buna ziua. as avea o mare nedumerire si cred ca am nimerit in locul cel mai potrivit pt a primi un raspuns corect.
situatia de fapt este urmatoarea: 2 SC au incheiat un contract de antrepriza de lucrari pentru constructia unei cladiri la cheie. Constructia este in stare de a fi locuita insa mai sunt unele mici defectiuni care tin mai mult de estetic. Acestea sunt disputatea pe calea unui litigiu comercial, SC antreprenoare dand in judecata SC client pt plata unor facturi de 900 mil(suma ceruta prin cererea de chemare in judecata). SC client a facut cerere reconventionala prin care spune ca nu plateste pana nu sunt finalizate si acele mici finisaje. Din acest motiv, clientul refuza receptia fata de antreprenor. Insa receptia finala a cladirii a fost facuta la primarie, s-au intabulat individual toate apartamentele din cladire care acum sunt de vanzare.
Intrebarea mea este : poate acest litigiu comercial de ''bani'' sa aiba efecte in civil asupra dr de proprietate pe care il dobandesc cumparatorii?
va multumesc mult de tot si astept parerile dvs profesionale.
am revenit cu o nelamurire: bineinteles ca angajatorul meu nu mi-a intocmit carte de munca,desi ar fi avut obligatia legala de a o face pana la 1 ian 2011.mi-a spus ca imi va elibera adeverinta de vechime vizata de itm. DAR...avand 23 de ani in prezent, pana peste 40 ani cand voi iesi la pensie cine imi garanteaza ca acea adeverinta se va pastra intocmai?ca va rezista hartia respectiva 40 de ani sau ca cerneala nu se va sterge? va pastra si itm un exemplar? sau doar vizeaza aceste adeverinte? plus ca intr-o viata profesioanala activa ma gandesc ca schimbi ''cateva'' servicii si poti pur si simplu sa pierzi aceste ''biletele''.
am omis eu ceva?
multumesc
situatia este urmatoarea: am incheiat un cim pe perioada determinata de 6 luni; la expirarea termenului nu am manifestat dorinta de reinoire a cim, iar acesta a incetat de drept. angajatorul mi-a spus ca a trimis decizia de incetare de drept a cim la itm si asteapta raspunsul de la ei. a trecut 1 luna de atunci si eu nu am luat nici un act nimic de la fostul loc de munca. nu ar trebui sa recuperez ceva de la ei, cartea de munca? pentru ca acum ma angajez in alta parte si nu stiu ce trebuie exact sa fac.
multumesc mult
buna ziua
poastez si eu pentru prima data pe acest forum; nelamurirea mea este urmatoarea: se mai fac carti de munca? sau se practica doar contractul individual de munca inscris la itm si acel registru general de evidenta al salariatilor tinut de angajator?
fiindca in codul muncii se precizeaza la final ca decretul 92/76 privind carnetul de munca va fi abrogat pe 1 ianuarie 2011, insa in practica nu se mai fac carti de munca pentru tineri angajati care isi incep activitatea.
poate stie cineva clar ce se intampla si care este baza legala.
va multumesc mult