Mentionam ca in data de 20 noiembrie 2010, am comandat un auto LOGAN prin ,,programul rabla 2010,, cu 3 tichete auto prin S.C. ...S.R.L. . Am achitat suma de 2.000 lei cu Ordin de incasare prin , pentru validare tichete auto. Am primit raspuns pozitiv ca tichetele au fost validate si sa fac ultimele plati la auto pentru a intra in posesia lui..
Examinand auto pus la dispozitie, l-am refuzat avand motive bine intemeiate deoarece nu corespundea din punct de vedere tehnic, caliatativ etc.
Am cerut sa imi fie inapoiate acele 3 tichete auto depuse personal si mi s-a comunicat ca cele 3 vauchere nu mai sunt la ei, ca au fost trimise si validate de cei de la mediu si nu am de ales decat sa fac o noua rezervare pentru un alt auto tot prin aceasta firma mai sus mentionata.
In data de 17 ianuarie 2011 am comandat un alt autoturism LOGAN de la aceeasi firma, fabricat de aceasta data in anul 2011, primind raspunsul ,,ca mai detin autoturisme pe stoc fabricate in anul 2010 si mai intai trebuie sa lichideze acel stoc; , dupa care vor comercializa pe cele fabricate in anul 2011. Cu ocazia incheierii contractului de vanzare-cumparare am convenit cu agentul de vanzari sa fiu informat cand va ajunge autoturismul la ei la firma, pentru a putea mai intai sa il examinez si dupa care sa fac ultimele plati catre firma respectiva , lasand si 2 numere de telefon de contact pentru a fi informat in timp util sa ma prezint la firma.
Din discutiile purtate cu agentul de vanzari, a ramas clar stabilit ca voi fi anuntat telefonic cand va sosi autoturismul comandat, iar ultimele plati le voi face numai dupa examinarea autoturismului .
Am mai sunat intre timp de cateva ori la ei la firma , ocazie cu care de fiecare data mi-au comunicat ca nu au intrat inca in posesia autoturismului deoarece nu a fost adus de la , cu toate ca aveau obligatia sa mi-l puna la dispotitie intr-un termen rezonabil, deoarece a fost fabricat in cursul anului 2010 si nu au intervenit forte majore ce ar fi dus la nerespectarea contractului de vanzare-cumparare conform Bonului de Comanda nr. 2691... din 17.01.2011
In data de 31 ianuarie 2011, m-am prezentat la firma S.C. ...S.R.L. pentru a ma lamuri caror cauze se datoreaza ca acel autoturism nu a ajuns la ei la firma conform intelegerii incheiate. Primind un raspuns sec, ,,Firma nu a vrut sa se inregistreze cu cheltuieli de transport inutile in cazul in care eu as fi refuzat din nou autoturismul comandat;. In acel moment mi-am dat seama , datorita faptului ca am refuzat primul autoturism comandat in data de 20 noiembrie 2010, s-au folosit de corectitudinea si naivitatea noastra, pentru a incalca flagrant intelegerea facuta si a nu lua masuri pentru a aduce in timp util autoturismul comandat in data de 17 ianuarie 2010, cu toate ca erau constienti ca putem pierde contravaloarea celor 3 tichete auto.
Stiind ca legea privind ,,programul rabla 2010;este valabila inclusiv in ziua de 31 ianurie 2011, am cerut un aviz de plata banca si am achitat in aceeasi zi suma de 6.000 lei cu Ordin de incasare prin diferenta de 7.582,74 lei aproximativ 20%, urmand sa ii achit cu ocazia examinarii autoturismului comandat in data de 17 ianuarie 2011.
Observand ca nu sunt sprijinit in achizitionarea acestui autoturism, personal in data de 31 ianuarie 2011 am trimis faxuri cu cereri de rezolvare a problemei ivite, anexand copii de pe chitante, alte documente etc. catre S.C.S.A. si Ministerul Mediului solicitand sa fiu informat telefonic si in scris motivandu-mi cauzele care au dus la aparitia acestui incident.
Zilnic am sunat la ,,vocea clientului; din cadrul S.C. S.A. la numarul de telefon 0248/500... solicitand sa fiu contactat de un specialist pentru rezolvarea amiabila a cazului, dar din pacate niciodata nu am reusit ca solicitatarea mea sa treaca mai departe de operatorul de serviciu in ziua respectiva la acest numar.
Datorita faptului ca de fiecare data primeam un raspuns ,,evaziv; , ca dosarul cu plangerea formulata de subsemnatul se afla pe masa spre analiza am fost nevoit sa ma adresez institutiilor abilitate pentru a ma incadra in termenele legale unei petitii.
Mentionez ca nici pana la aceasta data nu am primit un raspuns in scris, fiind nevoit sa fac in cele din urma o plangere catre Judecatoria la care primul termen a fost deja citat pentru data de 21 martie 2011 si Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului , cu nr. 156 din data de 18.02.2011.
Sincer, nu ne-am dorit nici un moment sa ajungem in aceasta situatie creata de firmele mi sus mentionate, cu toate ca am mai trecut printr-un caz asemanator in anul 2001 cu aceleasi firme de unde am achizitionat un auto DACIA 1310 nou , iar cand sa intram in posesia lui arata intr-o stare proasta din punct de vedere calitativ si tehnic.
Intrucat suntem persoane oneste si de buna- cuviinta, respectand in totalitate conditiile contractului de vanzare- cumparare achitand pana la data de 31 ianuarie 2011, suma de 19.400 lei cu tot cu cele 3 tichete auto, aproximativ 80% din valoarea autoturismului iar S.C. S.R.L. , in solidar cu S.C. S.A., au profitat de situatie, facand o mie de promisiuni sa ne aiba de clienti fara a respecta nici pe departe intelegerea facuta, ne consideram indreptatiti sa facem plangere catre toate autoritatile abilitatate pentru rezolvarea legala a cazului.
Cosideram ca sunt indeplinite conditiile Legii nr. 363/2007 din 21/12/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 899 din 28/12/2007, cu modificarile si reglementarile ulterioare, prin aceea ca :
a) - cele 3 tichete auto cu documentatia aferenta nu au fost puse la dispozitia noastra in luna decembrie cand am refuzat auto LOGAN comandat in data de 20 noiembrie 2010 din motive destul de pertinente. Cu acea ocazie am cerut sa ne fie inapoiate tichetele pentru a contacta o alta firma auto intrucat erau mai multe promotii in desfasurare pentru perioada sarbatorilor de iarna, primind un refuz categoric ca sunt validate si nu mai putem alege o alta firma, singura varianta este sa comandam alt autoturism tot de la firma mai sus mentionata, recurgand in acest sens la practici comerciale inselatoare,
b) - nu am intrat inca in posesia autoturismului deoarece nu a fost adus de la S.C. S.A., cu toate ca aveau obligatia sa mi-l puna la dispotitie intr-un termen rezonabil, deoarece a fost fabricat in cursul anului 2010 si nu au intervenit forte majore ce ar fi dus la nerespectarea contractului de vanzare-cumparare conform Bonului de Comanda nr. 2691.. din 17.01.2011, incercand sa ascunda toata perioada ca de fapt ,,Firma nu a vrut sa se inregistreze cu cheltuieli de transport inutile in cazul in care eu as fi refuzat din nou autoturismul comandat;,
c) ; nu am fost informati clar cu toate datele, termenii si cerintele prevazute in contract, lasand loc de mai multe interpretari,
e) firmele mai sus mentionate au refuzat categoric si cu rea intentie, pana la aceasta data sa ne dea un raspuns in scris la petitia noastra formulata in scris in data de 31 ianuarie 2011 si telefonic ori de cate ori am avut ocazia,
f) ; nu au facut nici o solicitare pentru a ne prezenta la sediul firmei in vederea examinarii autoturismului si achitarea de catre noi a diferentei de 7.582,74 lei aproximativ 20% din valoare autoturismului, pentru a intra in posesia lui sau de ce nu de a le pune de catre noi la dispozitie un cont bancar de la o alta firma auto pentru a transfera toata suma de bani ce a fost platita de subsemnatii catre S.C. S.R.L. , in solidar cu S.C.S.A. , pentru a intra in posesia unui alt tip de autoturism in cazul in care ar fi pus in vanzare autoturismul aflat in litigiu.
f) ; tonul si felul de cum am fost tratati la telefon de catre administratora S.C. S.R.L., de parca am fi fost niste ,,cersetorisi am fi dorit un autoturism cadou din partea dumneaei, dandu_ne alte solutii cu totul nelegale nici pe departe cele prevazute in contract.
VA ROG SA NE INDRUMATI CARE SUNT PASII DE FACUT PENTRU MAI DEPARTE SI PE CE TREBUIE PUS ACCENT IN INSTANTA?
TELEFON CONTACT 0757/653468.
VA MULTUMIM PENTRU INTELEGERE SI PUNEREA CORECT IN APLICARE A LEGISLATIEI IN VIGOARE.