O problemă care s-a mai discutat pe forum, dar de care mă lovesc oarecum personal în acest moment.
Umblând prin București să mă interesez de achiziția unei căsuțe, am constatat faptul că foarte multe mansarde, supraetajări, poduri locuibile sunt executate ilegal, fără autorizație sau cadastru. O explicație pe care am auzit-o foarte des ar fi că mansardările pe structură ușoară nu necesită autorizare (din câte știu, orice modificare a caracteristicilor unei construcții necesită autorizație).
Care ar fi pașii de intrare în legalitate a unei asemenea construcții (probabil amendă și obligarea la intrarea în legalitate) și care ar fi cuantumul amenzii la care s-ar putea aștepta proprietarul?
Care ar putea fi consecințele juridice ale achiziționării unui asemenea imobil?
Mulţumesc pentru răspuns.
Ce am înţeles din postul domnului Vlad Nicolae: propunerea tehnică poate fi consultată la CNSC.
Problema este că: propunerile nu sunt la CNSC, întrucât s-a contestat doar documentaţia de atribuire şi petentul solicită nu consultarea, ci punerea la dispoziţie a unei copii a întregii documentaţii.
Sunt membru al unei comisii de evaluare şi după şedinţa de deschidere, unul din ofertanţi a solicitat în scris invocând prevederile Legii nr. 544/2001 şi ale art. 215 din OUG nr. 34/2006 documentele de calificare, propunerea tehnică şi propunerea financiară a unui contracandidat.
Se pune problema dacă avem voie să le oferim documentele solicitate sau ce anume avem voie şi ce nu.
Am mai găsit următoarele prevederi legale:
-Art. 74 alin. (1) şi (2) din HGR nr. 925 din 2006: (1) Pe parcursul desfăşurării procesului de evaluare, comisia şi experţii cooptaţi au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra oricăror alte informaţii prezentate de către candidaţi/ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale.
(2) Încălcarea angajamentelor referitoare la confidenţialitate se sancţionează conform legii, disciplinar sau penal.
-Art. 274, alin. (4) din OUG 34/2006: (4) La cerere, contestatorul are acces la documentele aflate în dosarul achiziţiei publice depuse de
autoritate la Consiliu, cu excepţia propunerilor tehnice ale celorlalţi ofertanţi la procedura de atribuire, acestea din urmă putând fi consultate de contestator numai cu acordul scris al respectivilor ofertanţi, acord care se anexează la cererea pe care contestatorul o adresează Consiliului. (alineat introdus prin art. I pct. 60 din O.U.G nr. 76/2010, în vigoare de la 2 iulie 2010);
Am uitat să specific faptul că solicitantul a depus şi o contestaţie a documentaţiei de atribuire, înainte de deschidere.
În manualul operaţional emis de ANRMAP se specifică faptul că participanţii prezenţi în cadrul şedinţei de deschidere pot vizualiza formularul de ofertă depus de către un ofertant, comisia neputând invoca confidenţialitatea, dar nu se specifică dacă pot fi solicitate şi oferite copii de pe documente ulterior.
Vă mulţumesc anticipat pentru orice punct de vedere pertinent!
Pe SEAP se lucrează numai cu valori fără TVA. Dar...
ANRMAP s-a umplut de specialisti transferati de la ministere si agentii să sprijine activitatea datorită volumului mare de muncă ocazionat de modificările legislative de dată recentă. Aceşti oameni au fost nevoiţi să se pună la curent cu legislaţia într-un timp forte scurt.
Deşi aveaţi DREPTUL să achiziţionaţi în mod direct, respingerea documentaţiei nu mi se pare justificată. Regula în achiziţiile publice este LICITAŢIA, celelalte modalităţi fiind excepţii.
În concluzie, eu pot să organizez o licitaţie şi pentru valoarea estimată de 2 lei. Este dreptul meu, nu OBLIGAŢIE de a alege altă procedură mai puţin complicată (în speţă, achiziţie directă sau cerere de oferte).
Să mă corecteze cineva, dacă greşesc.