Buna ziua.
Este adevarat ca in ordinul 3189 din 12.12.11 s-a rectificat articolul care prevede incasarea unui depozit de 10 % din valoarea unui acumulator achizitionat de la agentii economici? Mai exact stiam ca depozitul de 10 % se poate restitui la predarea acumulatorului vechi in termen de 30 de zile de la achizitionarea acumulatorului nou, iar acum am inteles ca acest depozit nu se mai restituie.
Este adevarat?
Va multumesc pentru raspuns!
Din cate stiu defunctul detinea un apartament in Bucuresti insa nu am certitudinea ca era propietar. In cazul in care nu era el ci mama defunctului detin vreun drept in momentul de fata, dar dupa decesul mamei defunctului?
Multumesc anticipat.
Buna ziua.
Am aflat de curand ca tatal meu a decedat si doream sa aflu ce pasi trebuie urmati pentru a stabili ce drepturi am la bunurile defunctului. Mentionez ca mai am 2 frati si parintii nostri sunt divortati de foarte mult timp - 1984. De asemenea defunctul mai are un copil dintr-o casnicie ulterioara. Cui trebuie sa ma adresez in prima instanta si pentru a ne afla drepturile si care sunt pasii care trebuie parcursi pentru dobandirea lor?
Va multumesc!
Nu as vrea sa intru in polemica da ma confrunt des cu situatii sa zicem rastalmacite legate de garantii si acordarea acestora prin prisma locului de munca si as mai avea cateva intrebari:
Legat de punctul 1 - in legea 449 nu scrie nimic de ambalaje, producatorul scrie pe garantie ca ambalajul se pastreaza. Daca consumatorul nu vrea sa pastreze amabalajul legea il avantajeaza deoarece nu se mentioneaza nimic despre acesta. Poti impune pastrarea ambalajului in aceasta conditie? Cui se "subordoneaza" consumatorul legii sau certificatului de garantie?
Legat de punctul 2 - poti sa nu acorzi garantie la articole de genul celor pe care le enumeram mai sus, nu sunt electrice, deci...?
Legat de punctul 3 - adica daca un produs se schimba in perioada de garantie primeste un nou termen de 2 ani garantie si daca peste 1 an se defecteaza si acesta => alt produs, alti 2 ani... Nu e un cerc vicios? La o adica poti vana produse care se schimba de catre vanzator si le schimbi tot la un an si ai produsul o viata!...
Legat de punctul 4 - Ok, dar daca doreste returnarea contravalorii sau inlocuirea inaintea reparatiei?
Ar mai fi apoi ceva - cum poti la nivel de vanzator (magazin in cazul meu) sa consideri ca produsul nu a fost folosit in scopul in care era vizat (ex: hobby). Trebuie facuta o expertiza? De cine ? Cum se califica cineva sa faca aceasta expertiza? Mai exact daca un consumator reclama un defect la un produs, iar produsul arata neintretinut, "forjat", poti conchide ca nu a fost folosit in scopul in care a fost produs?
Astept cu nerabdare raspunsurile dumneavoastra!
Va multumesc!
Lucrez in retail si as vrea sa lamuresc cateva neclaritati pe care le am legat de legea 449/2003, lege care se refera la acordarea garantiilor.
1.Nu se stipuleaza nimic legat de ambalaje. E ok sa mentionezi pe garantie ca este obligatoriu sa pastrezi ambalajul pe perioada garantiei?
2.Produsele care nu sunt electrice (scule de mana - topor, ferastrau, cleste) beneficiaza de o garantie si pot fi reparate in termenul de 15 zile lucratoare la fel ca cele electrice sau este o decizie la nivel de vanzator (magazin)?
3.Este adevarat ca atunci cand inlocuiesti un produs aflat in garantie cu unul nou acesta din urma primeste o noua perioada de garantie de 2 ani?
4,Poate cumparatorul sa solicite returnarea banilor sau schimbarea produsului daca nu s-a efectuat proba in magazin si ulterior (sa zicem 48 de ore) s-a descoperit un defect?
Va multumesc pentru raspunsuri.