avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 678 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnarea produselor.
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnarea produselor.

Buna ziua,

Reprezint un magazin online ce comercializeaza echipamente IT si nu numai. Ma intereseaza mai multe informatii si ce implica returnarea produselor din punctul de vedere al magazinului. Suntem obligati sa acceptam returnarea produselor? Daca da, in ce conditii se fac aceste reurnari?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: cga43 , utilizator 06:17, 20 Ianuarie 2012
Toate raspundurile la intrebarile puse le gasiti in Ordonanta privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta nr.130/2000 cu modificarile aduse prin Legea 51/2003, Legea 365/2002, Legea 363/2007 si OUG 174/2008.
Ar fi mult de scris si poate ca nu as acoperi toate aspectele, asa ca cel mai bine este sa studiati intreaga ordonanta.

Multumesc pentru raspuns.
Insa este ceva ce nu inteleg, si anume:
Art. 9. - In cazul in care, pentru produsul sau serviciul ce face obiectul contractului la distanta, comerciantul crediteaza consumatorul, direct sau in baza unui acord incheiat de comerciant cu un tert, o data cu denuntarea unilaterala a contractului la distanta inceteaza de drept si contractul de acordare a creditului, fara penalitati pentru consumator.
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;

In cazul de fata, eu vand de exemplu un hdd al carui pret se schimba zilnic. Exact in acest exemplu, se poate returna produsul?
Pe site apare sa zicem un calculator, cu toate specificatiile necesare. Cineva il cumpara, are dreptul sa-l returneze, tinand cont ca stie toate specificatiile, vede absolut tot, etc?
In cazul produselor comandate pe baza de comanda, acestea se pot returna?

Multumesc!
Ultima modificare: Vineri, 20 Ianuarie 2012
rhadooq, utilizator
Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator, daca au fost indeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua incheierii contractului sau dupa incheierea contractului, din ziua in care obligatiile prevazute la art. 4 au fost indeplinite, cu conditia ca intarzierea sa nu depaseasca 90 de zile.
(2) In cazul in care comerciantul a omis sa transmita consumatorului informatiile prevazute la art. 4, termenul pentru denuntarea unilaterala a contractului este de 90 de zile si incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator;
b) pentru servicii, de la data incheierii contractului.
(3) Daca in perioada celor 90 de zile informatiile prevazute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucratoare pentru denuntarea unilaterala a contractului incepe sa curga din acel moment.


Nu puteti aplica prevederile art. 10, al b pentru ca dvs. puteti controla pretul de vanzare a produsului
Art. 10. - Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile
au convenit altfel:
a) contracte de furnizare de servicii a caror executie a inceput, cu acordul consumatorului, inaintea expirarii termenului de 10 zile lucratoare prevazut la art. 7 alin. (1);
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
Nu noi controlam preturile pentru ca suntem distribuitori, si depindem de cursul euro/dolar si de preturile producatorilor. Cineva cumpara un produs la valoarea x, dupa 3 zile producatorul creste pretul la valoarea y, automat se schimba si pretul produsului pe site-ul nostru iar cumparatorul dupa 5 zile de la achizitionarea produsului vrea sa il returneze. Aici nu se aplica prevederile Art. 10, b?
Art. 10, c:
c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
La produsele cumparate pe baza de comanda se aplica punctul c din Art. 10?
1. Interpretarea este fortata. In relatia dintre Dvs si cumparator, sunteti singurul care stabileste / impune pretul produsului - la care pret contribuie si marja de profit aferenta.

2. Pentru situatia pe care o imaginati mai sus (cresterea pretului la producator), returul nu inseamna in nici un caz pierdere. Va dau un singur exemplu, pe care cu siguranta il veti intelege. Daca in toamna trecuta ati fi vandut un HDD exact inainte de explozia preturilor la aceasta gama de produse si acesta v-ar fi fost returnat, ati fi fost evident in avantaj, pentru ca i-ati fi returnat cumparatorului o suma mai mica decat cea pe care ati fi platit-o importatorului pt acelasi produs.

3. In privinta punctului 10, c, aveti intr-un anumit sens "dreptate", in sensul ca o statie de lucru personalizata cf optiunilor clientului contine manopera, aceasta fiind efectuata de Dvs cu anumite costuri. Cu toate acestea, vindeti un produs finit, pe care cumparatorul il poate returna in termen de 10 zile ca pe orice alt produs. Puteti spune ca in cazul returului ati pierdut contravaloarea manoperei, insa este un risc care trebuie asumat. Vedeti in acest sens exemplul unuia dintre retailerii mari de la noi, care are un capitol consistent de produse "desigilate", pe care le vinde ca atare la un pret redus fata de pretul de lista / raft.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Intrebare returnare produse adrian_n adrian_n Pe mai multe magazine online am observat ca este stipulat faptul ca nu se poate returna un produs in cazul in care acesta a fost comandat si platit in avans ... (vezi toată discuția)
Dreptul consumatorului de a returna produsele Reala Reala Salutare tuturor, Am marea rugaminte de a-mi confirma daca eu inteleg corect legea (O.G.) 130/2000 (modificata prin legea ... (vezi toată discuția)
Returnare produse digitale Borsec Borsec Buna ziua. Vreau sa va intreb daca produsele digitale pot fi returnate. Stiu ca exista o lege prin care consumatorul este protejat atunci cand cumpara un ... (vezi toată discuția)