Art. 10. - Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
[...]
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
[...]
Citind legea respectiva, am gasit aceste doua exceptii. Punctul b) ce inseamna? Ca daca un magazin cumpara produsele in euro la cursul zilei si afiseaza mai departe produsele cu preturi in euro la cursul zilei, aceste produse nu mai pot fi returnate datorita modificarii cursului?
Referitor la punctul c), in cazul in care eu comand ceva concret, un model anume de produs conform specificatiilor mele(chiar daca este un produs de serie), nu se aplica aceasta exceptie din lege? (Ex. "Vreau tastatura X neagra cu butoane albe produsa de compania Y").
Pe de o parte imi spuneti ca ar trebui sesizat A.N.P.C-ul, dar pe de alta parte imi spuneti ca ar trebui sa imi asum repercusiuni => nu este nimic gresit in politica magazinelor. Daca va veti uita la termenii si conditiile magazinelor online, majoritatea celor mari si serioase au specificat acest fapt. Eu voiam sa stiu daca sunt sau nu acoperiti de vre-o lege si daca da, care este legea respectiva (articolul respectiv de lege) ?
Nu spun ca mi s-ar parea anormal sa fie legal asa ceva, pentru ca pana la urma trebuie si ei sa se protejeze in vre-un fel de abuzurile pe care le fac oamenii cu returnarile de produse.
Pe mai multe magazine online am observat ca este stipulat faptul ca nu se poate returna un produs in cazul in care acesta a fost comandat si platit in avans din cauza ca nu se afla in stocul magazinului. Problema mea este ca nu am gasit nicaieri vre-o lege care sa specifice clar asa ceva. Este un abuz al magazinelor respective sau sunt indreptatite ca in cazul in care mi-au vandut un produs care nu se gasea in stocul lor sa imi refuze dreptul de a returna produsul?
Buna ziua, doresc sa incep o activitate de vanzare produse software. Am inteles ca ar fi anumite scutiri de taxe sau ceva facilitati pentru aceasta nisa. As dori sa stiu daca este adevarat ceea ce am auzit si daca se poate si alte detalii care credeti ca m-ar ajuta.
Va multumesc anticipat.