activitatea firmei mele presupune mai nou si dezvoltarea si testarea unor echipamente wireless (routere, antene, access point-uri), toate propietatea clientului situat in Israel. Ideea ar fi ca pe parcursul timpului sau la incheierea contractului sa le trimit pe toate inapoi clientului. Nici clientul, nici eu nu vreau sa le comercializam.
Problema este ca aparent singura varianta este cea a importului si exportului ulterior, ceea ce presupune plata taxelor vamale si TVA atat la sosirea in Romania cat si la revenirea in Israel, fara posibilitatea de-a le recupera in vreun fel. Asta din cate am reusit eu sa gasesc prin codul fiscal si cel vamal.
Atat varianta importului temporar, cat si cea a importului in regim de perfecţionare activă sunt problematice datorita limitei de timp de 24 de luni, respectiv cat hotaraste autoritatea vamala. Pentru mine perioada de timp este neclara, putand fi de cativa ani sau cateva luni in functie de tipul echipamentelor in cauza.
V-as ruga sa-mi spuneti daca mi-a scapat cumva ceva si exista vreo varianta in care se poate ori evita plata TVA ori recuperarea ei la inapoierea echipamentelor.
poate pot sa va ajut cu cateva clauze relevante din contractul meu de telefonie din 2004.
"1.Obiectul Contractului
1.1 Obiectul prezentului contract il constituie furnizarea de catre [EDITAT] catre Beneficiar a serviciilor specificare la pct. 1.2 pe perioada specificata la pct. 2.1, in schimbul platii de catre Beneficiar a tarifelor stabilite conform prezentului Contract.
1.2 [EDITAT] va furniza urmatoarele servicii de telefonie (voce) fixa:
1. Asigurarea accesului la serviciile de voce si mesaje facsimile locale, interjudetene si internationale in reteaua [EDITAT], precum si in alte retele publice de telefonie fixa sau mobila cu care [EDITAT] are contracte de interconectare in vigoare, denumit in continuare serviciu de telefonie.
2. Prezentul contract asigura Beneficiarului dreptul de initiere numai de apeluri proprii, initiate numai de acesta de pe liniile si cu identitatea puse la dispozitie de catre [EDITAT].
1.3 [EDITAT] furnizeaza serviciile de telefonie la parametrii tehnici stabiliti prin prezentul contract.
2. Durata Contractului
2.1 Durata contractului este de 1 an, denumita perioada initiala a contractului.
2.2. Daca nu a fost denuntat in conditiile pct. 5, Contractul se va prelungi pe perioade succesive egale cu perioada initiala.
3. Tarife si modalitati de plata
3.1. tarifele, pentru serviciul ales de Beneficiar, sunt in valoare neta (TVA neinclus)
3.2 Tarifele pentru serviciile furnizate sunt stabilite in EURO. Tarifele in vigoare la data semnarii contractului pentru destinatiile si serviciile furnizate de [EDITAT] sunt redate in Anexa 3 a prezentului Contract, potrivit cererii exprese a Beneficiarului. Lista completa a tarifelor se gaseste la adresa Internet [EDITAT] pe care Beneficiarul o poate consulta conform art. 3.10 al prezentului Contract.
...
3.8. Beneficiarul poate contesta suma facturata in termen de cel mult 30 de zile de la data emiterii facturii, fara a fi exonerat de la achitarea integrala a facturii pana la data scadenta, urmand ca eventualele diferente sa fie corectate pe factura urmatoare emisa de [EDITAT]. Beneficiarul este de acord ca nu mai are dreptul sa conteste vreo factura dupa expirarea termenului stabilit in prezentul articol.
3.9. [EDITAT] isi rezerva dreptul de a modifica tarifele pentru serviciile ce fac obiectul prezentului contract.(...). [EDITAT] va putea majora tarifele in cazul cresterii:
* Tarifelor si taxelor de interconectare din contractele incheiate de [EDITAT] cu alti operatori;
* Tarifelor si taxelor pentru traficul international
* Tarifelo de energie electrica, tarifelor pentru servicii sau a preturilor pentru bunuri care au influenta directa sau indirecta asupra serviciilor furnizate;
* Impozitelor, taxelor, accizelor percepute de administratia publica centrala sau administratiile publice locale.
precum si in orice alte situatii asemanatoare cu cele de mai sus.
3.10. Beneficiarul are obligatia de a consulta, prin reprezentantii sai autorizati, tarifele in vigoare pe parcursul derularii contractului, la adresa Internet pusa la dispozitie de catre [EDITAT] sau la numerele de telefon ale Serviciului de Suport Clienti.
(...)
9. Alte clauze
9.1. [EDITAT] isi rezerva dreptul de a modifica termenii si conditiile prezentului contract, informand, prin mijloace corespunzatoare Beneficiarul cu cel putin 15 zile inainte de intrarea in vigoare a modificarilor, cu exceptia situatiilor cand prin prezentul contract au fost stabilite alte termene.
9.2. Daca Beneficiarul nu este de acord cu modificarea contractului conform pct. 9.1, acesta are posibilitatea de a denunta unilateral contractul in termen de 10 zile de la primirea notificarii [EDITAT], printr-o scrisoare recomandata cu confirmare de primire, trimisa catre [EDITAT] cu cel putin 10 zile inainte de data la care doreste sa-si inceteze efectele prezentului contract, altfel modificarile se considera acceptate tacit."
ANEXA 1 specifica la mine ca beneficiez de un serviciu de tip Connect de 3 euro si numarul cutare, precum si de serviciile suplimentare listate tot in anexa si anume: CLID, CLIDR, CFW, CONF, CB, COH si CW. nici una dintre acronimele astea nu cred sa insemne mentenanta. In plus anexa spune: "Clientul de Cable Link persoana fizica va Beneficia de discount de 100% la valoarea abonamentului lunar de 3E pentru 1 linie telefonica conform Anexa 3 (...). Acest discount nu se aplica la pretul convorbirilor care nu sunt incluse in abonamentul lunar."
ANEXA 2 cuprinde lista de reprezentanti autorizati.
ANEXA 3 cuprinde o lista de tarife pentru convorbiri la data respectiva si ma trimite la www.[EDITAT]
parerea mea personala e ca
- in primul rand clauza 9.1 este o clauza abuziva in sensul legii 193/2000 intrucat "dau dreptul comerciantului de a modifica unilateral clauzele contractului, fara a avea un motiv intemeiat care sa fie precizat in contract."
- in al doilea rand clauza 3.9 este si ea posibil de-a fi catalagata drept abuziva in sensul art. 4 din aceeasi lege 193/2000.
- in al treilea rand maririle de tarife din clauza 3.9 nu se pot referi decat la serviciile prevazute in contract, si anume cele prevazute in art. 1.2 din contract cu tarifele din ANEXA 3