avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 216 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... intrebare returnare produse
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

intrebare returnare produse

Pe mai multe magazine online am observat ca este stipulat faptul ca nu se poate returna un produs in cazul in care acesta a fost comandat si platit in avans din cauza ca nu se afla in stocul magazinului. Problema mea este ca nu am gasit nicaieri vre-o lege care sa specifice clar asa ceva. Este un abuz al magazinelor respective sau sunt indreptatite ca in cazul in care mi-au vandut un produs care nu se gasea in stocul lor sa imi refuze dreptul de a returna produsul?
Cel mai recent răspuns: adrian_n , utilizator 14:34, 30 Aprilie 2011
Sesizati A.N.P.C daca aveti astfel de situatii .
In general cine face astfel de comenzi , in astfel de conditii , isi asuma raspunderea unor astfel de repercusiuni.
Pe de o parte imi spuneti ca ar trebui sesizat A.N.P.C-ul, dar pe de alta parte imi spuneti ca ar trebui sa imi asum repercusiuni => nu este nimic gresit in politica magazinelor. Daca va veti uita la termenii si conditiile magazinelor online, majoritatea celor mari si serioase au specificat acest fapt. Eu voiam sa stiu daca sunt sau nu acoperiti de vre-o lege si daca da, care este legea respectiva (articolul respectiv de lege) ?
Nu spun ca mi s-ar parea anormal sa fie legal asa ceva, pentru ca pana la urma trebuie si ei sa se protejeze in vre-un fel de abuzurile pe care le fac oamenii cu returnarile de produse.
domnul r.gabi se refera la riscul magazinul ce comanda la randul sau produsul ce nu-l au in stoc.
e problema lor ce comanda si ce platesc, dvs aveti dreptul conform OUG 130/2000 sa returnati produsul in 10 zile fara explicatii sau costuri. veti plati dvs transportul, in schimb.
[ link extern ]
Art. 10. - Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
[...]
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
[...]
Citind legea respectiva, am gasit aceste doua exceptii. Punctul b) ce inseamna? Ca daca un magazin cumpara produsele in euro la cursul zilei si afiseaza mai departe produsele cu preturi in euro la cursul zilei, aceste produse nu mai pot fi returnate datorita modificarii cursului?
Referitor la punctul c), in cazul in care eu comand ceva concret, un model anume de produs conform specificatiilor mele(chiar daca este un produs de serie), nu se aplica aceasta exceptie din lege? (Ex. "Vreau tastatura X neagra cu butoane albe produsa de compania Y").

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnarea produselor. rhadooq rhadooq Buna ziua, Reprezint un magazin online ce comercializeaza echipamente IT si nu numai. Ma intereseaza mai multe informatii si ce implica returnarea ... (vezi toată discuția)
Platit bun primit prin curier fara sa il comand, recuperare bani justinmeal justinmeal Bună ziua, am primit pe adresa firmei un colet cu un produs prin curier cu suma ramburs de plata. S-a primit coletul si s-au platit banii curierului desi nu ... (vezi toată discuția)
Colet returnat, plata curier florinel888 florinel888 Acum cateva zile am comandat ceva pe internet care urma sa vin printr-o firma de curierat. Problema este ca eu am cumparat acel produs de aici si nu mai am ... (vezi toată discuția)