Buna ziua,
Eu am nascut pe 7 iulie 2010. Lucrez in administratia locala fiind functionar public. La nivelul unitatii noastre exista un sindicat al functionarilor publici dar prin contractul colectiv de munca nu ni se acorda nici un ajutor mamelor care am nascut.
De asemenea cei de la contabilitate nu m-au informat pana acum despre existenta ajutorului pt nastere conform CCMUN, desi stiu despre acest drept inca inainte de a naste.
1. Mai primesc acest ajutor (salariul mediu pe unitate) pe fondul legislatiei actuale avand in vedere ce a scris freelis mai sus?( eu am inteles ca doar bugetarii cu statut special nu se incadreaza... armata, etc., ma insel?)
2. In cat timp de la nastere trebuie depusa aceasta cerere pt ajutorul pt nastere deoarece eu inca nu am depus-o de teama unui refuz.( flit!!!)
Va multumesc.
Buna ziua,
M-am interesat si eu rasfoind mai multe legi si am retinut urmatoarele:
(Inainte, fac totusi o precizare: veniturile de pe cel de-al doilea fluturas sunt venituri dintr-un fond special, negociat prin contract colectiv de munca intre sindicatul functionarilor publici si consiliul local, din care s-au retinut toate contributiile+impozitul).
Din OUG 185/2005:
art.10. - baza de calcul a indemnizatiilor prevazute la art.2 se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pana la limita a 12 salarii minime brute pe tara lunar, pe baza carora se calculeaza contributia pentru concedii si indemnizatii.
art. 4. - cota de contributie pt concedii si indemnizatii, destinata exclusiv finantarii cheltuielilor cu plata drepturilor prevazute de prezenta oug, este de 0.85%, aplicata la fondul de salarii sau, dupa caz,[...], asupra veniturilor supuse impozitului pe venit. De asemenea:
art. 6(2). - persoanele fizice sau juridice prevazute la art.5 lit.a) au obligatia platii cotei de contribute pt concedii si indemnizatii de 0.85%, aplicata la fondul de salarii realizat[...] Prin fond de salarii realizat, in sensul prezentei oug, se intelege totalitatea sumelor utilizate de un angajator pt plata drepturilor salariale sau de natura salariala. (care venituri din salarii se impoziteaza, la fel ca pe fluturas!).
Din Codul fiscal 2003:
art. 55. - Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, (poate fi considerat si contractul colectiv de munca?) indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda[...].
Din Codul Muncii 2003:
art.157. - (1) Salariile se stabilesc prin negocieri individuale sau/si colective intre angajator si salariati sau reprezentanti ai acestora.
(2) Sistemul de salarizare a personalului din autoritatile si institutiile publice finantate integral sau in majoritate de la bugetul de stat, [...], bugetele locale si bugetele fondurilor speciale se stabileste prin lege, cu consultarea organizatiilor sindicale reprezentative.(asadar aceste venituri speciale pot fi considerate de natura salariala acordate din bugetul fondurilor speciale?)
Reprezinta aceste articole o baza pt a-mi putea sustine cauza cat mai clar si transparent?
Va multumesc.
Va multumesc pt raspunsuri si as mai avea o problema de clarificat:
Veniturie realizate de mine ca angajat la stat se regasesc pe doi fluturasi de plata: cel de salariu (am inteles ca acestea sunt pe cod 10) si cel de venituri speciale (prin sindicat, care au fost cuprinse pe codul 20). Pe ambii fluturasi s-au calculat veniturile brute impozitate.
Contabilitatea imi spune ca se iau in considerare pt calcul indemnizatie concediu prenatal doar veniturile brute de pe fluturasii de salariu, si nu si celelalte. Este adevarat? La fel va fi si pt CIC? (Este destul de grav fiindca veniturile speciale, cum le zic colegii mei, reprezentau aproape inca un salariu net).
Astept, va rog un raspuns la aceasta pb cu referire la art. de lege. Multumesc.
Buna ziua!
Lucrez la o institutie de stat de mai mult de 12 luni.
Din 1 ianuarie 2010 am un al 2-lea loc de munca la o firma privata, cu o norma de 4 ore/zi (contract individual de munca).
Din 20 mai 2010 as dori sa intru in concediu prenatal.
1. Pot sa intru in concediu prenatal la institutia de stat, dar sa-mi continui munca la firma privata, tinand cont ca sunt doar 4 ore/zi?
2. Daca situatia de la punctul 1 nu este permisa cum se va calcula indemnizatia la firma privata, unde nu am stagiul de cotizare de 6 luni?
3. Se vor lua in considerare si veniturile de la firma privata pe cele 4, respectiv 6 luni (in functie de situatie) la indemnizatia ingrijire copil (concediul de 2 ani)?
Va multumesc frumos!