Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu un sfat referitor la urmatoarea situatie:
Mama mea este pensionata pe caz de boala. Anul trecut a depus in completare la dosarul de pensionare (in data de 25.05.2011) o adeverinta prin care solicita recalcularea pensiei. Adeverinta eliberata de firma ELACARM S.R.L., in calitate de administrator unic, operator de date cu caracter personal al SC MECANICA FINA SA BUCURESTI, adevereste faptul ca in perioada 1983-1991, mama mea a fost salariata la SC MECANICA FINA SA si "a avut meseria de gauritor filetator, controlor la sectia AMC, fiind incadrata in grupa a II-a de munca, in procent de 100% conform nominalizarii efectuate prin Proces-verbal nr. 50/1990 si C.C.M. anuale. Temeiul juridic al incadrarii in grupa a II-a de munca il reprezinta Anexa 2 pozitia 23 din Ordinul 50/1990, pozitia 26 din Ordinul 125/1990". Casa locala de pensii [Editat] respinge cererea de recalculare a pensiei de invaliditate pe motiv ca "incadrarea in grupa a II-a de munca este eronata - meseria de gauritor filetator nu corespunde cu pozitiile 23, respectiv 26 din Ordinul 50/1990."
Problema este sa contest sau nu decizia privind respingerea cererii de recalculare a pensiei de invaliditate? Au dreptate cei de la Casa de pensii? Se incadreaza sau nu in grupa a II-a de munca meseria de gauritor filetator?
Mama mea are o pensie foarte mica, iar daca este nevoie sa contest aceasta decizie, o voi face! Numai sa am un temei legal corect!
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Buna seara!
Va multumesc pentru raspunsuri. Este vorba despre o unitate de invatamant, deci sistem bugetar. Doamna a plecat in mod legal in strainatate in anul 1990. Am sa tin cont de sfaturile dumneavoastra, si sper sa gasesc in arhiva unitatii, in registrele de intrare/iesire documente, informatii despre eliberarea acestei carti de munca. Nu exista nici un fel de procese verbale de predare carti de munca. Am gasit dosarul de personal, dar in el sunt niste decizii si adeverinte mai vechi, care nu au legatura cu cartea de munca. De asemene, in paralel, am sa scriu Inspectoratului Teritorial de Munca al Municipiul Bucuresti, sa vad, daca nu cumva, aceasta carte este depusa acolo. Desi nu cred acest lucru.
Buna seara!
La unitatea unde lucrez a sosit o scrisoare din strainatate in care mi se solicita, in calitate de angajator, sa eliberez cartea de munca a doamnei X, care a plecat definitiv din tara in anul 1990, mentionand ca la plecare dumneaei nu a ridicat si cartea de munca.
Ce pot sa fac, in conditiile in care in unitate nu se gaseste cartea de munca a doamnei X, iar din anul 1990 pana in prezent s-au schimbat mai multi directori si s-a schimbat si secretara?
Care este procedura legala, in calitate de angajator?
Va multumesc anticipat!
Cu consideratie,
Dorina Ctin.