Multumesc foarte mult pentru raspunsurile detaliate, acum inteleg mult mai bine procesul!
Puteti sa imi spuneti, va rog, daca exista si limitari legate de costul la care as putea sa achizitionez masina de la firma a doua? Este obligatoriu ca acest cost sa fie asemanator cu cel la care a fost achizitionata masina de catre firma a doua de la prima firma?
Va rog ajutati-ma cu un raspuns la urmatoarea problema:
As dori sa achizitionez un automobil (second hand, de la o firma care poate oferi factura cu TVA) si ca sa pot reduce costurile prin deducerea de TVA sa il "trec" prin firma unui cunoscut. Insa ramane o problema: la cat timp din momentul in care o achizitionez prin firma pot sa o revand (sau sa o transfer cumva, exista alta varianta decat vanzarea?) catre mine? Exista cumva motive pentru care nu s-ar putea proceda asa?
Ma iertati, revin cu inca o intrebare, cumva foarte putin legata de subiectul initial: mai exista undeva in legislatie prevederea pentru posibilitatea ca parintele sa isi ia concediu medical/fara plata in cazul in care copilul este bolnav?
In acest caz inteleg ca singurele prevederi care sunt superioare celor din contractul indiviual de munca sunt cele din contractul colectiv valabil la nivel de unitate... asa este?
Sotia mea nu a primit un exemplar al acestui contract, nu ar fi trebuit sa il primeasca sau macar sa existe la dispozitia angajatilor (exista vreo prevedere legala in acest sens)?
Din pacate intr-adevar se pare ca nu mai exista nici o forma de protectie pentru angajat in afara celor negociate de reprezentantii salariatilor... este o situatie incredibila, cu atat mai mult cu cat nu a fost mediatizata suficient, nici pe internet nu se gasesc informatii decat cu greu si doar daca stii exact ce sa cauti (ca nu a fost inregistrat contractul). Va multumesc din nou foarte mult pentru ajutor si lamuriri!
Va rog sa imi spuneti daca mai este valabila optiunea de mai sus - eu am cautat in legislatie si pare a mai fi inca valabila, conform Art. 132 al. 3 din Legea Dialogului Social (62/10.05.2011) care abroga Legea 130 din 16.10.1996 privind contractul colectiv de munca, dar preia articolul 8, aliniatul 2 din aceasta:
"(2) Contractele colective de muncă nu pot conţine clauze care să stabilească drepturi la un nivel inferior celui stabilit prin contractele colective de muncă încheiate la nivel superior."
Articolul 62 din CCMUN este urmatorul:
ART.62
(1) In afara concediului legal platit pentru ingrijirea copiilor in varsta de pana la doi ani, salariata mama poate beneficia de inca un an concediu fara plata.
(2) Pe perioada in care salariata se afla in concediul prevazut la alin. 1, nu i se va putea desface contractul de munca, iar in postul sau nu vor putea fi angajate alte persoane, decat cu contract de munca pe durata determinata.
Conform acestora, din cate inteleg eu, tot ce trebuie facut de catre salariata este sa notifice in scris cu o cerere numerotata angajatorul ca doreste sa beneficieze de acest drept pentru a sta inca un an acasa, in concediu fara plata si a ingriji copiii, angajatorul neavand nici un temei de a refuza cererea si fiind obligat sa ii pastreze postul pana la revenirea din concediul fara plata.
Va rog sa imi spuneti daca am dreptate si sa ma sfatuiti referitor la ce masuri de precautie am putea sa adoptam pentru a evita o concediere/disponibilizare la finalul acestui concediu fara plata (desigur, nu ma refer la o concediere abuziva, ci la o disponibilizare eleganta, prin oferirea unui post net inferior din motive de reorganizare interna, sau gasirea unor abateri disciplinare minore).
Va rog sa imi spuneti cum se procedeaza corect din punct de vedere legal in aceasta situatie: doi copii nu au fost trecuti la plata intretinerii din momentul aducerii acasa de la maternitate si pana in prezent (mai exact, noua luni) - nu am fost anuntati de catre reprezentantii asociatiei de proprietari ca ar trebui sa fie adaugati, nu ni s-au solicitat nici un fel de documente.
Sigur ca nu este nici o problema din punctul nostru de vedere sa fie adaugati copiii la intretinere, stim ca asa este legea - insa va rog sa imi spuneti daca se aplica retroactiv si pe lunile din urma sau este valabil doar din acest moment (cel in care sunt trecuti in cartea de imobil) in continuare.
Situatia actuala este urmatoarea: angajatii sunt incadrati toti pe acelasi post, cu salarii diferite obtinute in urma unor evaluari periodice (dar trecute pe cartea de munca, nu sub forma de bonusuri, din pacate, ar fi fost mult mai simplu asa).
Ce vreau eu este sa modific formularele de evaluare, sa fac o reevaluare colectiva si in baza rezultatelor sa incadrez toti salariatii in 4 posturi diferite (incadrate ca posturi diferite, sa zicem sudor nivel 1, sudor nivel 2, sudor nivel 3 etc.). In urma evaluarilor ulterioare si a performantelor, precum si a numarului de posturi disponibile pe fiecare categorie, vor fi promovati sau retrogradati.
Se poate face acest lucru printr-o modificare a regulamentului de ordine interna (nu avem un contract colectiv de munca al societatii noastre) care sa le fie adusa la cunostinta dupa care sa semneze acte aditionale? Si daca nu vor sa semneze actele aditionale, cum se poate proceda?