avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1029 soluții astăzi
Forum Activitate valenthino

Activitate valenthino

Nu stiam acest lucru, va multumesc pentru amanunte. Aparatura foto care o detin deja si de care ma voi folosi sa inteleg ca nu o inregistrez in nici un registru ?
Va multumesc pentru raspuns si timpul acordat acestuia, insa de ce imi este neclar casa de marcat pentru activitatea mea fotografica, pentru ca, ca si produs cu denumirea ex "servicii foto" pot sa cer 200 lei sau 300 lei pentru ca insist mai mult in prelucrarea fotografiilor sau 800 de lei pentru ca stau mai multe ore sa le realizez. Atunci, daca am casa de marcat produsul meu "servicii foto" va avea o singura valoare predefinita, stabilita initial in configurarea acesteia. Pe factura cu chitanta am libertatea la a imi declara valoarea serviciului conform nevoilor mele.

Deasemenea ma pot incadra si in categoria H, pentru ca este profesie libera.

ART. 1
(1) Operatorii economici care efectuează livrări de bunuri cu amănuntul, precum şi prestări de servicii direct către populaţie sunt obligaţi să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Operatorii economici prevăzuţi la alin. (1), denumiţi în continuare utilizatori, au obligaţia să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale şi să le predea clienţilor. La solicitarea clienţilor, utilizatorii vor elibera acestora şi factură fiscală.
ART. 2
Se exceptează de la prevederile art. 1 alin. (1):
a) comerţul ocazional cu produse agricole autohtone efectuat de către producătorii agricoli individuali deţinători de autorizaţie în pieţe, târguri, oboare sau în alte locuri publice autorizate, livrările de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcări auto a căror contravaloare se încasează prin automate, precum şi activităţile de jocuri de noroc desfăşurate cu mijloace tehnice de joc ce funcţionează pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
b) serviciile de alimentaţie publică efectuate în mijloace de transport public de călători;
d) vânzarea de ziare şi reviste prin distribuitori specializaţi;
e) transportul public de călători pe bază de bilete sau abonamente tipărite conform legii, precum şi cu metroul;
f) activităţile pentru care încasările se realizează pe bază de bonuri cu valoare fixă tipărite conform legii - bilete de acces la spectacole, muzee, expoziţii, târguri şi oboare, grădini zoologice şi grădini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc şi altele similare;
g) activităţile de asigurări şi ale caselor de pensii, precum şi activităţile de intermedieri financiare, inclusiv activităţile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activităţile de schimb valutar cu numerar şi substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decât operaţiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta instituţiilor de credit, aparţinând acestor instituţii, precum şi cele efectuate prin intermediul automatelor de schimb valutar;
h) activităţile desfăşurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implică crearea unei societăţi comerciale;[/b]
i) vânzarea obiectelor de cult şi serviciile religioase prestate de instituţiile de cult;
k) comerţul cu amănuntul prin comis-voiajori, precum şi prin corespondenţă, cu excepţia livrărilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine şi unităţile de alimentaţie publică, pe bază de comandă;
l) serviciile de instalaţii, reparaţii şi întreţinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
m) vânzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de către agenţiile de turism, definite potrivit legii;
n) furnizarea la domiciliul clientului a energiei electrice şi termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobilă, de poştă şi curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;
o) efectuarea lucrărilor de construcţii, reparaţii, amenajări şi întreţinere de locuinţe;
p) serviciile medicale cu plată prestate la domiciliul sau la locul de muncă al clientului;
Buna ziua,

Am incercat sa acopar cat mai multe discutii anterioare de pe forum dar as vrea sa ma asigur referitor la problemelele pe care nu le-am inteles. De curand am infiintat un II cu cod caen 7420- activitati fotografice. Intrebarile de care am vazut ca se lovesc si majoritatea sunt:

1. Am achizitionat facturier si chitantier, mai este necesar si casa de marcat, lucrez cu persoane fizice dar si juridice.
2. Detin dinainte de infiintare aparatura foto pe numele personal si calculatorul. Acestea trebuie introduse in registrul inventar, daca da, cum ?
3. Cheltuielile de infiintarea II sunt obligat sa le trec in registrul de incasari si plati ? Cand am platit pentru Registrul Unic de control nu am facut copie la chitanta de plata, este vreo problema daca nu trec aceasta suma in registrul de incasari ?

Va multumesc anticipat si astept ca si ceilalti cu mare interes un raspuns.
Am inteles, dar ITM-ul poate face un control la ei pentru ca v-am spus fluturas nu am primit nu am semnat nimic de primire a banilor, banuiesc ca pot face controale daca se face plangere?
Buna ziua,
Am lucrat pe contract de 4 ore ( part time) timp de 3 luni la un srl.
Problema este este in felu urmator. Pe data de 6.10.2011 am semnat decizia de desfacere a contractului de munca, de bun acord ambele parti, singura problema ar fi ca in momentul semnarii mi s-a promis si achitarea platii pe luna septembrie. Bani care nu au mai venit nici in ziua de azi, din contra mi s-a comunicat ca sunt sanse sa nici nu ii mai primesc ca nu au. Mentionez ca nu am primit in nici una din luni fluturas de plata, efectiv banii s-au primit la sfarsitul lunii curente.
Exista vreo posibilitate de a face plangere la ITM pe aceasta cale pentru rezolvarea problemei si sa ii oblige sa imi achite plata restanta?
Va multumesc anticipat.
Răspuns la discuția Pot beneficia de somaj?
Va multumesc pentru raspuns si timpul acordat. O zi buna sa aveti.
Buna ziua, imi cer scuze ca poate pun aceeasi intrebare care probabil a mai fost pusa dar sunt in criza de timp. Cazul meu este in felul urmator :
Doresc sa primesc somaj insa la firma de la care o sa plec zilele acestea am 9 luni lucrate cu contract de munca normal de 8h/zi cu un salariu lunar brut de 720 ron iar de la firma la care am lucrat anterior am 6 luni lucrate cu contract de munca dar de 2h/zi cu un salariu brut de 200 ron. Exista posibilitatea acordarii somajului in aceasta situatie? Va multumesc astept un raspuns cat se poate de urgent.

Am luat legatura cu unul dintre inspectorii asiguratori si spre suprinderea mea am fost rugat sa ma prezint la sediul firmei sa completez o cerere intrucat sunt sanse mari sa mi se returneze o parte din bani sau chiar suma totala, pe asigurarea gresita...desi cu o zi inainte am sunat la comisia de supravghere a asigurarilor si mi s-a comunicat ca odata eliberata noua polita numai sunt sanse de returnare, insa vor avea in evidenta firma asiguratoare pentru aceste nereguli care se petrec in cadrul agentilor.Timpul estimat de dansii ar fi de 1 saptamana pana voi fi chemat pentru a intra in posesia banilor, sper sa se si adevereasca vb. lor. Sunt curios desii stiu ca sunt multi astfel de brockeri care elibereaza ot felul de asigurari eronate, de ce la mai permit sa isi desfasoare in continuare activitatea, nu cumva este o schema de marketing, atata timp cat ei aduc bani in cadrul companiei, desi in acelasi timp pateaza imaginea firmei. Sper ca se va rezolva cu bine.
Multumesc pentru toate sfaturile si raspunsurile primite, va doresc o zi buna si spor in ceea ce faceti.
Salutare,
In primul rand va multumesc pentru promtitudine tutroro celor ce mi-ati raspuns.
Acum raspunzand la aceste probleme.
1. Polita RCA s-a realizat de fata cu mine, nu dupa cateva ore/zile.
2.Am verificat pe net la el si la reprezentanta , cealalta masina este asigurata din data in care s-a facut polita, deci banii s-au livrat in conturile asiguratorului, politia deci nu a fost falsa.
3. Greaseala majora a fost mea ca nu m-am prezentat in prima faza la reprezentata asiguratorului, o sa dau si nume daca nu este problema ( s.c. Astra s.a.) care mi-au confirmat spusele voastre, asigurarea trebuia anulata si pe aceeasi chintanta emisa prima data se emitea o noua asigurare, fara a mai fi cazul sa platesc inca odata.
Adevarul este undeva la mijloc, deoarece brockerul sigur avea ceva de ascuns, cum ati spus si voi este imposbil sa gresesti asa, un motiv a fost, as avea mai mult de pierdut sa il dau in judecata si timp si nervi consumati, oricum ca un sfat pentru cei ce mai citesc acest post sa verifice asigurarile si sa le faca numai la reprezentata, nu la orice ciuri-buri . Pentru cei din Craiova, este vb de "firma" din spatele mercurului, Agentia 3 i se spune, Cu scrisurile mari pe Geam RCA.
Va multumesc si o sa insist totusi la cei de la Astra daca exista macar 1% sanse sa vad vreun ban inapoi. O sa revin cu informatii daca va fi posibil.
Buna ziua,
In luna martie am incheiat o asigurare RCA la un intermediar din Craiova, nu era prima data cand incheiam la asa persoane, dar pana nu o patesti nu te gandesti de 2 ori..mai pe scurt odata incheiata asigurarea si platita, ieri 19.07.2010 am avut un accident usor, scaparea mea, cand sa completam polita amiabila asigurarea mea era pe numele meu insa un alt nr de inamtriculare( nu imi dau seama cum nu am avut curiozitatea sa verific asta la inceput) alt numar de sasiu etc; m-am prezentat la cel ce mi-a facut asigurarea cu un prieten care il stia( altfel se facea ca ploua, nu recunostea ca el a incheiat-o) , m-a luat cu s-a produs o eroare, nu am fost atent..etc... si am facut una noua buna, dar am dat si bani pe ea. analizand cele 2 asigurari vad ca la prima "falsa"in loc de craiova era un numar de tel. de Bucuresti ,numarul agentului(broker) este diferit fata de asta de acum si nu apar diverse note infirmative in partea de jos a foii, desi la aceeasi persoana am facut asigurarea. Aveti la cunostiinta astfel de lucruri, chiar a fost falsa , facuta intentionat sau din graba? Imi pot recupera banii dati azi?