De fapt intrebarea era: cat este de legala o astfel de fisa de post ?
Ce trebuie sa contina fisa de post pentru cod COR 264306 ?
Imi trebuie o baza legala, pentru a putea face o revendicare.
Am inteles ca urmeaza sa modifice sau actualizeze fisele de post... ar fi o ocazie pentru a cere explicatii, dar imi trebuie referiri la legile care se aplica in acest caz.
Persoana care a fost inainte pe acest post a avut o fisa de post diferita, care includea doar activitati de traducere.
Aici nu se prea respecta aceste coduri COR... si fisele de post sunt facute dupa ureche.
Buna ziua,
Sunt angajata la un Institut National, pe postul de traducator (studii superioare). Pe langa activitatea de traducere, in fisa postului au fost introduse si alte sarcini care nu au legatura cu profesia de traducator (activitati gen: organizare simpozioane/workshopuri, participare la targuri si expozitii, secretariat / inlocuire secretara), as dori sa stiu daca este legal si corect acest lucru.
As dori sa stiu de asemenea sa stiu daca activitatea de translator este reglementata/platita altfel decat cea de traducator (efectuez si activitate de translator).
Multumesc!
Multumesc pentru aceste sfaturi, imi vor fi de folos.
Doresc sa deschid PFA si am avut parte de o experienta mai "aparte", avand in vedere ca nu m-am documentat mai intai asa cum ar fi trebuit... Am deschis un PFA acum cativa ani, crezand ca un anumit birou de traduceri din oras (tocmai ce terminasem facultatea) imi va da de lucru. Am mers la ANAF, am trecut prin toata procedura descrisa de tine mai sus (m-am plimbat mai mult, ca doar aveam timp de pierdut :) ) si cand am vazut formularul 220 m-am cam gandit vreo 30 de minute ce sa scriu (facand calcule in gand) apoi am intrebat-o si pe tanti de la ghiseu cam ce trebuie sa scriu dar bineinteles ca raspunsul era ceva de genul "completati ce va cere formularul". Am completat niste sume aiurite si bineinteles mari, motiv pentru care am primit acasa instiintare sa platesc impozit anticipat, vreo 2 milioane pe vremea aceea. M-am cam panicat, mai ales ca de unde era sa scot acesti bani, daca eu nu aveam traduceri -- biroul acela nu m-a mai contactat. In fine, am platit banii dar apoi m-am gandit sa inchid acest PFA, pentru a evita alte situatii de acest gen...
A fost nevoie sa merg pana la nu stiu ce director cu cereri peste cereri, justificari peste justificari pentru motivele de inchidere a PFA. Ma rog... pana la urma am inchis PFA.
Ideea este ca acum este necesar sa-l redeschid si sfaturile tale ma vor ajuta, deci stiu cum sa abordez aceasta "problema".
As vrea totusi sa stiu daca s-a schimbat ceva de cand ai scris acest mesaj, referitor la legislatie... (mai ales optiunea pentru impozitul de 3 % in loc de 16 %) si cam cat insumeaza aceste contributii pe an (CAS, sanatate etc.)
De asemenea, as dori sa stiu cam cat sa completez la venitul estimat (avand in vedere ca deocamdata am traduceri sporadice, si nu o activitate constanta), la cheltuieli estimate si la profit net estimat.
As aprecia un raspuns, mai ales ca pentru mine acest domeniu este destul de „in ceata”