Aşa este, facem parte dintr-o asociaţie mai mare cu datorii uriaşe către R.A.D.E.T. Datorii care sunt ale fostei administratore, nu ale proprietarilor. Suntem 3 blocuri debranşate şi asta datorită faptului că am permis accesul în subsol. Ceilalţi nu s-au speriat de ameninţările reprezentanţilor R.A.D.E.T şi au agent termic. Eu nu-mi doresc ,, să moară şi capra vecinului " ci să ne putem încălzii iarna aceasta. Ce nu înţeleg eu, este faptul că dacă R.A.D.E.T-ul are contract cu As. de ce nu tratează cu As. ( adică cu administratora - care a încheiat contractul păgubos ). Ce vină avem noi cei care am plătit? Demersurile ptr. înfiinţarea As. de proprietari le-am facut, dar... justiţia se mişcă greu, iar iarna ne bate la uşă. Problema este că din cei 8 proprietari de pe scară care sunt termoficaţi, nu toţi au posibilitatea instalării unei centrale termice. Ar fi fost ideal să putem monta o centrală de bloc, dar...
Elga50 are dreptate, suntem prinşi în cleşte. Care este soluţia? Nu putem sta cu mâinile în sân. Refuz să cred că R.A.D.E.T-ul este stat în stat şi toată lumea joacă după regulile lor.
Scuze ptr. topicul nou deschis, mea-culpa!
Nu am mai postat de ceva vreme ptr. că am încercat să urmez sfatul elgăi50 de a rezolva minusurile. Am contactat un avocat specializat în litigiile As. de proprietari, care a încercat o mediere cu R.A.D.E.T Constanţa. Medierea nu a avut nici un rezultat benefic, drept ptr. care s-a cerut ( în instanţă ) un audit intern la R.A.D.E.T
C-ţa. Asta ptr. că marele furnizor nu a putut indica punctual datoria pe care scara mea o are către Regie. Aşteptăm rezultatul auditului. Până atunci tremurăm în apartamente, cu maldărul de chitanţe achitate în anii anteriori în mână. ªtiţi ce este culmea? Conducta de gaze străbate falnică casa scării, de la parter până la etajul 4. Nu avem acordul R.A.D.E.T-ului de debranşare a debranşării !?!?! ªic, nu?
Oare dacă dizolvăm vechea As. putem rezolva mai rapid cu căldura?
Promit să vă ţin la curent ! Orice sfat este bine venit în situaţia de faţă.
Zile mirobolante, vă doresc!
Cristina Condulimazi, cetăţean prost, plătitor de taxe şi impozite la zi.
Nefiind necesară înştiinţarea către R.A.D.E.T să înţeleg că îmi ajunge acordul As. de locatari ?
Datorită litigiilor existente între As. de locatari - R.A.D.E.T şi fosta administratoră hoţomană am fost debranşaţi de la reţeaua de termoficare din 13 iulie 2010.Ne-am zbătut, ne-am agitat, dar demersurile ptr. înfiinţaea unei noi As. de proprietari sunt greoaie. Problema este frigul, care nu ţine cont de mersul lent al procedurilor justiţiei, s-a instalat cam devreme... Întrebarea este: - dacă suntem debranşaţi, ptr. a mă putea racorda la reţeaua de gaz ( pe care o am pe scară) mai am nevoie de acordul R.A.D.E.T? Sau le fac numai o înştiinţare că renunţ definitiv la serviciile lor? Cum se procedează în cazul în care R.A.D.E.T nu îşi dă acordul de debranşare? Numai cu acordul As. de Locatari pot efectua debranşarea? Cum să procedez în această situaţie, fără a mă posta înafara legii?
Am 2 copii, cel mic este bolnav de astm bronşic, frigul fiind un factor declanşator al crizelor astmatice. Sper că îmi înţelegeţi disperarea.
Numai succesuri vă doresc!
Bună seara!
După cum am promis, am revenit cu noutăţi. N-am întâlnit, am discutat( ptr. prima oară fără discuţii în contradictoriu - un avantaj ) şi am ajuns la concluzia că trebuie să angajăm un avocat care să ne reprezinte în instanţă, în procesul cu R.A.D.E.T.-ul aflat pe rol. Lucrul cel mai îmbucurător este că s-a realizat că suntem toţi de aceeaşi parte a baricadei, că trebuie să tragem linie şi s-o luăm de la zero. Am hotărât ca toate serviciile pe care le vom achiziţiona, să fie făcute pe bază de tabel nominal . Întrebare: - este legală această măsură? Sau suntem pasibili de a fi traşi la răspundere ptr. contravenţii?
Mulţumesc ptr. ofertă. Sper să găsesc şi în Constanţa oameni la fel de săritori. Până acum .... n-am făcut această descoperire, dar perseverez. Ce complicaţii am putea avea în socoteli şi care socoteli? Ptr. că avem norocul ca administratora ,,păguboasă" să locuiască cu noi pe scară, d-na care a preluat rămăşiţa de asociaţie de la ea, calculează listele ( nu dânsa, ci un administrator - prieten ) şi face plăţile numai pentru două blocuri. Nouă ne înmânează facturile ptr. a ne descurca singuri. Suntem posesorii a câtorva copii xerox : de pe fişele de magazie aferente scării noastre şi de pe listele de întreţinere lunară, din anii anteriori. Restul de acte sunt începute de la zero din ianuarie 2010, de când ne plătim singuri facturile. Nu putem angaja administrator că nu avem personalitate juridică. Asta este motivaţia administratorilor constănţeni şi bineânţeles faptul că asociaţia din care dorim să ne desprindem este implicată in procesul penal cu administratora ,, păguboasă" şi intr-un proces civil cu R.A.D.E.T-ul, în evidenţele căruia figurăm cu datoria monumentală de care v-am vorbit ( 5 miliarde şi ... un pic mai mult). Fiind doar 10 familii pe scară ( majoritatea de pensionari) nu ne putem permite sume exorbitante. O doamnă ne-a cerut 600 ron ( salariu lunar ) ptr. a ne ajuta, dar nu ne garanta reuşita. Suna ca o nouă păcăleală...
În după-amiaza zilei de mâine ( sâmbătă ) ne întâlim pentru a lua o hotărâre definitivă. Suma totală ( pe scară ) din calculul contraexpertizei este de 137.331.925 lei vechi şi este valabilă ptr. perioada 2004 - 2006.Culmea este că administratora ,, păguboasă" figurează cu -( da, minus) 1.250.293 lei vechi. Acest lucru mă face să-mi pun semne de intrebare asupra veridicităţii expertizei şi a documentelor după care aceasta s-a efectuat. Mă bate gândul să consult ( pe banii mei ) un avocat.
Voi reveni cu noutăţi după şedinţa de mâine. Mulţumesc, încă odată ptr. sfaturi.
Mulţumesc elga50!
Răspunsul dvs. mi-a fost de mare ajutor. Am avut şedinţă în această după-amiază şi am prezentat vecinilor mei situaţia exact cum aţi descris-o dvs. Mai mult, am intrat în posesia rezultatului cotraexpertizei contabile şi am înmânat fiecărui locatar o copie cu suma restantă. Le-am lăsat timp de gâdire până sâmbătă. Urmează să ne întâlnim şi să stabilim de comun acord cum vom proceda. Sumele stabilite de expertul contabil pentru scara noastră sunt ,,decente" comparând desigur cu suma restantă pe As.( 6 miliarde ). Aş dori să menţionez că noi am achitat facturile către R.A.D.E.T, din luna noiembrie, numai prin ordin de plată (la bancă), unde se menţionează nr.facturii. Am citit că R.A.D.E.T-ul are totuşi dreptul să direcţioneze aceşti bani către datorii mai vechi.Este adevărat ?
Mai am câteva nelămuriri, în care vă solicit ajutorul:
- Cursurile administratorului sunt decontate de locatarii ? Există vre-o bază legală ptr. aşa ceva? Cine îi recomandă pe aceşti oameni să efectueze cursurile? Mai pe şleau : orice ţicnit poate obţine atestat de administrator, pe care îl va înnoii la fiecare 3 ani? Ar trebui implementat un aviz medical şi psihologic ptr. această funcţie.
- În situaţia noastră cine ar trebui să ne calculeze listele de întreţinere? Nici un administrator autorizat ( cu ceva experienţă ) nu a vrut acest lucru. Ne plătim facturile în termenul scadent, făcând socotelile aferente după cursurile unui domn administrator binevoitor, cu care ne consultăm din când în când. Adică facem ,,clacă financiar-contabilă"când sosesc facturile, afişăm o listă, încasăm şi efectuăm plăţile către furnizori. Când ne încurcăm, cerem ajutor. Consider că suntem undeva la limita legii. Dar spaima de a vedea anunţuri de ameninţare, de la R.A.D.E.T sau R.A.J.A, lipite pe uşi, ne-a împins spre această soluţie, rapidă şi ieftină, dealtfel.
Mulţumesc tuturor ptr. răspunsuri!
Mulţumesc ptr. răspunsul promt Armenteros!
Factura de la RADET cât şi cea de la RAJA vin detaliate ptr. fiecare scară în parte. Toate scările şi-au montat aparatura necesară tocmai ptr. a putea sa fie facturate separat. S-a efectuat o expertiză contabilă în urma careia locatarii scării în care locuiesc nu au restanţe. S-a facut dovada şi cu copiile chitanţelor de plată a întreţinerii confruntate cu fişele de magazie.Se pare însă că administratora nu a achitat integral facturile către furnizori chiar dacă a încasat aceste sume. Conducerea RADET justifică refuzul prin faptul că are contract de prestări servicii cu asociaţia nu cu locatarii. Legal, dar totuşi cu plăţile noastre în van cum rămâne ?
Procesele -verbale zice-se că ţin loc de protocoale ptr. alte 5 scări desprinse din asoc. veche , dar care nu au statut juridic. ªic, nu?
Bineânţeles că se percep taxe ptr. eliberarea acordului de înfiinţare a asoc de propr. şi de către RADET C-ţa şi de către RAJA C-ţa ( 110 lei , respectiv 84 lei ). Verifică site-ul acestor instituţii ( din Constanţa ) ptr. veridicitate.
Care anume datorii să le preluăm? Cele calculate de RADET? Cele de care este direct răspunzătoare administratora păguboasă, încă cercetată penal din 2008 ? Oare chiar nu există nici o rezolvare ptr. noi?
Bună seara!
Locuiesc în Constanţa, într-un bloc ,, socialist" de 10 apartamente/ scară, arondat la o asociatie de locatari, înfiinţată în cretacic, care deţine o datorie istorică către RADET C-ŢA de cca. 5 miliarde lei. Administratora asociaţiei este urmărită penal, într-un proces ce durează de mai bine de 2 ani. Din noiembrie 2009, locatarii din scara în care locuiesc au refuzat să mai achite întreţinerea administratorei păguboase. Ulterior am aflat că aceasta avea interdicţie să calculeze şi să încaseze bani. Plata facturilor curente către furnizori s-a făcut prin calcul empiric, de persoane neautorizate voluntar, fără nici un fel de retribuţie. Facturile către toţi furnizorii de servicii ( RAJA,RADET,ENEL) fiind achitate integral, fara intârzieri notabile. Din ianuarie 2010 ne chinuim să ne constituim în asociaţie de proprietari. Avem acordul noului preşedinte al anticei asoc. de locatari, chiar şi un protocol semnat ptr. desprindere din vechea asociaţie cu tot cu acord.Avem toate actele de infiinţare întocmite exemplar, autentificate. Dar Primăria ne solicită acordul RADET ptr. infiinţarea asoc. de proprietari. RADET-ul nu ne eliberează acordul de înfiinţare a noii asociaţii, Primăria nu ne primeşte dosarul ptr. a-l înainta spre aprobare judecătorului desemnat pe motiv că nu avem acordul furnizorilor de servicii. Nu am găsit în nici o lege acest acord. Este legal ? ªtiu că nu putem încheia nici un contract fară personalitate juridică. Cum putem rezolva această problemă? Menţinez că RADET C-ţa percepe o taxă ptr. eliberarea acestui acord. De căte ori trebuie să o plătim? Din 13 iulie RADET a întrerupt furnizarea apei calde la 3 blocuri din vechea asoc. , pe motiv că restul au procese - verbale ce ţin loc de protocol ???, asta până la achitarea integrală a restanţei ( 5 miliarde şi ..... lei ). Ce putem face pentru a ieşi din acest impas?
În speranţa că veţi avea răbdarea necesară să citiţi acest mesaj şi voi primi un răspuns orientativ, Vă mulţumesc !
Cu respect,
Cristina Condulimazi.