avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 562 soluții astăzi
Forum Activitate Cabinet de Avocat Pantilimon Rikhard

Activitate Cabinet de Avocat Pantilimon Rikhard

Răspuns la discuția fidejusiune
Fidejusiunea sau cautiunea este contractul prin intermediul caruia o persoana numita fidejusor se obliga fata de creditorul altei persoane, sa execute obligatia asumata de acea persoana pentru cazul cand respectivul debitor nu-si va executa el insusi obligatia la care s-a indatorat. Obligaţia pentru care se instituie garanţia trebuie să fie validă. Este reglementată de art. 1652 – 1684 Cod civil,
Fidejusiunea este o garantie personala
Caractere juridice
1/ este un contract accesoriu fata de obligatia principala pe care o are debitorul fata de creditor.De aici rezulta urmatoarele consecinte:
a) fidejusiunea va urma soarta obligatiei principale, cat priveste cauzele de validitate si cele de stingere;
b) fidejusiunea nu poate intrece ca intindere datoria debitorului si nici nu poate fi facuta in conditii oneroase;
c) fidejusiunea nedeterminata a unei obligatii principale se intinde si la toate accesoriile acelei obligatii
de exemplu la dabanzi,precum si la cheltuielile necesitate de urmarirea silita;
2/ este un contract consensual –deci simplul acord de vointa al partilor este suficient pentru incheierea sa valabila. In toate cazurile ea trabuie sa fie expresa.
3/ este un contract unilateral, in sensul ca da nastere la o singura obligatie, cea a fidejusorului fata de creditor, cu privire la garantarea obligatiei debitorului.
4/ este un contract cu titlu gratuit, deoarece fidejusorul nu urmareste sa obtina de la creditorul cu care a incheiat conventia o contraprestatie.

Contractul de fidejusiunea apare ca o garantie suplimentara, este un contract accesoriu fata de obligatia principal in cazul dvs contractul de credit mobiliar
Răspuns la discuția contracte - preluare creanta
Daca in contract se stipuleaza faptul ca este interzis cesionarea creantei fara acordul expres, prealabil - scris al debitorului atunci creditorul nu poate cesiona creanta fara acordul debitorului

insa daca nu exista o astfel de prevedere contractuala, cesiunea produce efecte de la simpla notificare cu privire la cesiunea de creanta

Codul nostru civil reglementează cesiunea de creanţă la capitolul VIII nintitulat "Despre strămutarea creanţelor şi altor lucruri necorporale" din titlul V rezervat vânzării (art. 1391-1398 şi art. 1402-1404 C.civ).

Pentru încheierea valabilă a contractului este necesar doar consimţământul părţilor, adică a cedentului şi a cesionarului. În actuala reglementare, debitorul cedat având calitatea de terţ faţă de acest contract, pentru validitatea cesiunii nu se cere consimţământul acestuia. Prin urmare, se poate spune că cesiunea de creanţă este o excepţie de la principiul relativităţii efectelor actului juridic, ea producându-şi efectele şi asupra debitorului cedat, care nu participă la încheierea convenţiei.

Pentru ca cesiunea să fie opozabilă terţilor, deci inclusiv debitorului cedat, trebuie îndeplinite anumite formalităţi prevăzute de art. 1393 C.civ., şi anume fie notificarea făcută de cedent sau cesionar debitorului cedat, fie prin recunoaşterea (acceptarea) din partea debitorului cedat. Notificarea debitorului cedat poate fi luată atât de cedent cât şi de cesionar. Atât timp cât aceasta nu a fost făcută, cesiunea nu va fi opozabilă terţilor. Notificarea se face la domiciliul debitorului şi nu la domiciliul pe care acesta l-a ales pentru executarea convenţiei
Răspuns la discuția contracte - preluare creanta
Cititi contractul si posibil gasiti un capitol special intitulat CESIUNE care da dreptul creditorului sa cesioneze creanta dvs…
Cesiunea de creante este operatiunea prin care creditorul (cedent) transmite in mod voluntar, cu titlu oneros sau cu titlu gratuit, dreptul de creanta unei alte persoane (cesionar) care devine astfel creditor in locul sau si va putea incasa de la debitor creanta cedata.
Cesiunea debitului se face la initiativa creditorului
Dupa incheierea unui contract de cesiune legislatia in vigoare prevede obligatia notificarii debitorului,
Răspuns la discuția Retur sume necuvenite?
Daca ati primit bani in cont din greseala de la cineva pentru ca a gresit nr. de contul etc..., sau banca a gresit contul..., nu aveti nici un drept asupra respectivelor sume intrate din greseala in contul dvs.
Răspuns la discuția referat indisciplinar angajat
Art. 268. Din Codul Muncii [decizia de sancţionare: termen, conţinut, comunicare]
(1) Angajatorul dispune aplicarea sancţiunii disciplinare printr-o decizie emisă în formă scrisă, în termen de 30 de zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă despre săvârşirea abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de 6 luni de la data săvârşirii faptei.
(2) Sub sancţiunea nulităţii absolute, în decizie se cuprind în mod obligatoriu:
a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinară;
b) precizarea prevederilor din statutul de personal, regulamentul intern sau contractul colectiv de muncă aplicabil, care au fost încălcate de salariat;
c) motivele pentru care au fost înlăturate apărările formulate de salariat în timpul cercetării disciplinare prealabile sau motivele pentru care, în condiţiile prevăzute la art. 267 alin. (3), nu a fost efectuată cercetarea;
d) temeiul de drept în baza căruia sancţiunea disciplinară se aplică;
e) termenul în care sancţiunea poate fi contestată;
f) instanţa competentă la care sancţiunea poate fi contestată.
(3) Decizia de sancţionare se comunică salariatului în cel mult 5 zile calendaristice de la data emiterii şi produce efecte de la data comunicării.
(4) Comunicarea se predă personal salariatului, cu semnătură de primire, ori, în caz de refuz al primirii, prin scrisoare recomandată, la domiciliul sau reşedinţa comunicată de acesta.
(5) Decizia de sancţionare poate fi contestată de salariat la instanţele judecătoreşti competente în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării.
Răspuns la discuția proiectul de lege start up
Ordonanta de Urgenta nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 103, din 9 februarie 2011.
Răspuns la discuția Retur sume necuvenite?
Depinde de ce fel de contract aveti cu banca, de exemplu daca aveti un cont curent si ati avut sume restante pentru administrarea contului si contractul prevede acest lucur, banca are dreptul sa retraga bani de pe cont etc….., depinde de la caz – la caz
Răspuns la discuția Ajutor
Norma legala chare ghideaza activitatea caselor de schimb valutar este Norma Bancii Nationale a Romaniei nr. 4/2005 privind efectuarea operatiunilor de schimb valutar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 297 din 8 aprilie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare

Trebuie infiintata o societate comerciala, cu obiect unic de activitate schimbul valutar, autorizata de Banca Nationala a Romaniei si care trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

1) obiectul unic de activitate conform statutului si contractului de societate, sa il constituie schimbul valutar pentru persoane fizice
2) solicitantul sa prezinte dovada posesiei spatiului de lucru destinat exclusiv schimbului valutar, cu acces public direct si adresa identificabila. Se considera in posesia casei de schimb valutar acele spatii dobindite de aceasta prin contracte de vinzare-cumparare, inchiriere, subinchiriere. In cazul contractelor de inchiriere si subinchiriere este necesara dovada inregistrarii acestora la Circumscriptia financiara. Se pot accepta si contracte de asociere, cu conditia ca totalitatea operatiunilor legate de activitatea de schimb valutar sa fie efectuate numai de persoana juridica autorizata de Banca Nationala a Romaniei.
In cazul contractelor de subinchiriere si asociere pentru dobindirea spatiului de catre casa de schimb valutar, solicitantul are obligatia prezentarii tuturor documentelor care atesta dreptul de proprietate al locatorului sau asociatului, precum si consimtamintul proprietarului sau asociatiei de locatari in cazul spatiilor comune.
Nu sunt considerate in sensul prezentelor norme spatii de lucru, chioscurile sau alte constructii executate si amplasate in baza unor autorizatii cu caracter provizoriu.
In cazul in care casa de schimb valutar solicita autorizarea unui punct de schimb valutar in cadrul unui spatiu comercial in care se desfasoara si alte activitati, amplasarea punctului de schimb valutar va fi strict delimitata de restul spatiului prin pereti despartitori;
3) solicitantul sa notifice numele si sediul societatii(lor) bancare unde are deschis contul (conturile);
4) solicitantul, trebuie sa prezinte dovada capitalului social subscris si varsat in totalitate in numele casei de schimb valutar ca persoana juridica;
Totodata, solicitantul va prezenta dovada existentei unor disponibilitati in cont, la data depunerii cererii de autorizare la Banca Nationala a Romaniei, echivalente cu suma prevazuta de norma, pentru fiecare punct de schimb valutar. Aceste sume trebuie sa se regaseasca permanent sub forma de disponibilitati in lei sau valuta, in conturile si in casieriile casei de schimb valutar.
Dovada existentei capitalului social si a disponibilitatilor (in lei sau valuta) se va face prin prezentarea unui document bancar (extras de cont) care sa ateste existenta sumei in contul casei de schimb valutar. Extrasul de cont va purta data depunerii documentatiei pentru autorizare la Sucursala Bancii Nationale a Romaniei;
5) personalul de conducere si cel angajat al casei de schimb valutar trebuie sa prezinte certificatul de cazier judiciar fara antecedente. Numai personalul angajat are dreptul sa efectueze operatiuni de schimb valutar;
6) casa de schimb valutar trebuie sa aiba asigurata pentru fiecare punct de schimb valutar in parte, dotarea necesara derularii activitatii de schimb valutar. Prin dotare se inteleg urmatoarele:
- aparat de verificare a autenticitatii bancnotelor;
- conditii necesare pastrarii in deplina securitate a valorilor (sistem de alarma, casa de bani);
7) in cazul societatilor cu aport de capital strain sau cu capital integral strain, partenerul strain sau solicitantul trebuie sa prezinte acordul Bancii Centrale din tara de rezidenta pentru transfer de capital si deschidere de cont in strainatate (tradus si autentificat la Consulatul Romaniei din tara de rezidenta);
8) orice acte sau documente justificative ale operatiunii solicitate de catre Banca Nationala a Romaniei - Oficiul control devize in vederea autorizarii.

Pentru autorizarea casei de schimb valutar, trebuie depusa la sucursala Bancii Nationale a Romaniei o cerere scrisa, insotita de urmatoarele documente (in fotocopie, in doua exemplare):

D1 – certificatul constatator/extrasul din registrul societatilor, emis de Oficiul registrului comertului cu cel mult 30 de zile calendaristice inainte de data depunerii cererii de autorizare/notificare la Banca Nationala a Romaniei, continand cel putin informatii privind obiectul de activitate (cu precizarea codului CAEN), capitalul social, identitatea actionarilor/asociatilor societaii comerciale;
D2 – copia legalizata/certificata a certificatului de inregistrare emis de catre Oficiul registrului comertului;
D3 – dovada posesiei spatiului de lucru destinat schimbului valutar, cu acces public direct si adresa identificabila. Se considera in posesia casei de schimb valutar acele spatii dobandite cu acte legale si pentru care s-au efectuat inregistrarile si s-au obtinut toate avizele, potrivit prevederilor legale aplicabile,
inclusiv acordul proprietarului pentru desfasurarea activitatii de schimb valutar, in situatia in care contractul prin care s-a dobandit posesia spatiului nu este incheiat direct cu proprietarul acestuia;
D4 - dovada existentei disponibilitatilor banesti in moneda nationala si/sau valuta cotata. La momentul autorizarii dovada se va face printr-un extras de cont eliberat in data depunerii documentatiei de autorizare la Banca Nationala a Romaniei;
D5 - certificatele de cazier judiciar ale personalului de conducere si ale celui angajat in activitatea de schimb valutar, care nu trebuie sa contina mentiuni referitoare la condamnari penale pronuntate prin hotarari judecatoresti definitive;
D6 - certificatul de clasificare si brevetul de turism pentru persoana fizica ce asigura conducerea structurii de primire turistice, emise de autoritatea competenta;
D7 - declaratia pe propria raspundere, semnata de persoane imputernicite prin actul constitutiv sa reprezinte societatea sau de persoane care pot dovedi cu acte ca au fost mandatate in mod expres sa reprezinte societatea in relatia cu Banca Nationala a Romaniei, din care sa rezulte ca sunt indeplinite toate prevederile legale aplicabile activitatii de schimb valutar pentru persoane fizice.
D8 – orice alte documente solicitate de catre Banca Nationala a Romaniei - Directia Reglementare si Autorizare, daca este cazul;


Răspuns la discuția srl STARTER
Trebuie să depuneți dovada angajării în termen de 10 zile lucrătoare după semnarea contractului de finanțare AFN, indiferent dacă ați început activitatea sau nu,

Puteți înființa SRL-D-ul chiar și în timpul concediului de creștere a copil, prima dată trebuie să înființați SRL-D-ul și după înființare (înregistrare la ONRC) puteți accesa schema de finanțare.