avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 346 soluții astăzi
Forum Activitate Viorel_Lucaciu

Activitate Viorel_Lucaciu

Referitor la defalcarea cheltuielilor cu anveloparea blocului.
Blocul este alcătuit din două scări cu 10 etaje, făcute complet din panouri din beton și o scară, pe colț, de legătură, făcută din cadre de beton , cu pereți din BCA . Fiecare scară are asociație proprie de proprietari , cu cota proprie indiviza de proprietate înscrisă în CF. Scară din mijloc are balcoane mari și o suprafață exterioară mult mai mică , care trebuie izolată termic, deoarece balcoanele se închid în tâmplărie din termopan, care se plătește individual de fiecare proprietar..
Devizul făcut de primăria Timișoara, împarte costurile izolării proporțional cu suprafața apartamentelor. Acest mod incarca factura aferentă scării din mijloc, deși aceasta are o suprafață exterioară de izolat mai mică decât jumătate din suprafața de izolat a unei scări din panouri.
Noi considerăm că trebuie facu devizul pe fiecare scară cu lucrările sale, iar acesta se împarte apoi pe apartamente, conform cotei de proprietate.
Cum este corect?
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Mulțumesc pentru răspuns, dar eu ma refeream la prevederile legii 221 din 2018, care prevede recalcularea începând cu 01. oct.2018 , pentru cei care au lucrat in grupele I si II. Pentru aceasta lege, daca ma puteti ajuta cu informatii.
25.07.2012
La calculare s-a majorat punctajul cu 25% pentru perioada de grupa 2, si celelalte. Punctajul total s-a impartit la 35, conf. datei mele de nastere (lista pt. barbati).
Intrebarea era daca se reduce acest 35, deoarece in legea in discutie pentru grupa 2 era prevazut 25 si mi se pare logic, ca pentru perioada lucrata in gr.2 punctajul sa fie impartit la 25, iar restul cum prevedea legea.
In aceasta lege, privind recalcularea pensiilor de la 01.0ct.2018, a celor care au lucrat în grupa I-a și a II-a, cum este prevazuta recalcularea pentru cei care au lucrat o perioada în grupa și restul in condiții normale. De exemplu eu am lucrat 14 ani în grupa II-a, iar apoi în condiții normale (restul pana la un total de 44 ani, 11 luni si 20 zile). La ieșirea la pensie am beneficiat de reducerea vârstei de pensionare, dar punctajul a fost calculat prin împărțirea la 35 ( conf. stagiului complet pentru data nașterii mele).
Întrebarea mea este dacă prin noua lege am dreptul la împărțirea nr. total de puncte la un număr mai mic de 35 si cum se calculează acesta?
La contracte de mandat pt. aleșii asociațiilor de proprietari, care sunt pensionari și nu mai au alt loc de munca, se poate considera funcție de baza si sa se facă deducerea pentru calcularea impozitului?
Mulțumesc pentru răspuns.
Intre timp ,am aflat de la ANAF ca au inventat ieri un cont RO40TREZ62120A470300XXXX - Sume din contribuția asiguratorie pentru munca, in curs de distribuire (valabil pt. Timiș).
Dar am alta problema. Daca trebuie sau nu plătit pentru contracte de mandat la asociatii de proprietari ? La ANAF spun ca da, dar in noua declarație D112, pentru 2018, când se alege la asigurați SECȚIUNEA B4- corespunzătoare contractului de mandat pentru aleșii asociațiilor de proprietari, pune pe zero baza de calcul a contribuției asiguratorie pentru munca si nu calculează contribuția ca datorata
In ce cont se varsă contribuția asiguratorie pentru muncă, în cotă de 2,25%, prin OPFV2018 ? La BUGETELE ASIG.SOC. SI FD.SPEC. ?
A trecut ianuarie, dar D112 nu se poate gasi pe site-ul ANAF pentru a fi descarcata in forma actualizata pentru 2018.
Unde pot descarca D112 pentru 2018?
Care sunt contribuțiile sociale și impozitul datorat pentru veniturile din contractele de mandat ale aleșilor din asociațiile de proprietari, de la 01.01.2018? Se aplica deduceri personale pentru pensionarii, care nu mai lucrează și în alta parte ? Daca da, cum se calculează ? Se tine cont de norma contractului ( 1ora, 2 ore sau cat este )?
Asociația datorează cota de 2.5%?
Pana în 2017 o firma, care forma personal ( de exemplu : auditor intern în domeniul managementului calității), primea o autorizare pe timp de 4 ani de la Autoritatea Națională pentru Calificări.
Prin Ordonanța de urgență nr.96/2016 s-a trecut aceasta activitate la Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice. Luând legătura cu Autoritatea Națională pentru Calificări în vederea reînnoirii autorizației, ne-au comunicat ca nu se mai ocupa de aceasta problema.
As dori sa știu mai concret, unde anume trebuie sa ma adresez acum, la ce direcție de la Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice și dacă exista birou și la nivelul reședințelor de județ.