Mulțumesc pentru răspuns! ITM Iași mă contrazice și susține că obligația salariului minim este doar pentru acei angajați care prestează activități de construcții propriu-zise.
Bună ziua! Dar angajații unei firme ce are ca obiecte secundare câteva din cele enumerate în OUG 114/2018 beneficiază de salariul minim indiferent de încadrarea COR și chiar dacă angajatorul nu are 80% cifră de afaceri din CAEN-urile respective?
Eu așa am înțeles din ordonanță, că indiferent de ocupație, poate fi și secretară, beneficiază de salariul minim de 3000 lei.
Mulțumesc!
O întrebare mai am: dacă cei 85% din societatea target ar fi achiziționată de două societăți românești ambele cu CA de aprox. 4 mil euro/an? Parcă exista obligația notificării într-o situație similară.
Despre cotele de piață trebuie să mă mai informez, nu aș îndrăzni să le calculez eu.
Mulțumesc!
Mulțumesc pentru răspuns! Cum pot afla cota de piață? Îmi dau seama cum se calculează teoretic o cotă, dar exact în cazul ăsta nu îmi dau seama de unde pot lua informațiile.
În cazul unei societăți românești cu cifră de afaceri de aprox 4 mil euro/an, dacă asociatul unic achiziționează 85% dintr-o altă societate din UE, nu din Romania, există vreo obligație de notificare a Consiliului Concurenței sau a altei instituții?
Îmi puteți spune, vă rog, ce responsabilități am ca persona juridică în caz de modificare a sediului. Nu se schimbă adresa, rămâne aceeași, dar se modifică schița foarte mult.
Cum procedează un operator economic care dorește acces la dosarul achiziției? Este suficient să transmită o solicitare către AC sau e mai complicată procedura? Are AC dreptul să îi refuze accesul?
Dacă m-ați ajuta și cu indicații privind baza legală, v-aș fi recunoscător!
Mulțumesc mult!
Vedeți Art. 217 din Legea 98/2016.
[Art. 217.
(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a întocmi dosarul achiziţiei publice pentru fiecare contract de achiziţie publică/acord-cadru încheiat, respectiv pentru fiecare sistem dinamic de achiziţii lansat.
(2) Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către autoritatea contractantă atât timp cât contractul de achiziţie publică/acordul-cadru produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data încetării contractului respectiv.
(3) În cazul anulării procedurii de atribuire, dosarul se păstrează cel puţin 5 ani de la data anulării respectivei proceduri.
(4) Ulterior finalizării procedurii de atribuire, dosarul achiziţiei publice are caracter de document public.
(5) Accesul persoanelor la dosarul achiziţiei publice potrivit alin. (4) se realizează cu respectarea termenelor şi procedurilor prevăzute de reglementările legale privind liberul acces la informaţiile de interes public şi nu poate fi restricţionat decât în măsura în care aceste informaţii sunt confidenţiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală, potrivit legii.
Derogări (1), Jurisprudență (57)
(6) Prin excepţie de la prevederile alin. (5), după comunicarea rezultatului procedurii de atribuire, autoritatea contractantă este obligată să permită, la cerere, într-un termen care nu poate depăşi o zi lucrătoare de la data primirii cererii, accesul neîngrădit al oricărui ofertant/candidat la raportul procedurii de atribuire, precum şi la informaţiile din cadrul documentelor de calificare, propunerilor tehnice şi/sau financiare care nu au fost declarate de către ofertanţi ca fiind confidenţiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală.
Jurisprudență (57)
(7) Conţinutul dosarului achiziţiei publice se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi. ]