avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 697 soluții astăzi
Forum Activitate acker

Activitate acker

Si daca cer adeverinta ce trebuie sa contina raspunsul?
Doar perioada pe care am fost angajat sau si salariile primite in fiecare luna? (Nu stiu exact ce contine o carte de munca si as prefera sa stiu de ce acte s-ar putea sa am nevoie in caz ca unii imi pierd documentele si eu nu voi mai putea demonstra ca am lucrat si/sau ca am cotizat la stat).

Putin cam paranoic dar nu vad de ce as avea incredere in profesionalismul altora de a-si face treaba cum trebuie si fara greseli.
elis a scris:

In cazul in care, din diferite motive, nu exista un carnet (carte) de munca, dovada vechimii in munca se va face printr-o adeverinta de vechime, pe care angajatorul este obligat sa o elibereze la solicitarea salariatului, in temeiul art. 34 alin. (5) din Codul Muncii.


www.avocatnet.ro/content/art...
Stiţi cumva dacă asta a fost ultima adăugire? Că sunt atâtea variante pe internet de nu mai ştiu care e codul final.

Art. 296. - (1) Vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2008 se probeaza cu carnetul de munca.

(2) Dupa data abrogarii Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, cu modificarile ulterioare, vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2008 se reconstituie, la cererea persoanei care nu poseda carnet de munca,...
(3) Pe data de 1 ianuarie 2009 se abroga dispozitiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca...

Eu din asta înţeleg că trebuie carnet de muncă, deşi nu mi-e prea clar cu alineatul 2. Dacă nu e obligatoriu să ai carnet de munca nu văd de ce mai există alineatul 1.

ªi până la urmă care e legatură dintre carnetele de muncă şi registrele de evidenţă ale salariaţilor? În unele locuri scria că registrele de evidenţă înlocuiesc carnetele de munca.
DMPS-ul nu poate fi tras la raspundere de cineva ca nu tipareste carnete de munca? Unde ar trebui sa reclam? (Poate au făcut-o şi alţii dar mi se pare prea aberant să stai un an+ după nişte foi)

Compania la care am lucrat din 2006 s-a despărţit în două în 2007, una şi-a păstrat numele iniţial. Eu lucrez acum la ce-a de-a doua (care are acelaşi patron, dar are alt nume). Trebuie (ar trebui) să cer o adeverinţă de la prima firmă cum că am lucrat la ei?

Vă mulţumesc pentru răspunsurile deja primite.
Salut,

Sunt angajat de prin iunie 2006 si pana in acest moment nu mi s-a facut carte de munca. Firma zice ca cei de la ITM Bucuresti ii tot amana cum ca nu au carti de munca (goale).

Am mai citit prin legislatie si din cate stiu cartile de munca sunt inca obligatorii (parca vor sa le scoata iarasi; nu mai stiu din ce data).

Le-am trimis un e-mail celor de la ITM Bucuresti si azi am primit raspunsul lor: "... pentru competenta solutionare, va indrumam sa va adresati Directiei de Munca si Protectie Sociala". In zilele urmatoare o sa ma apuc sa ii sun pe cei de la DMPS (ca e-mail nu am gasit de la ei) sa vad daca ei ma lamuresc cu ceva.

Mi se pare absurd sa nu fie in stare sa tipareasca niste carti de munca. Nu pot fi obligati?

Se poate face ceva ca sa am si eu carte de munca?
Salut,

Am cautat pe site dar nu am gasit raspunsul. Daca este deja va rog indrumati-ma. (si imi cez scuze daca am postat in categoria gresita)

Unde as putea vedea in ce situatii trebuie acordata chitanta? Intrebarea nu e neaparat legata de situatia ce o descriu mai jos, as vrea sa stiu mai multe.
Daca in camin s-au facut precazari pentru anul urmator si nu s-au dat chitante in care sa fie precizate suma platita (300k lei, fixa pentru toti presupun), dar s-au dat niste foi semnate si stampilate (DISPOZITIE DE CAZARE), e totul in regula? S-au trebuiau date si chitante?
Nu imi fac probleme, dar as vrea sa mai aflu cate una, alta despre legislatie (si nu, nu chiar toata legislatia :) )

andrei