avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 813 soluții astăzi
Forum Activitate steldana

Activitate steldana

Răspuns la discuția inchiriere uscatorie parter
Pai tocmai asta e problema. Nu am fost de acord cu desfiintarea asociatiei tocmai din cauza ca ar putea apare probleme de genul acesta. Dar ea a fost desfiintata. Iar cei care si-au infiintat depozitul in uscatorie au avut acordul a o parte din vecini. Trecand peste faptul ca nu este legala asa zisa inchiriere cu plicul la usa intreb daca este sau nu obligatoriu ca ei sa aiba acordul vecinilor direct invecinati. Si in baza carei legi?
Răspuns la discuția inchiriere uscatorie parter
Da exista un numar de vecini care au semnat. Nu mi se pare corect ca un vecin de la etajele superioare sa-si dea acordul privind o situatie care pe mine ma deranjeaza. Pe el nu-l afecteaza in mod direct. Plus ca asa zisa inchiriere nu este pe baza niciunui act. El da niste bani - lucru cu care i-a cucerit pe ceilalti vecini- dar nu pe baza unor acte ci pur si simplu in mana.
Locuiesc la parterul unui bloc la care s-a desfiintat asociatia de proprietari acum un an de zile. Spatiul unde asociatia isi desfasura activitatea era o fosta uscatorie langa apartamentul nostru (avem un perete comun). In acest spatiu si-a manifestat dorinta un vecin de la etajul 4 sa-si infiinteze un depozit (de aparatura electrica) propunand locatarilor de pe scara o suma de bani lunara din care sa plateasca lumina pe scara si femeia de serviciu. Noi am refuzat sa semnam tabelul cu care s-a prezentat considerand ca in primul rand ca ne va deranja un depozit acolo, nu vrea sa-l inchirieze pe firma ci ca persoana fizica si in plus doreste sa plateasca femeia de serviciu intr-o forma nu tocmai legala. In concluzie doreste sa foloseasca acel spatiu fara acte ci ca un simplu locatar al scarii "care isi tine muraturile acolo". Nu am fost de acord nici cu desfiintarea asociatiei pentru ca locuind la parter problemele care se pot ivi sunt mai mari fata de etajele superioare dar desfiintarea s-a facut si fara acordul nostru. I-am explicat punctul nostru de vedere dar el a trecut la modificari in spatiul respectiv (a inlocuit yala, a montat rafturi, jaluzele, a adus marfa, etc). Doresc un sfat cu ce trebuie sa facem in continuare. Multumesc
Multumesc pentru raspuns.
Ma gandeam ca totusi in conditiile in care Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cheltuie suficient de multi bani pentru sistemul informatic o cautare dupa CNP si datele pe care ANAF le pune la dispozitia casei ar trebuie sa fie suficiente pentru a nu mai exista incurcaturi. Daca am fi la nivelul anilor 90, fara sisteme informatice, mai ziceam. Pe de alta parte nimeni nu m-a informat ca trebuie sa anunt casa judeteana pentru ca as fi facut-o fara nici o problema si aici vina o gasesc la nivelul casei de sanatate Bucuresti in primul rand si a casei judetene ca in cei 2 ani de functionare a PFA-ului nu a trimis nici o instiintare privind conditiile de plata. Multumesc inca o data.
Sunt PFA (medic) din 2009. Domiciliul meu este in judetul X dar imi desfasor activitatea in Bucuresti. PFA-ul este inregistrat la Administratia financiara a jud. X (judetul de domiciliu) unde imi si platesc impozitele iar contributia pentru sanatate o platesc la Casa de Asigurari Bucuresti (mi s-a spus ca pot sa imi aleg liber casa la care vreau sa ma asigur asa ca am ales Bucuresti). Pana la data de 02.06.2011 am depus declaratiile si platit contributia la CASB (am toate chitantele la zi). La data de 2 iunie a.c am primit o decizie de impunere de la Casa de Asigurari a jud. X cum ca sunt datoare catre casa cu toata suma incepand cu anul 2009 (de la inceputul activitatii) plus majorari aferente (inca o data eu sunt la zi cu plata la Casa de sanatate Bucuresti). Intrebarea mea este in baza carui act normativ, eu ca PFA sunt libera sa -mi aleg casa de asigurari de sanatate (cei de la Bucuresti in tot acest timp nu au zis nimic ca ar fi ceva in neregula, doar au incasat banii) pentru a putea face contestatie. Multumesc
Tatal meu a decedat in urma cu cateva luni. Suntem mai multi mostenitori dar inca nu am facut succesiunea. As dori sa folosesc masina tatalui , nu vrem sa o vindem . M-ar interesa ce trebuie sa fac pentru a reinnoi RCA , toate actele fiind pe numele tatalui meu. Am contactat 2 firme de asigurari, fiecare a spus altceva. Prima ca in polita se trece ca proprietar sotia supravietuitoare iar cealalta firma sustine ca se trece la proprietar numele tataului decedat. Eu am permis de mai putin de 1 an si s-ar putea sa existe evenimente neplacute si nu doresc incurcaturi de natura juridica (adica firma de asigurari acum imi ia banii dar cand e sa despagubeasca pe cineva sa inceapa sa se scuze ca actele nu sunt in regula iar eu sa fiu doamne fereste data in judecata de pagubit) .