avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 441 soluții astăzi
Forum Activitate Mihaela Elena

Activitate Mihaela Elena

Răspuns la discuția Perimat
Permarea estes singerea a unui process civil care a ramas in nelucrare, din vina partii, timp de un an, iar in materie comerciala, timp de 6 luni. Perimarea implica prezumtia de renuntare tacita a partii la judecata si constituie, totodata, o sanctiune a pasivitatii ei. Perimarea corespunde intereselor partilor si ale administrarii justitiei. Perimarea se refera la orice cerere de chemare in judecata sau de exercitare a unei cai de atac: recurs, contestatie etc, si opereaza de drept, la implinirea termenului legal, impotriva oricaror persoane fizice, inclusiv a celor lipsite de capacitate, precum si a oricaror persoane juridice. Termenul de perimare incepe sa curga de la data ultimului act de procedura facut in cauza.
Reclamanta nu are cu ce probe noi sa mai vina, procesul s-a inchis. Se poate face recurs pentru motive temeinice, termenul curgand de la pronuntare, daca perimarea este invocata pe cale de exceptie, hotararea poate fi atacata o data cu fondul. Perimarea stinge procesul, ramanand fara efect actele procesuale facute in acea instanta; perimarea nu stinge dreptul la actiune, care poate fi exercitat cat timp nu este prescris. Daca se face o noua cerere de chemare in judecata, se pot folosi dovezile administrate in cursul judecarii cererii perimate. In cazul perimarii instantei de recurs, nu se poate face un nou recurs, hotararea atacata devenind astfel definitiva si executorie.
Răspuns la discuția repunere pe rol
Bineinteles cauzele de suspendare sunt prevazute de art.242 CpC - atunci când ambele părţi din proces (reclamantul şi pârâtul) solicită expres acest lucru, intervenind deci un acord de voinţă al părţilor pentru suspendarea judecăţii; dar si in situatia in care nici una dintre părţi nu se prezintă la strigarea pricinii şi nici o parte nu a cerut, în scris, judecata în lipsă.
Răspuns la discuția repunere pe rol
Masura pe care o poate dispune organul de jurisdictie, dupa inchiderea dezbaterilor si inainte de pronuntarea hotararii, atunci cand constata, cu prilejul deliberarii ca este necesara efectuarea unor dovezi suplimentare ori punerea in discutia partilor a unor probleme noi, pentru lamurirea tuturor imprejurarilor privind rezolvarea justa a cauzei. In aceste cazuri, instanta fixeaza un termen de judecata si dispune citarea partilor.
Răspuns la discuția Probleme cu grefierii
Imi da voie sa studiez dosarul, insa nu mi-l trimite la xerox (pentru motivul mai sus amintit). Da, stiu care e situatia la instantele din tara, am fost la cateva in apropiere, (Braila, Galati, Prahova, Giurgiu... inclusiv la Buftea / Cornetu), nu se cenzureaza astfel de cererei; insa la Tribunalul Bucuresti, (si nu numai) arhivarii fac ce doresc ei, dupa bunul plac al inimii lor. Am facut o cerere, maine voi relua randul... sper cu ceva mai mult succes.
Multumesc, mult pentru mesaje.

P.S. Oricum, la nici o alta arhiva nu e nebunia de la VII comercial... numai la arhiva / registratura acestei instante e posibil asa ceva (si de altfel, acolo e posibil orice); inclusiv sa formam rand de la ora 07.00 pentru a putea avea siguranta ca la 9.00 cand incepe programul vom avea privilegiul sa ne numaram printre cei care intra in arhiva si consulta dosarul / dosarele.
Buna ziua!
Ca mai tot avocatul care se respecta, mai merg si eu pe la arhivele instantelor.
Azi, am fost, la VII - comercial la TMB. Nu mica mi-a fost surprinderea, ca grefierul care era in locul Adinei, dupa ce i-am cerut dosarul, sa-mi spuna ca nu poate sa mi-l dea la xerox, pentru ca inca nu a fost prima sedinta si desigur nu imi apar creditorii in prima incheierea de sedinta.
Intrebarea mea e urmatoarea: are voie sa faca asa ceva? Pentru eu nu am mai intalnit asa situatie.
Desigur ca i-am facut dovada ca sunt avocatul partilor si ca la randu-ne am depus cerere de admitere a creantei... dar nimic... NU si NU si NU, n-a vrut sa-mi dea dosarul la xerox, doar la studiu.
Lamuriti-ma va rog, cum sa procedez sa xeroxez ceea ce am nevoie din dosar.
Multumesc,
Mihaela B.
Discuție desre legi ...
Buna ziua!
Va rog, sa ma ajutati, cu un raspuns. As dori sa stiu care este nr. legii privind montarea repartitoarelor de caldura si a contoarelor de apa?
Multumesc,
Mihaela
Răspuns la discuția Semnatura electronica
@Gabrielle Monique
Am depus estimativa, la inceputul anului. Acum astept sa imi vina prin posta, regularizarea (din ce am inteles, ar cam ajunge prin sept - oct.).
Posibil sa am de plata diferente de bani. Sa inteleg ca pot sa depun decizia de impunere rectificata la ghisul administratiei financiare de sector; neavand nevoie de acea semnatura electronica?!
Multumesc!
Răspuns la discuția Semnatura electronica
gigelin a scris:

Mihaela-Elena (Ela) a scris:


Intr-adevar, lucrez pe salariu (sunt angajata).
E nevoie in aceste conditii sa imi depun actele pentru obtierea de semnatura electronica?



Mihaela-Elena (Ela) a scris:

Tot ce se poate referitor la acst nou mod de maltratare a contribuabilului. X-(


...se pare ca n-ati scapat

"Art. 3. — (1) Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului, prevazute la art. 296^3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia depunerii declaratiilor prevazute la art. 1 prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu respectarea conditiilor prevazute in anexa nr. 8, prin intermediul portalului e-Romania."

(HG 1397/2010)


Nu sunt angajator... sunt angajat.
Răspuns la discuția Semnatura electronica
Scuze... dar eu nu am inteles de pe nicaieri de unde rezulta ceva in legatura cu semnatura electronica!!!
Va rog, sa incercati a fi mai explicit/a in lamuriri.
Mai exact: pana cand trebuie facuta? De catre cine? In ce conditii? Tot ce se poate referitor la acst nou mod de maltratare a contribuabilului. X-(
Multumesc. :)
Buna ziua!
Am o intrebare: pana cand si de catre cine trebuie trebuie depusa / obtinuta semnatura electronica? Respectiv, eu sunt av. def., mi-am deschis cabinet (doar pe hartie - pentru ca nu desfasor activitate efectiva acolo), nu am salariati, imi platesc doar propriile taxe catre Barou, Adm Fin de sector si sanatatea .
Intr-adevar, lucrez pe salariu (sunt angajata).
E nevoie in aceste conditii sa imi depun actele pentru obtierea de semnatura electronica? Si daca da, ce acte trebuie depuse, si unde? Ce taxe trebuie platite, si unde se platesc? Si unde anume trebuie depuse toate acestea?
Multumesc, anticipat.
Mihaela