in calitate de Intr.Ind. am incheiat pentru spatiu unde imi desfasor activitatea un contract de comodat cu proprietarul ( fiind tot eu ca pers.fizica). Doresc sa fac o modernizare cladirii: schimbare gresie existenta, in stare buna tin sa mentionez, in tot spatiul cu alta de tip profesional ,mai groasa ,modificare avantajoasa pentru desfasurarea activitatii Intr.Ind.
Este in regula cum am gandit lucrurile?....si anume:
Actele de achizitie materiale si prestare serviciu montare gresie le inregistrez pe Intr.Ind.( fiind initiativa si interesul firmei in desfasurarea in cond mai bune a activitatii), iar in momentul in care am valoarea intreaga a investitiei ( pot sa o numesc asa?) si procesul verbal de finalizare lucrare sa o prind in declaratia unica pentru mine in calitate de pers fizica la venituri din chirii unde voi platii impozit pe venit, cass ,tot ce implica acest "venit" care se presupune ca mareste valoarea imobilului avand in vedere imbunatatirea efectuata...
Mentionez ca Intr.Ind. este platitoare de TVA, prin urmare acesta se va deduce pe baza facturilor pe Intr.INnd....
Multumesc
multumesc
inca o intrebare daca se poate?
daca plata va fi efectuata dupa 2 zile de exemplu si nu in ziua livrarii bunurilor ar putea operatiunea sa nu mai fie considerate ca fiind comert cu amanuntul ci comert cu ridicata cu plata la termen?
Se poate face o livrare de bunuri in valoare de aprox. 4.000 lei si contravaloarea lor sa fie incasata in totalitate prin banca tinand cont ca suntem o intreprindere individuala ce are activitate comertul cu amanuntul, iar livrarea este o vanzare de bunuri catre o unitate de alimentatie publica (mentionez ca autorizatia imi permite sa dau bunuri catre acestea chiar daca sunt personae jur.)? Stiu ca pentru o livrare mai mare de 5.000 lei clientul meu ar fi nevoit sa imparta plata facturii in numerar pana la 5.000 si restul prin banca, dar la suma de 4.000 lei el dorind sa achite prin banca eu sunt in regula daca incasez asa? Intreb din cauza og28/1999 privind obligativitatea utilizarii casei de marcat in comertul cu amanuntul….
Suntem o intr.ind. cu cativa angajati care are ca si activitate un pic de productie ,iar aceste produse sunt comercializate de noi cu amanuntul mai mult, en gros mai putin. contractele de munca le incheiem ca toata lumea cf.legislatiei muncii, din catre am inteles relatiile comerciale cu partenerii nu intra sub incidenta acestui regulament, deci intrebarea mea este : avem nevoie de acest responsabil cu protectia datelor?
Din ce am citit publicat de dvs.am tras concluzia ca nu, dar totusi am zis sa mai intreb inca o data.
stiu acel articol 28 alin.4 din OUG 44/2008, am avut indoieli deoarece ordonanta a fost modificata in toamna de L182/2016 si nu am vazut-o inca republicata cu modificarile aduse pentru a vedea negru pe alb acest lucru. Mentionez ca in lege nu se face referire la acest articol deloc.
buna ziua
in urma modificarilor aparute la OUG 44/2008 cu L182/2016 si respectiv normele de aplicare ce credeti : au voie acum I.F. SA ANGAJEZE TERTE PERSOANE CU CONTRACT DE MUNCA. Din pacate la art.28,alin.4 unde se specifica clar interdictia nu se fac modificari...sa inteleg ca ramane asa ...fara angajari??