Pentru aprovizionarile de papetarie si alte mat.cons. gen : dosare, hartie copiator, nir-uri, registre casa, role casa marcat..etc) mai trebuie facut NIR sau pot fi trecute direct pe cheltuieli (avand in vedere ca nu sunt valori mari, societatea nu-si permite sa faca stocuri ci aprovizioneaza strictul necesar) ?
Care dintre acestea se inregistreaza prin ct.604 si care prin 6028 ?
Va multumesc !
Multumesc mult, Daniela !:vishenka:....dar...:hm: tot nu sunt lamurita cu prima intrebare, un singur K ( calculat la nivelul conturilor sintetice) sau 2 coeficienti K ( unul aferent marfurilor cu cota de tva 19% si unul aferent marfurilor cu cota de tva 9%) ?
O S.C. cu obiect de activitate comertul cu amanuntul, are in gestiune atat marfuri cu tva 19% cat si marfuri cu tva 9% (evidenta se tine pe analitice aferente fiecarei cote de tva si la pretul de vanzare cu amanuntul ). Cum este mai corect sa se calculeze coeficientul K :
- la nivelul conturilor sintetice 371,378,4428 , apoi facand descarcarea in functie de vanzarile fiecarei categorii de marfa ?
- sau calculind cate un K pentru fiecare analitic ( avand practic deci 2 cote K) ?
In multe monografii si articole de specialitate, despre descarcarea gestiunii de marfa cu amanuntul , se arata ca, coef.K se inmulteste cu valoarea bunurilor iesite din gestiune ( rulaj creditor ct.707) din luna respectiva.....de curand am aflat (tot de pe un forum, nu stiu daca acesta) ca ,coef. K se inmulteste cu total rulaje creditoare ct 707 , apoi facandu-se diferenta dintre suma rezultata si rd378 , pentru a se stabili adaosul aferent iesirilor din luna. Care este varianta corecta ?