haos total in toate aceste dispozitii privind salariile. Si nu doar la mine, ci la toate colegele. Doar doua dintre noi au sporul pentru vechime in munca, restul nu au. Eu sunt inspector cu atributii de contabilitate, eu introduc datele in aplicatia de salarii, asa ca vorbesc exact din documente. Am luat legatura cu un avocat si voi introduce actiune in instanta. Trebuie sa mai astept cateva zile pentru ca am facut contestatie la ultima dispozitie de salarizare si sunt niste termene pe care trebuie sa le respect. Sper sa reusesc sa castig in instanta sporul pentru vechimea in munca. Totusi nu inteleg cum a dat Prefectura legale aceste Dispozitii. Aveti vreun sfat pentru a putea rezolva aceste divergente fara sa ajungem la instanta ? Suntem totusi o mana de oameni si este foarte neplacut sa mergi la serviciu intr-un asemenea stres.
Iar referitor la sporul de antena toate colegele il avem in afara salariului de baza, aplicat la salariul din grila pe OUG 9/2008.
Buna ziua,
Sunt incadrata ca functionar public,studii S, inspector,grad profesional asistent, clasa de salarizare 40, gradatia 5, cu o vechime in munca de peste 25 de ani. Ca urmare a prevederilor OUG 2/2017 mi s-au stabilit drepturile salariale astfel :
- salariu baza = 1.553 lei,
- spor conditii vatamatoare 10 % = 105 lei,
- spor CFP 10 % = 156 lei,
Total drepturi salariale = 1.814 lei.
Va rog sa ma ajutati cu un calcul corect si cu temeiul legal, deoarece sunt convinsa ca nu sunt calculate si acordate corect drepturile salariale.
Pentru o mai buna oglindire a situatiei mele, iata si istoricul salarial in aceasta institutie :
- incadr ca funct public, inspector, clasa I, grad profesional debutant la 11.03.2014 cu urmatoarele drepturi salariale :
- salariu de baza = 850 lei
- spor cond vatam 10% = 85 lei
Total drepturi = 935 lei
- majorare salariu minim pe economie iulie 2015, cu urmatoarele drepturi salariale :
- salariu de baza = 975 lei
- spor cond vatam 10 %= 98 lei
-spor CFP 10 % = 98 lei
Total drepturi = 1.171 lei
- avansare in grad profesional: inspector, nivel studii S, clasa I, grad profesional asistent, gradatia 5, clasa de salarizare 40, la data de 20.03.2015 cu urmatoarele drepturi salariale :
- salariu de baza = 975 lei,
- spor cond vatam 10 %= 98 lei,
- spor CFP 10 % = 98 lei,
Total drepturi = 1.171 lei.
- majorare salariul minim pe economie iulie 2015, cu urmatoarele drepturi salariale :
- salariul de baza = 1.050 lei,
- spor cond vatam 10 % = 105 lei,
- spor CFP 10 % = 105 lei
Total drepturi = 1.260 lei
- majorare salariu cu 12 % la august 2015, cu urmatoarele drepturi salariale :
- salariu de baza = 1.176 lei,
- spor cond vatam 10 % = 118 lei,
-spor CFP 10 % = 118 lei
Total drepturi = 1.412 lei,
- majorare salariu cu 10% la decembrie 2015, cu urmatoarele drepturi salariale :
- salariu de baza = 1.294 lei
- spor cond vatam 10% = 130 lei
- spor CFP 10 % = 130 lei
Total drepturi = 1.554 lei
- majorare salariu cu 20% la februarie 2017, cu urmatoarele drepturi salariale:
- salariul de baza = 1.553 lei
- spor cond vatam 10 % = 105 lei
- spor CFP 10 % = 156 lei,
Total drepturi = 1.814 lei
Nu beneficiez si nu am beneficiat de spor de vechime in aceasta primarie, chiar daca am peste 25 de ani de vechime in munca, din care 15 ani in administratie publica locala, dar la alta primarie. Am plecat din sistem in 2010 din probleme personale si m-am reangajat in 2014.
Am solicitat de nenumarate ori sa mi explice de ce nu beneficiez de spor de vechime si mi s-a raspuns de fiecare data ca vechimea este inclusa in salariul de baza.
De asemenea cand am intrebat de ce sporul pentru conditii vatamatoare din februarie 2017 este mai mic decat cel din ianuarie 2017 ( in ianuarie 2017 am avut 130 lei, iar in februarie 2017 mi stabilit acest spor la 105 lei. Raspunsul a fost ca acest spor a fost calculat gresit de la incadrare, iar acum s-a observat aceasta greseala si s-a remediat.
Avand in vedere ca in acest timp eu am avansat in grad profesional, cred ca si sporul de 10 % ar fi trebuit sa fie la salariul din grila pentru insp asistent (747lei), adica 75 de lei, incepand cu data avansarii.
O increngatura din care imi este greu sa inteleg ceva, mai ales ca eu sunt economist de meserie.
Va rog sa ma ajutati cu calcul acestor drepturi salariale. Multumesc mult pentru rabdarea de a-mi citi mesajul.
Va doresc tuturor o zi cat mai buna !
Buna ziua
In urma sustinerii examenului de ocupare a functiei publice de inspector, grad profesional debutant in cadrul unei primarii din mediul rural, s-a dispus numirea in functia publica de executie de inspector, nivel studii S, clasa I, grad profesional debutant, gradatia 5, clasa de salarizare 33. Salariul brut de baza stabilit este de 850 de lei in conditiile in care am 23 de ani de vechime in munca . Mi s-a comunicat ca vechimea in munca este inclusa in acest salariu . Doresc sa aflu daca aceasta incadrare a fost facuta corect, deoarece dispozitia de numire este destul de recenta si am inca posibilitatea sa o contest in termen. Daca ma poate ajuta cineva cu raspuns, multumesc anticipat.
Am avut aceste ...divergente cu sefii de la finante, aveam in prima faza aceeasi parere ca si dvs, numai ca acest drept de CO se numeste "indemnizatie pentru concediu de odihna" iar dumnealor considera si pe buna dreptate cred si eu, acum, ca se incadreaza foarte bine in sintagma "indemnizatii". Iar daca asta tot ar lasa un pic loc de interpretare , faptul ca OMEC 3251/1988, stabileste clar venitul carei luni se ia in calcul pentru stabilirea mediei zilnice , elimina orice dubiu.
Va lamuresc eu,stimata doamna : evident,e un abuz al angajatorului (indemnizatia de concediu in invatamant are acelasi statut ca pensia...omul contribuie tot anul pentru aceasta indemnizatie,oricum,diminuata fata de salariul curent...).Nu trebuia supusa Legii "austeritatii",stimata doamna....Va dau,insa,un sfat: nu mai asteptati balbaielile sindicatului de care apartineti sau ale acelora din afara sistemului.Actionati in instanta,stimata doamna !
Dle Luxentiu, indemnizatia de concediu, are acelasi statut pentru toata lumea, nu doar pentru cei din invatamant. Numai ca cei din invatamant beneficiaza de aceasta indemnizatie dupa o lege speciala, Ordinul 3251/1998 si dupa cum bine cred ca stiti, legile speciale se aplica prioritar in fata legilor generale, deoarece ele cu acest scop sunt date, pentru o anumita categorie sociala, diferita de marea masa, cum este cazul invatamantului. La art. 21 din acest ordin este specificat ce salariu se ia in calcul pentru calcularea mediei zilnice in cazul CO invatamant. Si cum sal aferent lunii iulie este diminuat de legile austeritatii ... asta este.
Si daca nu va suparati, ce va da dvs dreptul sa spuneti ca un profesor treb sa primeasca aceasta indemnizatie de CO, nediminuata, iar un bugetar oarecare care nu si-a luat concediu pana in luna iulie, nu ? Cam asa reiese din postarea dvs. Daca ma insel, imi cer scuze.
1. Ultimul CM este gresit si trebuie sa-l dati la modificat.
2. Nu am auzit pana acum sa se intrerupa CM cu CO. De intreruperea CO cu CM , da se poate.