avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 436 soluții astăzi
Forum Activitate Giorgiana1986

Activitate Giorgiana1986

Mulțumesc frumos,voi ține cont de sfatul dvs.

lilivasiliu a scris:

Trebuia sa platiti cheltuielile de judecata in momentul in care ati primit acasa hotararea sau sa luati legatura cu cei carora le datorati sumele sa va comunice un cont sa faceti viramentul sau sa le trimiteti banii prin mandat postal. Daca nu ati facut acest lucru, partea cealalta a legalizat hotararea si amers la un executor asa cum este legea. Vis-a -vis de cheltuielile de executare , daca ceva vi se pare in neregula aveti posibilitatea de a cere restrangerea acestora pe calea unei actiuni in instanta.

Mulțumesc frumos! Am înțeles:)

radoi_laurentiu a scris:

Nu trebuia sa va anunțe absolut nimic
Scrie foarte clar în hotărârea judecătorească pe care ați primit o ca sunteți obligata la plata cheltuielilor de judecată
Trebuia sa plătiți la rămânerea definitiva a hotărârii, nu sa așteptați înștiințări pt ca nu exista asa ceva


Nu aceasta este ideea , e normal să fie plătit executorul. Eu nu înțeleg de ce se trece direct la executare ca și cum aș fi fost rău platnică și nu mi-au trimis după proces o înștiințare de plată pur și simplu către respectivul ca să evităm costuri și stres în plus.
Asta întreb, cât de legal este să execuți silit pe cineva să îți plătească fără să-l anunți înainte.

Dapix a scris:

Este legal ca debitorul care este executat silit să plătească și cheltuielile de executare, deoarece executorul nu lucrează pe gratis.

Bună ziua,
Am avut un proces pe rol pe care l-am pierdut, la final a trebuit să plătesc cheltuielile de judecată ale celuilalt.
Avocata a spus că ne va veni acasă o înștiințare și cu ea vom putea da banii domnului.
La câteva luni distanță a venit direct la firma la care lucrez de la un executor judecătoresc o înștiințare pentru poprire pe salariu cu o sumă de 3000 lei cheltuieli de executare pe lângă cele 6000 pe care trebuia să i le plătim respectivului. Înțeleg că trebuie să îi dau banii înapoi dar am senzația că e ceva în neregulă cu suma pentru executare pe care trebuie să o plătesc,nu am fost rău platnică sau rău intenționată și nu înțeleg de ce mă execută.
Avocata ridică din umeri și nu înțelege despre ce e vorba.
Este legal ce se întâmplă? E ceva ce mai pot face?
Vă mulțumesc anticipat
Buna seara,
Am nevoie de ajutorul dvs, va rog frumos!
Se da urmatoarea problema:

PFA infiintat in 19.09.2014.
- venit estimat 5018 lei
- venit net impozitat 3695 lei
Declaratia 600 nedepusa.
Conform celor de la ghidee, nu eram obligata sa platesc pensia deci n-am depus 600.

In 2015 am estimat veniturile aproximativ la fel ca in 2014,deoarece intentionam in martie sa il inchid, mi-am renegociat conditiile contractuale cu "angajatorul"si atunci evident am avut venituri reale mai mari decat ce am estimat.

Anaf-ul, conform declaratiilor mele , a facut un calcul initial si m-a pus sa platesc si in 2015 ca in 2014 , iar abia in urmatorul an (2016) mi-au facut recalculare la sanatate si impozit (dar fara pensie)

in 2016 am depus si estimativul corect, automat si declaratia 600, unde am putut sa aleg cota de 10,5% .
Am platit tot corect,sunt la zi cu toate darile.


Dar zilele trecute mi-a venit o hartie acasa,cum ca nu am depus declaratia 600 in 2014 si 2015 si sa ma prezint la ghideu.
Am fost astazi la dumnealor,mi-au dat un avertisment si m-au pus sa completez 2 declaratii 600 pe anii respectivi:
- 2014 : sept oct noi dec 804 lei
- 2015 : ian- dec 845 lei.

Adica le datorez retroactiv :
-885 lei pe anul 2014
-2664 lei pe anul 2015

Am o doamna care ma ajuta cu actele dar nici ea nu se pricepe prea bine, mi-a zis doar ca, conform declaratiilor cu sumele estimate si codului fiscal din anii respectivi, eu nu eram obligata sa le platesc pensia pe acei ani. Si ca ar fi un abuz.

Suma de aprox 3500 pe care ei o vor pentru acei ani, daca intr-adevar greseam eu, nu trebuia sa apara de plata in 2016?
Va multumesc frumos!
Buna ziua,
Intampin o problema cu fosta firma angajatoare, in sensul ca, anul acesta (timp de 8 luni) nu mi-am primit niciun salariu.
Impreuna cu colegii am depus o plangere la ITM , i s-au facut cateva controale si am primit un raspuns oficial ca pana la data de X , compania trebuia sa isi incheie obligatiile salariale fata de noi.
Au trecut 10 zile de la data respectiva,si nu s-a intamplat nimic.
ITM-ul ridica din umeri, practic ei si-au facut treaba , si ne sugereaza sa o actionam in judecata.
Am incercat sa aflu niste raspunsuri de la Tribunal si Judecatorie, dar si dumnealor ridica din umeri.
Nu stiu care este procedura legala care trebuie urmata, tinand cont de faptul ca, un avocat e destul de costisitor pentru noi deoarece nu am incasat niciun salariu de ceva vreme...
Mentionez faptul ca la un anumit moment, toti am fost trecuti in contracte cu salarii minime de incadrare, pentru ca taxele sa fie mai mici. Contractele NU sunt semnate de catre noi.
Nu s-au platit nici obligatiile fiscale (cas, cass) la stat pentru noi.
Societatea este deja in insolventa,
Va rog frumos, sa ma ajutati cu un sfat!
Buna ziua,
As avea nevoie va rog de un mic ajutor.
Mi-am infiintat PFA 7022 pe consultanta in management si afaceri, pentru a colabora cu o societate, care in contract a stipulat ca doreste ca motorina folosita in scopul serviciului sa fie refacturata catre ei. Sunt neplatitoare de TVA pentru ca NU am venituri mai mari de 65.000 anual.
Asta inseamna ca?:
-trebuie sa-mi fac contract de comodat pe auto intre mine si PFA-ul meu?
-trebuie sa imi completez zilnic foi de parcurs?
-foile de parcurs care mi-au fost recomandate sunt pentru Transport Marfa, sunt ok?
-foile de parcurs trebuiesc stampilate de catre toate societatile pe care trebuie sa le vizitez in programul meu de munca de teren?
-aceasta refacturare catre societatea la care prestez servicii, va fi impozitata cu 16% la final de an?
-dar decontarea bonurilor pe PFA , ma va ajuta sa salvez acest 16% din suma bagata la decont nu? La final nu sunt nevoita sa platesc in plus pentru refacturarea catre beneficiar?
Banuiesc ca aceste bonuri trebuie sa aibe CUI-ul PFA-ului meu nu? Sau si acel F13...2014?
Sunt noua in ceea ce priveste PFA-ul, si atatea contabile cate am intrebat, atatea raspunsuri am avut, va rog frumos cine ma poate ajuta, apreciez enorm!
Cu respect,
Giorgiana
Va multumesc frumos pentru raspuns.
Precizez ca nu am avut rea intentie, ci doar am fost neinformata.
Va doresc numai bine :)
Tot ce ati descris dvs este perfect corect. Aveti mare dreptate, doar ca ,cum si dvs ati mentionat , se practica si am crezut ca nu ar fi nici o problema,cum si tipul din buc a mers pe actele celui de la maramures.
Intentionez sa o inmatriculez , singura mea problema este, daca acum ca au trecut 1 luna si jumatate, deci mai mult de 30 de zile, se poate face acest lucru fara complicatii.
O amenda probabil va intra in discutie si nu ma deranjeaza, mi-o merit... Si intrebarea mea era, daca sunt complicatii , care ar fi acestea mai exact? (dupa cum am si intrebat in postarea originala.)


"Intrebarea mea este, daca actul de vanzare cumparare mi-a expirat, la fel si fisa fiscala pentru ca au trecut acele 30 de zile(cum spune agentul de asigurari), cum as putea eu sa intru in Rar cu masina in conditiile acestea,cu acte expirate? (Ar fi o mare problema sa "vanez" vanzatorul si sa scot de la el un alt certificat fiscal,acesta nefiind in tara la ora actuala si sa repet procedurile de vanzare-cumparare)"