avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 934 soluții astăzi
Forum Activitate Cristi2011 Cristi2011

Activitate Cristi2011 Cristi2011

Buna ziua!
In conformitate cu prev. HG 1086/2013 pentru aprobarea Normelor Generale privind exercitarea activității de de audit public intern, pct. 3.8.5.2.2., dosarele misiunii de audit public intern (respectiv Secţiunea A - Raportul de audit public intern şi anexele acestuia; Secţiunea B - Administrativă; secţiunea C - Analiza riscului si Secţiunea D - Supervizarea şi revizuirea desfăşurării misiunii), sunt proprietatea entităţii publice şi sunt confidentiale, se păstrează până la implementarea recomandărilor din raportul de audit public intern, după care se arhivează în concordanță cu reglementările legale în vigoare. Termenul de păstrare în arhivă este de 10 ani de la data finalizării misiunii de audit intern.
Snse sunt. Aveți nevoie de un avocat. Dacă aveți martori și puteți dovedi ca aveți posibilitatea de a-i oferi copilului condiții optime de creștere (afectiv, locativ, material), avocatul vă va îndruma pas cu pas. Aveți în vedere în primul rând interesul minorului.
Răspuns la discuția Numire gestionar
Buna ziua!

problema este alta:
Nu este corecta constituirea de "compartimente de control intern managerial"

OSGG400/2015, actualizat prin OSGG 200/2016 prevede:

ART. 3
(1) In vederea monitorizării, coordonarii si indrumarii metodologice a implementarii si dezvoltarii sistemului de control intern managerial, conducatorul entitatii publice constituie, prin act de decizie interna, o structura cu atributii in acest sens, denumita Comisia de monitorizare.
(2) Comisia de monitorizare cuprinde conducatorii de compartimente din structura organizatorica, care se actualizeaza ori de cate ori este cazul si este coordonata de catre presedinte, persoana care detine functie de conducere. Secretarul comisiei si inlocuitorul acestuia sunt desemnati de catre presedinte

+
In raportul privind "Evaluarea procesului si a stadiului de implementare a sistemului de control intern managerial" elaborat de UCAAPI-MFP (2013) este evidentiata eroarea constituirii de comaprtimente de control intern:

"exista situatii in care conducatorii unitatilor administrativ teritoriale, in loc sa constituie o comisie care sa monitorizeze si sa coordoneze implementarea sistemului de control intern/managerial, ai CONSTITUIT COMPARTIMENTE DISTINCTE responsabile de implementarea acestui sistem".
Articolul "intareste" cele spuse anterior.
Revin la art. 22 alin 3 din Legea 672: nu trebuie implicati in vreun fel in indeplinirea activitatilor pe care in mod potential le pot audita".
O persoana poate avea calificare de "Auditor intern", (aceasta este o profesie liberala), DAR daca este de exemplu angajat ca ... ofiter financiar in cadrul unui proiect, nu va avea voie sa faca si auditul acelui proiect.
Daca ulterior societatea la care lucreaza va avea nevoie de el ca auditor, va trebui sa il "elibereze" din functia detinuta anterior ca ofiter financiar. Chiar si in acest caz, conform prev. art. 22 (5) din Legea 672/ 2002, nu i se vor incredinta misiuni de audit public intern in sectoarele de activitate in care a detinut functii sau a fost implicat in alt mod; aceasta interdictie se poate ridica dupa trecerea unei perioade de 3 ani.
Este logic, pentru ca altfel si-ar audita propria activitate si i-ar fi afectata independenta si impartialitatea.
Auditorul angajat intr-o entitate poate face numai audit intern.
Răspuns la discuția Credit Prima Casa
Dar din cate stiu, OUG 52/2016 nu are caracter retroactiv (se aplica pentru creditele contractate ulterior aparitiei ordonantei).
Răspuns la discuția Credit Prima Casa
Art. 41 din Ordonanta 52/ 2016, alin (2):

In cazul rambursarii anticipate partiale, consumatorul are dreptul sa aleaga intre:
a) mentinerea valorii ratei lunare si diminuarea perioadei de creditare initiale;
b) diminuarea valorii ratei lunare si mentinerea perioadei de creditare initiale;
c) diminuarea valorii ratei lunare si diminuarea perioadei de creditare initiale.
Nu este nici o contradicție intre Legea 672 si legea 161/2003 art 94 (2^2)
art.94 ,alin 2^2 din LEGEA nr. 161 din 19 aprilie 2003
Nu se află in situație de incompatibilitate funcționarul public care este desemnat prin act administrativ pentru a face parte din echipa de proiect, cu excepția funcționarilor publici care exercita atribuții ca auditor sau atribuții de control asupra activității derulate in cadrul acesteia.

Prin urmare, funcționarii publici:
- pot sa reprezinte interesele statului in legătura cu activitățile desfasurate de operatorii economici cu capital ori patrimoniu integral sau majoritar de stat,
- sa participe in calitate de reprezentant al autorității ori instituției publice in cadrul unor organisme sau organe colective de conducere,
- pot fi desemnați pentru a face parte din echipa de proiect finantat din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, excepție făcând:
1. functionarii publici care exercita atribuții ca auditor sau atribuții de control asupra activitatii derulate in cadrul acesteia si
2. functionarii publici care fac parte din echipa de proiect, dar pentru care activitatea desfasurata in cadrul respectivei echipe genereaza o situatie de conflict de interese cu functia publica pe care o ocupa (are un interes personal de natura patrimoniala, care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a atributiilor care ii revin potrivit Constitutiei si altor acte normative.)

Responsabilitatea auditorilor in cadrul proiectelor pe fonduri publice este exclusiv aceea de a face misiuni de audit.
In acest caz intervine situatia de incompatibilitate. Conf. prev. Legii 672/2002:

ART. 22
(1) Persoanele care sunt soti, rude sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv cu conducatorul entitatii publice nu pot fi auditori interni in cadrul aceleiasi entitati publice.
(2) Auditorii interni nu pot fi desemnati sa efectueze misiuni de audit public intern la o structura/entitate publica daca sunt soti, rude sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv cu conducatorul acesteia sau cu membrii organului de conducere colectiva.
(3) Auditorii interni nu trebuie implicati in vreun fel in indeplinirea activitatilor pe care in mod potential le pot audita si nici in elaborarea si implementarea sistemelor de control intern al entitatilor publice.
(4) Auditorii interni care au responsabilitati in derularea programelor si proiectelor finantate integral sau partial de Uniunea Europeana nu trebuie implicati in auditarea acestor programe.
(5) Auditorilor interni nu trebuie sa li se incredinteze misiuni de audit public intern in sectoarele de activitate in care acestia au detinut functii sau au fost implicati in alt mod; aceasta interdictie se poate ridica dupa trecerea unei perioade de 3 ani.
(6) Auditorii interni care se gasesc in una dintre situatiile prevazute la alin. (1)-(5) au obligatia de a informa de indata, in scris, conducatorul entitatii publice si seful structurii de audit public intern
Buna ziua!


Sper sa va fie de folos:

1. [ link extern ]

2. [ link extern ] )
Răspuns la discuția Audit intern primarie
Legea 672/2002, art. 11 - Compartimentul de audit public intern se organizeaza astfel:

b) entitatile publice locale care coopereaza pentru asigurarea activitatii de audit public intern utilizeaza capacitatea de audit a compartimentului care se constituie in cadrul entitatii organizatoare sau la nivelul structurii asociative, dupa caz; compartimentul de audit astfel constituit se organizeaza si functioneaza potrivit prevederilor prezentei legi.

f) conducatorul entitatii publice subordonate, respectiv aflate in coordonarea sau sub autoritatea altei entitati publice stabileste si mentine un compartiment functional de audit public intern, cu acordul entitatii publice superioare; daca acest acord nu se da, auditul entitatii respective se efectueaza de catre compartimentul de audit public intern al entitatii publice care a decis aceasta.

Prin urmare, in cazul primariilor auditul este obligatoriu; modul de organizare depinde insa de la caz la caz (prin cooperare, prin compartiment propriu, sau prin compartimentul de audit al organului ierarhic superior)