avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 514 soluții astăzi
Forum Activitate mulinita

Activitate mulinita


Conform legii persoana cu studii superioare economice angajata in functie ori similara sefului compartimentului financiar contabil NU ARE DREPTUL DE A FI ADMINISTRATOR AL FIRMEI.


Conform carei legi?


Nu aveti cum sa deveniti asociat-administrator unic la societatile de profil, precum cele de consultanta, audit, contabilitate, expertiza, evaluare si altele de acelasi fel.

Era vorba de consultanta in afaceri, fara legatura cu firmele de contabilitate, audit, expertiza.Numai pentru cele de contabilitate este necesar ca asociatul majoritar sa fie expert contabil(CECCAR), similar si pentru celelalte.
In cazul prezentat chiar nu are nicio restrictie.

La Registrul Comertului nu va intreaba nimeni ce studii aveti atunci cand va depuneti actul constitutiv in care sunteti desemnat administrator.Pentru consultanta in management nu aveti nevoie de expert contabil angajat.Daca ati incerca sa va depuneti actele necesare infiintarii firmei la Reg.Com. ati vedea ca nu vi se cere nimic din cele sustinute de contabilul dvs.Puteti fi asociat unic, administrator si angajat in societate.
Sunt contabil de meserie:D...stiu ce vorbesc....
...si daca tot v-a dat informatii eronate, mai bine nu-l angajati...
chiar daca toate chitantele cu care a fost achitat sunt pe numele mamei?
Daca intr-un contract de vanzare cumparare incheiat intre ICRAL pe de o parte si mama si fiica pe de alta parte nu este trecuta cota de proprietate pe care o are fiecare, respectiv mama si fiica, iar mama este cea care a achitat ratele si are chitantele toate pe numele ei in cazul unui proces de succesiune in urma decesului mamei, care este cota de proprietate a mamei care intra in masa succesorala?
Clientul v-a comunicat numarul lui de inregistrare in scopuri de TVA?Daca nu vi l-a comunicat ati facturat bine cu tva.Daca vi l-a comunicat si ati facturat cu tva nu este o greseala mare.Sunteti dator la statul roman cu acest tva.Daca vreti, puteti intocmi o factura de stornare, dar treebuie sa trimiteti diferenta de bani,adica tot tva-ul, clientului dvs, pentru ca vi l-a achitat in plus.In orice caz, trebuie sa restituiti tva ori statului roman ori clientului dvs.Daca nu intocmiti factura de stornare, clientul dvs isi poate recupera tva-ul platit de la statul unde este inregistrat in scopuri de tva iar statul respectiv isi recupereaza banii de la statul roman.Acesta din urma este un proces de durata.
Conform spuselor inspectorului de la primarie, stiti care este diferenta intre comert en gros si en detail?Modul de incasare al marfii.Citez:,,Daca incasezi cu bon de casa este comert en detail, daca incasezi cu orice altceva, respectiv chitanta, op, bo, cec, se numeste ca faci comert en gros.Nu conteaza cantitatea vanduta sau cui vinzi.\'\'
L-am intrebat cum ramane cu ordonanta 99/2000 unde sunt definite cele doua sintagme.Mi-a raspuns ca el nu are de gand sa ma amendeze dar daca insist pe idee poate sa-mi faca proces verbal de amenda si nu am decat sa-l contest in instanta si acolo voi vedea care este interpretarea exacta a legii.:( Si oricum mi-a dat prea multa consultanta, el are menirea de a controla si amenda nu de a indruma.Pana la urma nu m-a amendat, dar totusi vreau sa stiu care este adevarul.Avea motiv sa ma amendeze sau nu?
Multumesc, pentru indrumare.Am citit Ordonanta 99/2000 si nu contine nimic despre modul de incasare a facturilor.Voi vedea ce are de spus d-nul inspector.In schimb am gasit la art.4 definirea comertului cu amanuntul :''activitate desfasurata de comerciantii care vand produse,DE REGULA, direct consumatorilor, pentru uzul personal al acestora.Deci pot vinde si firmelor.Iar firmele pot sa plateasca si cu cec sau BO.=D>
Am un magazin cu vanzare en detail de produse electronice.De regula vand cu factura si emit bon de casa.Se intampla insa sa vand si catre firme care nu platesc cash.Primesc BO sau CEC.Azi a venit un inspector de la primarie, care se ocupa de disciplina financiara:stunned: si printre altele mi-a rasfoit facturierul si a vazut ca pe unele facturi scrie ca se incaseaza cu BO sau CEC.Mi-a explicat ca nu am voie sa incasez decat cash.Nu am voie sa incasez facturile cu BO sau CEC.Mi s-a parut o stupizenie!Va reveni maine ca sa ii prezint certificatul constatator de la Reg.Comertului din care sa reiasa ca am in obiectul de actv si comert en gros, altfel ma amendeaza ca am acceptat plata ce CEC.
Exista asa ceva in legislatie?#-o
Va rog sa-mi spuneti daca exista indemnizatie de detasare si ce valoare are aceasta.Daca se poate, va rog spuneti-mi si baza legala.Va multumesc