avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 925 soluții astăzi
Forum Activitate contabilsef

Activitate contabilsef

Discuție Drept retentie
Buna ziua!
As vrea si eu un pic de ajutor din partea celor care au avut cazuri similare.
Cazul meu: suntem institutie publica, ordonator tertiar de credite intr-o resedinta de judet in subordinea unui ordonator secundar(din acelasi oras) si a unui principal(minister). Imobilul in care am functionat a fost timp de 12 ani motivul unui proces de retrocedare(casa si teren nationalizate, pe langa cladirea initiala s-au mai construit de catre statul roman si alte cladiri si anexe). Institutia noastra nu are jurist, ordonatorul secundar are norma intreaga. in 2007 suntem somati sa parasim cladirea veche si terenul din fata cladirii, acesta urmand a fi predat reclamantilor. Reclamantii nu vin, nu semneaza ca au primit. In 2012 se obtine prin hotarare irevocabila drept de retentie in favoarea noastra si a ordonatorului secundar de credite (amandoua institutiile au rol de parati in acest proces) pentru cladirile edificate de statul roman. Tot in 2012 reclamantii semneaza pentru primirea cladirii, terenului din fata si a unui teren de sport. In 2013 reclamantii obtin in instanta despagubiri pentru folosirea pana in 2012 a cladirii initiale, a terenului si a terenului de sub cladirile facute de statul roman(cam 30% din valoarea dreptului de retentie). In 2015 suntem somati de ordonatorul superior sa parasim cladirea. Aceasta este predata fostilor proprietari si unui executor. Aceasta organizeaza in octombrie 2015, ianuarie 2016 si aprilie 2016 licitatii pentru vanzarea imobilului. La primele 2 licitatii, nu se prezinta nimeni. Ordonatorul secundar face in 2015 adrese la minister pentru achizitionarea imobilului. La a treia licitatie se poate cumpara imobilul, dar la pretul minim de 75% din valoarea initiala. Ajung banii de la minister dar....nu se mai poate cumpara(pe "surse" aflam ca de fapt s-a prescris dreptul de retentie - banii sunt virati inapoi ministerului). In iulie 2016 vine un domn de la Corpul de Control al Ministrului la ordonatorul secundar si ia pe toata lumea la intrebari. Mie imi reproseaza faptul ca nu am inregistrat in evidentele contabile acel drept de retentie in baza deciziei irevocabile.
la sf lui august 2016 mi se atrage atentia de departamentul contabilitate al ordonatorului secundar sa inregistrez acea creanta. Fac nota contabila 473.01.09 Sume din operatiuni in curs de clarificare= 448 Datorii catre bugetul de stat. La acea data nu aveam documentul care sa-mi arate faptul ca acel drept de retentie este prescris. asteptam sa vad nota auditorului de la minister referitoare la misiunea de audit. Nimic.Acum cateva zile primim o adresa de la ordonatorul superior prin care acesta ne solicita sa le transmitem masurile luate pentru recuperarrea acelei sume din contul 448(???).
Dincolo de izul telenovelistic a celor relatate de mine, as dori sa stiu:
- in cazul in care dreptul de retentie este stabilit in favoarea a 2 institutii, ce raspundere are fiecare(mai ales in caz de pierdere a acestuia)
- in anumite perioade ale procesului, am avut si noi angajati avocati(platiti din sume extrabugetare). Trebuia sa avem permanent angajat un avocat?
- ce raspundere juridica are o nota contabila(poate ea fi anulata/declarata nula daca se constata ca la data intocmirii ei dreptul la care face referire era prescris - din cate stiu eu, doar o hotarare judecatoreasca poate spune daca a fost prejudiciu si sa stabileasca cine sunt vinovatii si metodele de recuperare si nicidecum o nota contabila - nu aceasta nota contabila a provocat paguba
-daca prin actiunile sale ordonatorul secundar a provocat pierderea dreptului de retentie(din cate mi s-a spus , predarea bunului catre reclamanti duce la pierderea dreptului de retentie) sau intarzieri care au dus la prescrierea acelui drept, cum poate fi tras la raspundere?
Este un caz foarte ciudat si complicat(si se pare ca cei de sus, care au luat toate deciziile majore fara macar sa ne consulte, vor puna vina pe noi).Mentionez ca de-a lungul procesului nu am primit toate deciziile instantei.
Buna ziua!
Va rog sa-mi spuneti ce solutii am, ca sa primesc o autorizatie pentru construirea unei case. In 2009 am cumparat un teren in Zalau, jud. Salaj in suprafata de 306 mp. La acea vreme suprafata minima pentru construirea unei case izolate era de 300 mp. In 2010 PUG pentru Zalau s-a schimbat iar suprafata minima construibila a unei parcele este de 500 mp. Am vorbit(doar la telefon) cu cei de la Directia de Urbanism si mi-au spus ca nu o sa primesc autorizatie.
In PUG orasului Cluj Napoca se specifica
"suprafata parcelei de minimum 150 mp pentru cladiri însiruite, minimum 250 mp pentru cladiri cuplate (recomandabil 350 mp) si de minimum 400 mp pentru cladiri amplasate izolat(recomandabil 500 mp);"
Dar, spre deosebire de PUG Zalau, in PUG Cluj-Napoca mai este un articol:
(4) Daca o parcela nu îndeplineste conditiile de construibilitate de la alin. (3), aceasta se poate considera construbila numai daca respecta cumulativ urmatoarele conditii:
1. parcela e rezultata dintr-o operatiune cadastrala anterioara aprobarii prezentului regulament;
2. parcela nu se afla într-o zona de urbanizare sau nu are destinatia teren agricol, conform PUG;
3. pentru parcela se va întocmi si aproba conform legii, un plan urbanistic de detaliu."

Mentionez ca majoritatea caselor din cele 31 de numere de pe strada sunt construite inainte de 89 si niciuna nu are suprafata mai mare de 500 mp iar parcela mea este singura de pe strada care nu are constructii, deci nu exista posibilitatea de o comasa cu alta parcela . Vecinul meu are aceeasi suprafata ca si mine dar a demarat constructia in 2007, deci s-a incadrat in prevederile PUG.
Va rog sa-mi spuneti ce legi as putea invoca pentru a se excepta de la acea prevedere cu suprafata minima si a mi se acorda autorizatia pentru o casa izolata.
Buna ziua!
Acum cateva zile am primit de la DIrectia Finantelor Publice o adresa prin care mi se comunica faptul ca le datorez 10 lei pentru depunerea cu intarziere de 16 zile a declaratiei 100 "Obligatiile de plata la bugetul de stat(impozit pe salarii). Mai exact, declaratia trebuia depusa pana in 25 martie 2006 si s-a depus in 10 aprilie 2006.
As dori sa stiu daca exista termene de prescriptie la asa ceva, avand in vedere ca mi s-a comunicat abia acum, dupa mai bine de 4 ani acest lucru.
Va multumesc!