Buna!
Va descriu in cele ce urmeaza situatia cu care ma confrunt: in 2007 am infiintat un SRL cu care am desfasurat o anumita activitate pina in 2010, cand, datorita unor probleme de sanatate, am decis sa cesionez societatea unei persoane care a preluat-o cu active si pasive, inclusiv a schimbat sediul social. In acest sens, s-au facut toate demersurile necesare, la notar si Registrul Comertului. In anul 2009, in timp ce eram asociat unic si administrator, am incheiat pe societate, un contract cu Vodafone, carora nu le-am mai achitat abonamentul dupa iesirea mea ca asociat unic si administrator. La incheierea contractului, am lasat si cateva bilete la ordin, NEAVALIZATE, cu titlu de garantie, nu ca instrumente de plata. Ulterior, i-am instiintat pe cei de la Vodafone ca nu mai am nici o caliatate in societate, trimitandu-le in copie cate un exemplar din actele respective. Toate bune si frumoase pina anul trecut, cand am inceput sa primesc adrese si notificari de la o anume firma de recuperari debite prin care ma informeaza sa platesc debitul restant + penalizari/ zi de intarziere pt. ca, intre timp, Vodafone ar fi cesionat datoriile catre aceasta firma de recuperari. Le-am trimis si lor un e mail prin care i-am informat in legatura cu situatia actuala, dar ei, tot mie imi trimit notificarile, in ultima somandu-ma sa platesc in 4-5 zile debitul. Eu ce pot face in situatia data ? Sa-i ignor sau sa dau un alt raspuns noii somatii?
Va multumesc!
Buna ziua!
Bineinteles ca toate activitatile mentionate le puteti efectua pe o singura intreprindere individuala. Nu trebuie decat sa mergeti la Oficiul Registrului Comertului din orasul resedinta a judetului in care locuiti si sa faceti demersurile neceare. Atentie, insa: trebuie sa va hotariti care dintre activitati va fi cea principala pentru ca vi se cere si diploma de studii...sau sa angajati pe cineva cu specializare in domeniul respectiv...
In contract e suma + TVA, dar sistandu-se lucrarea, normal, noi dorim suma care reise din situatia de lucrari din 2009. Daca merg pe TVA 24%, e o suma mult mai mare fata de cea pe care ei o recunosc.
Ok, dar in baza acelei proforme, la data respectiva, nu s-a emis o factura finala. Factura s-a emis in 28.02.2011(!!!) cand s-a mai discutat cu achizitorul si i s-a adus la cunostinta ca daca nu achita debitul, vom actiona in instanta. In baza proformei din 2009 nu il putem actiona in instanta.
Buna!
Ma confrunt cu urmatoarea situatie: in baza unui contract de lucrari din anul 2008 cu o primarie, s-a inceput lucrarea respectiva, dar, din lipsa banilor, conform contractului, am sistat lucrarile in 2009. De atunci nu s-a mai lucrat nimic la acel obiectiv. Problema acum incepe. Pentru a instiinta achizitorul in legatura cu suma datorata pentru lucrarile efectuate, s-a emis o factura proforma cu TVA-ul de atunci 19%. Neprimind nici pina azi suma respectiva, ma voi adresa instantei in baza OUG 119/ 2007 ( ordonanta de plata ). Intre timp, TVA-ul s-a facut 24% si nu stiu pe ce suma sa fac cererea pentru ordonanta(exista si o factura cu suma cu noul TVA). Daca o fac pe suma cu TVA 19% e posibil sa ma intrebe judecatorul de ce nu actualizez suma, daca o fac pe suma cu 24%, nu o recunoaste achizitorul. Introducand actiunea in prezent, deci cu noul TVA, dati-mi un sfat, va rog. :(
Multumesc.
Buna!
Ma confrunt cu urmatoarea situatie