Buna ziua! Va rog frumos sa ma ajutati intr-o problema legata de achizitiile publice. Am participat la o procedura on line de cerere de oferte organizata de autoritatea contractanta pentru concesionarea serviciului de salubritate. La aceasta procedura au participat 2 ofertanti: societatea noastra si inca un alt ofertant. In urma evaluarii ofertelor, oferta noastra a fost declarata castigatoare. Celalalt ofertant a formulat contestatie. La cateva zile de la primirea contestatiei, autoritatea contractanta incheie cu ofertantul care a formulat contestatie, un contract de servicii de salubrizare.
Desi societatea noastra a fost declarata castigatoare, totusi autoritatea contractanta a incheiat in afara procedurii un contract de servicii de salubritate.
In aceasta situatie, societatea noastra in calitate de castigator al procedurii de cerere de oferte organizata de catre aceasta autoritate contractanta, cum ar trebui sa procedam? Catre cine ar trebui sa facem contestatie? Cui sa ne adresam? A procedat gresit autoritatea contractanta? Astept cu interes raspunsurile voastre pentru ca nu stiu cum sa procedez in acest caz. Multumesc.
Va rog mult sa ma lamuriti si pe mine referitor la stabilirea valorii unui contract de concesiune a serviciului de salubrizare. Care sunt criteriile pentru stabilirea valorii contractului? Ce factori se iau in considerare? Redeventa este diferita de valoarea contractului? Mai exact, ce diferenta este intre redeventa pe care trebuie sa o platim catre autoritatea contractanta si valoarea contractului de concesiune a serviciului de salubrizare? Multumesc mult.
Vreau sa stiu daca un consilier juridic angajat cu carte de munca la o societate comerciala poate incheia contracte de colaborare si cu alte societati prin care sa execute diferite serviicii juridice. Cum procedati in acest caz?
Am actionat in judecata un debitor pentru neplata utilitatilor. Debitorul face parte din cadrul unei asociatii de proprietari cu care societatea are incheiat contract de prestari servicii. Asociatia ne-a transmis im mod eronat date in legatura cu locatarii din cadrul blocului in care locuieste si debitorul pe care l-am actionat in judecata, in sensul ca debitorul pe care l-am actionat in judecata a fost trecut cu apartamentul nr.13 desi acesta locuia la apart.15. In momentul in care am actionat in judecata pe acest debitor, acesta a contestat facturile mentionand ca a primit doar facturile in care era inregistrat cu apart.15. Pe cele in care era trecut cu apart.13, nu le-a primit. Noi am motivat in instanta ca nu este culpa noastra faptul ca paratul a fost inregistrat in facturi cu adresa gresita. Am aratat faptul ca aceasta eroare privine din partea asociatiei de proprietari. Am depus la dosar contractul cu asociatia si tabelul pe care l-am primit din partea asociatiei din care rezulta ca paratul era trecut cu adresa gresita, adica aprt.13 in loc de 15. Instanta de judecata ne-a admis actiunea doar pt debitul aferent apart.15, respingandu-ne pentru cel emis pe apart.13, motivat de faptul ca paratul nu poate fi obligat la plata unor servicii de care in fapt nu a beneficiat. Am facut recurs, recursul ne-a fost respins pe acelasi considerent.
Vreau sa mentionez ca in contractul cu asociatia este trecuta ca si obligatie a asociatiei, aceea de a ne comunica in scris in termen de 15 zile calendaristice, orice modificare de adresa a fiecarui locatar din cadrul asociatiei. Acest lucru s-a intamplat, numai ca ne-a transmis in mod gresit aceste date despre locatarii din cadrul asociatiei.
Ma pot indrepta impotriva asociatiei cu o actiune in raspundere contractuala, intrucat asociatia si-a indeplinit in mod defectuos obligatia ?
Veau sa mai mentionez ca noi am ramas prejudiciati intrucat nu mai avem posibilitatea de a recupera debitul care a fost trecut pe apart. gresit, iar debitorul a beneficiat de niste servicii pe care nu le-a platit.
Ce parere aveti? Mai putem face ceva in acest caz?
Intentionez sa formulez o contestatie in anulare impotriva unei deciziii pronuntate de sectia civila a tribunalului in temeiul art. 317 alin.1 pct.2. Motivul pentru care ma axez pe acest articol este acela ca recursul a fost solutionat de sectia civila a a tribunalului, desi competenta apartinea sectiei comerciale intrucat era vorba despre un litigiu comercial.
Pe scurt, sa va spun despre ce este vorba.
Suntem o societate comerciala cu obiect de activitate - prestari servicii de salubrizare. Am actionat in judecata un debitor pentru ca nu si-a indeplinit obligatia de plata a facturilor fiscale. Instanta de fond ne-a admis in parte actiunea, in sensul ca a obligat paratul doar la o parte din debit. Am formulat recurs impotriva sentintei pronuntate de judecatorie. Recursul a fost judecat de sectia civila a tribunalului, desi este vb de un litigiu comercial. Noi apreciem ca in aces caz competenta apartinea sectiei comerciale. In recurs a fost un singur termen de judecata, instanta - sectia civila a tribunalului - ramanad in pronuntare ne-a respins recursul ca nefondat. La acel termen nu au fost prezente partile. Avand in vedere ca nu s-a invocat la acel termen necompetenta materiala a sectiei civile a tribunalului, pot formula contestatie in anulare pe motiv ca sectia civila a tribunalului nu era competenta sa solutioneze un litigiu comercial? Ce parere aveti?
A fost cineva sanctionat de catre organele de politie pentru faptul ca nu au fost respectate prevederile legii 333/2003 privind asigurarea pazei bunurilor si a valorilor monetare? De curand am fost sanctionati pe aceasta tema de catre reprezentantii IPJ pe motiv ca transportul valorilor monetare nu se face conform legii 333/2003 si ca nu am respectat prevederile acestei legi. Am formulat plangere contraventionala impotriva PV si am solicitat inlocuirea amenzii cu un avertisment. Am motivat ca am indeplinit masurile dispuse de catre agentul constatator facand dovada ca paza asupra bunurilor si valorilor monetare este asigurata de catre o societate de paza si protectie.
Astept parerile voastre.
Am o nelamurire referitoare la taxele de timbru pe care trebuie sa le achitam pentru punerea in executare a titlurilor executorii. Avand in vedere neconstitutionalitatea prevederilor art.373 ind./CPC declarata de Curtea constitutionala, pentru punerea in executare a titlurilor executorii trebuie sa platim separat o taxa judiciara de timbru de 4 lei pentru cererea de executare depusa la executorul judecatoresc si separat o taxa judiciara de timbru de 10 lei pentru cererea de incuviintare a executarii silite solicitata de executorul judecatoresc? Trebuie sa pun in executare o hotarare judecatoreasca si nu stiu exact cum sa procedez, avand in vedere neconstitutionalitatea prevederilor din codul de procedura civila declarata de curtea constitutionala. Ce taxe judiciare de timbru trebuie sa platesc acum pentru a putea pune in executare o hotarare judecatoreasca?