Intradevar sa aplicat norma csa din 21/2009 in care nu mai aste stipulat nimic de factura si se ia in considerare lista de preturi de la dilerul respectiv.
Am alta problema cu asiguratorul, imi incadreaza masina la nivel de echipare minim (clasic) la care mia adaugat optiunile solicitate la achizitia masinii de catre mine.
Masina mea are un nivel de echipare mediu (ambiente) cu optiunile solicitate. diferenta dintre cele doua echipari este de 2000 euro plus 1500 optiunile.
Va trebui sa fac o intampinare in care sa mentionez acest lucru. Eu am gasit ca si documente justificative codurile sub care se comercializeaza acest tip de masina si intradevar amasina are o echipare medie, aceste coduri se gasesc pe eticheta de identificare din porbagaj, in nota de identificare a autovehicolului solicitata de mine de la diler, in devizul estimativ prelucrat in sistemul audatex conform seriei de sasiu.
ce alte documente as mai putea trimite?
si cum sa formulez cererea
Multumesc
Factura este in lei 64000 ron in 10/1/2008 euro era 3,5LEI/1€ (aproximativ) cum aflu valoarea in momentul accidentului Ianuarie 2010? euro era 4,117lei.
Masina e de provenienta straina, noua, cumparata din romania, pretul pe contract 18142€ pretul pe factura 64000lei (nu sa acceptat direct plata in euro).
Multumesc.
- km la bord in momentul accidentului 28.118;
- stare de intretinere buna, dupa parerea mea (masina este intretinuta, si indeplineste toate conditiile din norme CSA nr.21/2008 art. 60 (3) Stabilirea stării de întreținere a vehiculului se face potrivit stării acestuia dinainte de producerea evenimentului asigurat, pe baza criteriilor de mai jos:
a) stare de întreținere bună - vehiculul prezintă: integritatea elementelor caroseriei, barelor de protecție și capacelor de roți; vopseaua intactă, fără exfolieri sau urme aparente de rugină a tablei; tapițeria fără pete, urme de uzură prematură sau rupturi; cauciucuri uzate uniform, fără să prezinte uzuri accentuate pe flancuri, ca urmare a unui reglaj necorespunzător al direcției; motorul fără scurgeri de ulei pe părțile laterale sau pe capotajele interioare ale spațiului afectat acestuia;
- limita maxima de despagubire pentru pagube materiale este de 500.000€, conform politei de asigurare RCA a vinovatului;
- deviz de reparatie conform service autorizat (reprezentanta) 43600 ron (10590€;
- valoarea reala dupa mine 18142€ pret achizitie, uzura 20% (2 ani si 7 zile), 14500€ valoarea masinii la momentul accidentului, 10875€ 75% valoarea despagubirii (nu se incadreaza la dauna totala)
Ce doresc eu sa incadreze masina la uzura medie conform normei CSA nr.21/2008 art. 60 (3) b) stare de întreținere medie - vehiculul prezintă: deformări ale caroseriei, barelor de protecție sau capacelor de roți până la 10 dm², însumat pe întreaga suprafață exterioară; degradări ale vopselei în ceea ce privește luciul, cu urme de rugină aparentă pe o suprafața totală până la 10 dm², cu exfolieri pe o suprafață totală până la 1 cm²; pete pe tapițeria scaunelor.
De aici ar reesi urmatorul calcul; 12155€ 33% uzura, 9116€ 75% valoarea despagubita,
-epava ramane la mine dupa cum au spus ei.
Eu doresc sa sa iasa dauna totala, deoarece lonjeroanele sunt deplasate din acest motiv as accepta sa incadreze asiguratorul masina la o uzura mai mare adica 33% in loc de 20% (valoarea reala) si implicit as pierde eu ceva, asiguratorul ar castiga 1400€.
Dar ei doresc sa foloseasca pretul pe care lam platit eu in lei pe masina adica 64000 ron, pret la care sa raporteze toate calculele adica;
-40% uzura (cea mai mare posibila) adica 38400ron pretul masinii la momentul accidentului si o despagubire de 28800ron.
Masina este de productie straina.
In speranta ca exista o coerenta in ce am scris multumesc pentru raspunsuri.
Data cand sa incheiat asigurarea vinovatului este de 18/08/2009 iar Ordinul CAS 21/2009 intra in vigoare la 17/11/2009. Deci dupa care ar trebui sa se ia asiguratorul deoarece ei miau cerut factura conform Ordinului 20/2008 si la prima oferta a asiguratorului aceasta sa luat in calcul, natinand cont si de lista de preturi care ma avantajeaza pe mine. La data achizitionarii € era 3,4 3,6 iar azi e 4,1.
Creditul pentru masina e luat in euro, pretul de pe contract e in euro dar plata sa facut conform legilor romane in lei la cursul respectiv.
Ce ma sfatuiti sa fac?
Initial eu am acceptat o uzura a masinii de 40% deoarece ei au gasit in cataloagele lor ca masina ar fi avut 20.000€ pret de catalog iar in aceasta situatie pentru a fi dauna totala asa cum doream eu se incadra la aceasta uzura.
Masina are lonjeroanele deplasate de aceia doresc sa iasa dauna totala chiar daca pierd ceva bani.
Masina e o skoda octavia trend (ambiente) din 2008 si am platit 18242 euro, avea 2 ani si 7 zile la momentul accidentului adica acu o luna.
Art. 53. - Prin valoarea de nou a vehiculelor se intelege:
b) pentru vehiculele de productie straina, pretul de comercializare de nou, conform:
- facturilor de achizitie sau facturilor pro forma de leasing, in cazul vehiculelor achizitionate de nou de catre proprietar de la unitati de specialitate din Romania;
- listelor de preturi de la unitati de specialitate din Romania, valabile la data producerii accidentului,
sau, in lipsa acestora,
- pe baza cataloagelor de specialitate, echivalat in lei la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data producerii accidentului;
Intrebarea e urmatoarea aliniatele 1 si 2 trebuiesc luate impreuna sau doar una din ele?
Conform primului aliniat valoarea este in lei conform facturii de la data achizitiei autoturismului, respectiv 64000lei pentru 18142€ iar conform aliniatului 2 valoarea este data in euro care transformati in lei da o valoare mult mai mare adica 72319 respectiv 17600€ (valoarea cu care se vinde o masina noua similara cu a mea azi).
Pentru o despagubire dauna totala aceste diferente inseamna mult.
datele ar fi urmatoarele
-achizitie masina 18142€
-vechime 2 ani si 7 zile la data producerii accidentului
-valoare deviz 43600 lei
-valoarea propusa de asigurator 28600lei
-incadrare uzura de asigurator 40%????????
daca a mai intalnit cineva ceasta problema il rog frumos sa posteze un raspuns.
In vederea calcularii daunei unui autovehicul, se pleaca de la valoarea lui de nou. Dupa cum stiti preturile auto sunt in euro si se platesc in lei, intrebarea mea este urmatoarea:
Intrucat autovehiculul a fost achizitionat in 2006, cand era alt curs euro / leu, exista posibilitatea legala de a se considera ca si pret de nou, valoarea in euro a autovehiculului la data cumpararii ?
Sau in cazul in care se pleaca de la valoarea in lei, aceasta poate fi indexata cu valoarea inflatiei, deoarece la momentul respectiv leul avea alta putere de cumparare ?
Multumesc.
Am cam aceiasi problema ca si tine, asigurarea imi ia in calcul valoarea de achizitie a autoturismului conform facturii in lei cu toate ca contractul e in valuta iar masina este straina iar uzura miau puso la 40 la suta asta la un chilometraj de 28118 km si 2 ani si 7 zile.
daca rezolvi problema anuntama si pe mine cum ai procedat.
multumesc