Am o PFA la norma de venit si am platit anual la termen toate contributiile, inclusiv CAS (pensii).
Am cont online la Casa de pensii si pot vedea toate datele. Am constatat astfel ca imi lipsesc doi ani, 2019 si 2018. Problema este ca eu am platit acesti ani.
Eu cred ca este din cauza la bonificatiile de 5% + 5% oferite de ANAF in acei ani.
Asftel anii 2019 si 2018 apareau la Casa de pensii inainte de bonificatii dar dupa ce am depus DU cu bonificatii acei ani au disparut. Am sesizat de mai mult timp dar vad ca nu s-a rezolvat de la sine.
Intrebarea mea este daca mai este cineva in aceasta situatie, oricine are cont la Casa de pensii poate vedea.
As dori sa stiu cum se inregistreaza corect o factura de prestari servicii (web develop) intracomunitara in Jurnalul de Vanzari.
Vanzatorul (eu) este PFA norma venit inregistrat TVA conform 153^1, lucreaza din Romania.
Cumparatorul este o firma din UE, platitoare de TVA, lucreaza din UE, nu are sediu in Romania.
Factura este fara TVA, dar nu stiu exact care este motivul.
1).Care este motivul pentru care TVA este 0? Imi trebuie ca sa justific pe factura.
2).In ce coloana se inregsitreaza aceasta factura?.
Sunt PFA neplatitor de TVA, inregistrat in scopuri de TVA conform 153^1, pentru ROI (Intracomunitar), deci am doua coduri CIF unul cu RO si altul fara.
Eu pe facturile intracomunitare trec codul cu RO si TVA 0.
Pe 390 VIES trec codul cu RO.
Intrebarea mea este ce cod foloesc la completarea declaratiei 392?
si eu sunt in aceasi situatie ca a ta, pfa norma venit client UE, numai ca eu sunt la inceput.
am 3 zile de cand am PFA.
poti sa-mi spui si mie cum facturezi si ce evidenta tii?..daca esti platitor de TVA sau nu?
sunt afon total in treaba asta si orice sfat mi-ar fi de folos.
merci.