Intelegem ca este vorba despre o institutie bugetara.
Este vorba despre drepturi acordate anterior in baza unui act colectiv negociat legal si perfect valabil?
Care a fost motivul respingerii actiunii: celebra OUG 1/2010 a lui Boc, art 157 din codul muncii sau art 12 din L 130/96?
Cu privire la articolele mentionate de mine mai sus, acestea au o incidenta anterioara in zona de negocieri colective in sistemul bugetar - reprezentand principalele „tampoane” legislative de care ne-am tot lovit in negocieri. Totusi in multe sectoare de activitate, in special in primarii s-a reusit ca prin acord cu angajatorul sa fie trecute anumite sporuri in contractele colective, chiar daca legislatia aplicabila era destul de rigida.
OUG 1/2010
ART. 10
În conformitate cu prevederile art. 30 din Legea-cadru nr. 330/2009, la stabilirea salariilor personalului bugetar începând cu 1 ianuarie 2010 nu vor fi luate în considerare drepturi salariale stabilite prin contractele şi acordurile colective şi contracte individuale de muncă încheiate cu nerespectarea dispoziţiilor legale în vigoare la data încheierii lor sau prin acte administrative emise cu încălcarea normelor în vigoare la data emiterii lor şi care excedează prevederilor Legii-cadru nr. 330/2009.
L 53/2003 - ART. 157
(1) Salariile se stabilesc prin negocieri individuale sau/şi colective între angajator şi salariaţi sau reprezentanţi ai acestora.
(2) Sistemul de salarizare a personalului din autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral sau în majoritate de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale se stabileşte prin lege, cu consultarea organizaţiilor sindicale reprezentative.
L 130/96 - ART. 12
(1)Contracte colective de muncă se pot încheia şi pentru salariaţii instituţiilor bugetare. Prin aceste contracte nu se pot negocia clauze referitoare la drepturile ale căror acordare şi cuantum sunt stabilite prin dispoziţii legale.
_________________________
Emiterea celebrei OUG 1 a fost imediat urmata de controale ale CCR care au procedat similar cazului tau in multe alte locuri.
Pot sa-ti spun ca astfel de cazuri au fost si castigate / am ceva in cadrul organizatiei sindicale pe care o coordonez - pe la Constanta / nu stiu daca s-a redactat sentinta
Buna ziua
Sunt lider sindical si printre alte probleme cu care ne confruntam in anumite sectoare de activitate o avem si pe cea a pontarii.
Voi alege un sector de activitate special - sistemul penitenciar si voi expune o speta scurta si concisa in speranta ca voi primi un feed-back avizat.
Serviciul operativ in sistemul susmentionat este asigurat in ture. Este vorba despre 4 schimburi care lucreaza prin rotatie cate 12 ore:
- de zi: de la 7,00 la 19,00 (12 ore urmate de 24 de ore de odihna)
- de noapte: de la 19,00 la 7,00 (12 ore urmate de 48 de ore de odihna)
Sistemul este cunoscut si consacrat, nu exista multe alternative, evident ca nu se poate stabili repausul saptamanal in conditiile Codului munci (2 zile consecutive, etc), toate „bune si frumoase”, problema concisa pe care vreau sa o ridic este legata de pontarea turelor pe timpul concediului de odihna..
Speta este urmatoarea: - aleg o sectiune de timp mica
Un agent (denumirea subofiterului dupa demilitarizarea din 2004) este planificat in serviciu pentru perioada 4-8 martie astfel:
- 4 martie: orele 7,00-19,00 - apoi 24 de ore odihna
- 5/6 martie: orele 19,00-7,00 - apoi 48 de ore odihna
- 8 martie: orele 7,00-19,00
Pontajul agentului pentru perioada susmentionata de serviciu ar fi aratat astfel
4 martie - 12 ore
5 martie - 12 ore
6 martie - 0 ore
7 martie - 0 ore
8 martie - 12 ore
Din cauza unui eveniment neprevazut agentul intra in concediu de odihna in perioada 4-6 martie.
Intrebarea concreta este: cum va arata pontajul sau in timpul concediului de odihna, fix pentru perioada la care m-am referit mai sus?
Mentionez ca in sistemul penitenciar in prezent se practica mai multe variante de pontare plecand de la speta de mai sus si bineinteles ca si eu am o opinie clara dar as prefera ca inainte de a le arata sa vad si alte opinii.
Precizez de asemenea ca salariatii din penitenciare (functionari publici cu statut special - lege speciala L 293/2004 republicata) au dreptul la zile calendaristice de concediu.