Am disctutat deja cu persoanele / firele carora le-am dat fqactura si asputea sa le recuperez... sper pe toate.... Ar fi mult mai simplu sa le rectific pe cele deja taiate si de acum inainte sa folosesc alt facturier (mi-am comandat deja unul personalizat sa nu mai fie probleme)
CE SA SCRIU EXACT PE CELE PE CARE LE PRIMESC INAPOI?
Din ceea ce prevedere art 155 alin (5) din Codul fiscal, respectiv “scutit cu drept de deducere”; scutit fara drept de deducere”; neimpozabila in Romania”; “neinclus in baza de impozitare”.. care este varianta potrivita pentru mine, ca nepaltitor de TVA ca sa adaug pe facturi?
Ma scuzati daca ma repet cu intrebarile, dar nu am nici o pregatire economica si sunt ca limbi straine pentru altii ... doar ca eu le inteleg pe ele mai bine decat terminologia economica.
Multumesc si pt raspunsul dumneavoastra. Nu mai stiu ce sa cred. La fel mi s-a mai spus si de la o librarie unde am cautat chiar azi un facturier fara mentionari de tva. Mi s-a spus ca daca nu incasez TVA sa trag pur si simplu linie in dreptul coloanelor respective si atat, exact ce am facut si pana acum.
NU MAI STIU CE SA CRED! La ce autoritate ma pot interesa exact, unde pot suna sa primesc o informatie exacta?
Pot reface facturierul vechi (in care apar ementionarea de TVA) cu unul nou (fara TVA, personalizat), daca recuperez facturile si le anulez?
Multumesc pentru raspunsul promt. M-am lamurit acum. Imediat o sa imi caut un facturier fara TVA. Ce fac cu restul de facturi taiate si cu restul facturierului? Trebuie sa le recuperez de la persoanele respective, sa le anulez, sa notez undeva .... ? Sa le tai la loc altele corecte?
Buna ziua, am si eu o nelamurire si poate ma puteti ajuta cu un sfat.
Sunt PFA din martie 2009 ca traducator, neplatitor de TVA.
De la Administratia Financiara, cand m-am inregistrat, mi s-a dat o lista de documente care trebuie procurate, printre care si un facturier (cel cu 3 culori: alb-roz-verde) pe care apare mentiunea cota TVA, pret unitar fara TVA, valoare TVA etc... Recomandarile au constat de fapt in incercuirea de catre o angajata de la poarta AF a unor documnte dintr-o intrega lista de pe o pagina A4.
Deoarece nu sunt platitor de TVA (platesc doar impozitul), ma intreb daca mi s-a indicat facturierul corect sau nu. Se poate sa mi se fi indicat gresit documentele? Acum cateva zile cineva mi-a atras atentia asupra indicatiei de TVA pe factura, atat timp cat eu nu platesc... ceea ce pana acum am ignorat...
Eu am cumparat de unde mi s-a spus si ce mi s-a spus, m-am prezentat cu toate la Administratia Finanicara apoi la Registrul Comertului din Constanta (unde am domiciliul) unde mi s-a inmanat un registru de evidenta, dar nimeni nu a spus nimic despre tipul facturierului sau al chitantierului (chitantierul are doar o fila alba si una verde)...
Ce ma puteti sfatui in aceasta prinvinta? Folosesc facturierul si chitantierul corect? Trebuie schimbate sau le pot folosi in continuare?
Mentionez ca am taiat deja 5 facturi si chitante asa cum le am ...