@ Adriantot:
Mulțumesc pentru răspuns.
1. Ba chiar așa apare (pentru a fi obligați la plata sumei de 1572,35 din care suma de 2548,77 reprezentând cote de întreținere restante aferente perioadei ianuarie 2014 - august 2014 și a sumei de 23,58 reprezentând penalizări.) După pe am analizat îndelung sumele mi-am dat seama că este de fapt o eroare de tipar. Vroia să zică 1548,77 probabil.
2. Dacă unii decid să-i pună penalizări de 100% pe zi celui care nu plătește întreținerea pentru că așa a decis asociația împreună cu 10 pensionari prezenți la ședință, atunci acesta trebuie executat pentru că așa au decis ei? Mi se pare de-a dreptul aberant să fiu obligat să plătesc 0.00 m3 de apă cu 168 de lei, la care eventual să mi se calculeze și penalități. Am dus indexul luna următoare. Nu era normal să mi se recalculeze, decât să fiu pus plătesc indexul real plus paușalul pus din burtă?
4. O dată în perioada la care face referire dosarul, însă au mai fost perioade în care nu am reușit să duc citirea, care se primește doar între 5-8 ale luni, doar luni sau joi, între orele 20-21, după cum pică intervalul. Adică am o singură șansă sau sunt ars.
Ba mai mult, în dosar se specifică că nu am mai plătit din luna noiembrie 2013 până în prezent. În schimb, mai jos se specifică ca au încercat să rezolve pe cale amiabilă și am refuzat, însă mai specifică că am mai plătit da nu tot.
N-am refuzat să plătesc pentru că am făcut "grevă" din cauza apei, am tăcut și mi-am văzut de treabă ca un bun român ce sunt, însă faptul că m-au chemat în instanță m-a enervat cumplit. Nu caut să scap de plata sumelor datorate, caut doar să se facă dreptate, pentru că dacă listele cu întreținere ar fi controlate de un expert contabil, cred că s-ar îngrozi...
@ Adam Grecu,
Mulțumesc pentru răspuns.
1. Aceste sume apar în Cererea de Chemare în Judecată întocmită de avocat în numele Asociației de Proprietari.
2. Chiar dacă există un regulament intern cu privire la încasarea acestor sume, atunci este normal ca în acest document să se specifice refuzul de a regulariza acest consum?
3. Discuțiile care le-am avut cu Asociația pe acest subiect n-au dus decât la urlete și injurii. Ceea ce m-au comunicat este că legea le dă dreptul să facă acest lucru și că ei stabilesc procedurile interne ale blocului.
4. De exemplu în perioada Ianuarie 2014 - August 2015 la care face referire acest dosar, am avut doar o singură neprezentare a indexului de apă. Au fost însă alte dăți în care nu am prezentat acel fluturaș și am fost pus să plătesc, însă în aceeași situație sunt și alți proprietari. Stau însă de 4 ani în acest bloc, și regula asta o aplica și înainte să mă mut eu, așa că nu, nu am fost prezent la o astfel de adunare. Nu știu dacă a mai fost cineva deranjat de acest subiect, însă ținând cont de faptul că în bloc stau foarte mulți pensionari, nu cred că a avut cineva tupeu să se ia cu "măriile sale" la ceartă.
@ Mihaela Penes
Mă puteți îndruma în acest sens? Mulțumesc.
Pai și dacă există o Hotărâre a Asociației în care aceasta cere abuziv aceste sume, atunci eu ca proprietar trebuie să mă supun tuturor deciziilor Asociației?
În 03-02-2015 am primit prin poștă o comunicare de la Judecătoria Secorului 4 București cu privire la un dosar Civil înaintat de Asociația de Proprietari ai blocului în care locuiesc pentru neplata contribuțiilor la zi. Conform documentelor, Asociația cere obligarea la plata sumei de 1572,35 din care 2548,77 reprezintă datoriile aferente perioadei ianuarie 2014 - august 2014.
O practică cel puțin dubioasă pentru mine dacă nu ilegală o reprezintă colectarea sumelor pentru pierderile de apă (în sistem paușal), astfel încât dacă unul dintre proprietari uită sau nu poate depune citirea apometrelor în perioada 5-8 a lunii, acestuia i se calculează sume între 84,00 lei și 168 lei pentru apa caldă și între 55,05 lei și 110,10 lei pentru apa rece, urmând ca ulterior acesta să plătească și consumul real odată ce a adus citirea apometrelor, FĂRĂ să i se scadă sumele cerute în perioada anterioară. Aceste sume sunt trecute în "Lista de plată a cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari", cu un consum de 0,00 m3.
Ținând cont de faptul că mi s-a cerut în termen de 25 de zile să depun la dosar probe în acest caz, doresc să întreb dacă pot cere în acest sens scăderea sumelor impuse de sistemul lor paușal.
Vă mulțumesc.
Doresc infintarea unei firme cu sediul in Bucureşti, iar ca domeniu de activitate comercializarea online de materiale muzicale si electronice (adica muzica cd, vinil si sisteme de ascultat, boxe, pick-up) etc. Marfa este comercializata din Marea Britanie si vanduta pe piata romaneasca. Se poate infiinta o firma neplatitoare de TVA si vinde fara TVA in acest domeniu? Multumesc.
Am o firma in Bucuresti care a primit in August 2011 ordin judecatoresc pentru dizolvare judiciara pentru motivul expirarii sediului social. Problema cu sediul a fost rezolvata la o saptamana dupa proces. Desi hotararea nu a aparut inca in Monitorul Oficial partea IV, Camera de Comert a inaintat procedura de dizolvare in 13/04/2012.
Ce documente imi trebuie pentru recurs, daca are cineva un model de recurs si unde trebuiesc depuse.
Multumesc anticipat.
Am o firma fara activitate in Bucuresti. Sediul social a fost timp de 1 an de zile la biroul de avocatura care s-a ocupat de infintarea firmei.
Dupa primul an, acestia nu m-au anuntat ca nu se mai poate tine firma la ei la birou, si m-am trezit cu o instintare de la tribunal ca firma a fost data in judecata de Registrul Comertului pentru desfintare pentru ca nu are sediu social.
Tot la aceasta firma de avocatura "minunata", am cautat solutii si m-au asigurat ca trebuie sa schimbam sediul social si astfel cazul la tribunal va fi inchis.
Mi-au cerut 1200 lei onorariu + 500 lei pentru taxe ca sa se ocupe de mutarea sediului social, plus inca 1200 lei + 800 ca sa se ocupe de schimbarea administratorului si mentiuni in codul CAEN.
Dupa ce la sfarsitul lui August 2011 sediul social a fost schimbat, si stateam foarte linistit ca am platit o groaza de bani ca un "specialist" sa se ocupe de problema firmei mele, acest specialist ma anunta ca de fapt procesul a fost in curs in tot acest timp si ca a fost data sentinta judecatoreasca de desfintare definitiva si irevocabila.
Cei de la biroul de avocatura mi-au zis ca decizia a fost trimisa la Monitorul Oficial, dar nu a fost inca publicata, si ca in termen de 30 de zile de la publicare se poate face recurs. Acestia s-a oferit sa ma reprezinte la recurs contra sumei de 700 de lei.
Un sfat ceva de la un adevarat profesionist?
Muțumesc pentru răspuns.
Înseamnă că doamnele de la administrația de locatari nu cunosc bine termenul pentru că așa mi l-au prezentat.
În luna precedentă am omis să înștințez asociația de proprietari din blocul în care locuiesc despre consumul de apă pe care l-am efectuat, și m-am trezit cu sume uriașe pe lista de întreținere și cu consum 0 atât la apă caldă cât și la apă rece.
Am cerut explicații și mi s-a comunicat că am fost trecut la "plaușat".
Deși am căutat acest termen în dex și pe Google, n-am putut să găsesc nimic relevant. În DEX nu există acest termen, iar în Google, singura conotație pe care o găsesc este "verde plaușat".
Cu toate că am fost obligat să plătesc acel consum de apă pe care l-aș fi efectuat probabil într-un an, am fost obligat și să plătesc consumul real pe care l-am trecut în luna următoare.
Acest lucru este legel? Sau este una din "micile afaceri" cu care se ocupă asociațiile de proprietari?