[Editare apostrofare]
Solutie:
vă deplasați personal la Secția consulară a Ambasadei și completați o cerere (cererea este și pe pagina web, dacă vreți să o descărcați și să o completați de acasă
[ link extern ]
– rubrica formulare consulare), achitați taxa consulară numerar;
prezentați în original carte de identitate/pașaport expirat sau orice alt document românesc – certificat de naștere/de căsătorie/permis de conducere românesc/legitimație cu fotografie, plus fotocopii;
dacă pașaportul sau cartea de identitate au fost furate – este obligatoriu să declarați furtul la autoritățile locale de poliție și să solicitați raportul poliției – în care se precizează că ați declarat furtul pașaportului/CI (nu numai o simplă broșură de informații cu numărul de înregistrare al cazului);
pierderea se poate declara la Secția consulară – veți completa un formular la sediul Secției;
Secția consulară procedează la verificarea datelor dumneavoastră de identitate, pe baza informațiilor furnizate de dumneavoastră.
Dacă se confirmă identitatea dumneavoastră, Secția consulară a Ambasadei poate să elibereze un titlu de călătorie.
Este un document cu valabilitate de cel mult 30 de zile și încetează de drept la data intrării titularului în România.
Conține, între alte elemente – fotografia persoanei, numele/prenumele, cetățenia etc. Un exemplu al unui titlu de călătorie puteți găsi aici:
[ link extern ] .
Când ajungeți în România, vă reînnoiți cartea de identitate sau depuneți cerere de pașaport cu domiciliul în străinătate – vă prezentați la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la adresa de domiciliu sau reședință (sunt organizate la nivelul consiliilor locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, precum şi la nivelul consiliilor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti).
Cartea de identitate se eliberează doar în România.
Persoanele care au avut anterior o carte de identitate pot solicita o nouă carte de identitate doar în România, în localitatea de domiciliu, fie personal, fie prin persoană împuternicită cu procură specială, care poate fi autentificată doar de o misiune diplomatică sau oficiu consular al României.
Cartea de identitate provizorie se eliberează atunci când persoana fizică nu posedă toate documentele necesare eliberării cărţii de identitate.
Persoanele cu domiciliul stabilit în străinătate (cu paşaport cu această menţiune) pot solicita în ţară, autorităţilor de evidenţă populaţiei pe raza cărora şi-a stabilit temporar rezidenţa, o carte de identitate provizorie, pe durata şederii în România; acest document nu poate fi solicitat prin procură.
Persoanele cu domiciliul stabilit în străinătate (cu paşaport cu această menţiune) şi care doresc să-şi restabilească domiciliul în România pot face acest lucru doar personal, la autorităţile din România.
Procura pentru cartea de identitate
Potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 97/2005, misiunile diplomatice şi oficiile consulare nu eliberează cărţi de identitate.
Persoanele interesate pot solicita autentificarea de către Secţia Consulară a unei procuri speciale prin care să împuternicească pe cineva din România pentru depunerea tuturor documentelor necesare eliberării cărţii de identitate.
Persoana împuternicită trebuie să se prezinte la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor din localitatea de domiciliu a solicitantului.
Pentru eliberarea cărţii de identitate nu sunt acceptate procuri autentificate de notari publici sau avocaţi / solicitors britanici.