avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 408 soluții astăzi
Forum Activitate mind

Activitate mind

Buna seara.
Am cautat in lung si in lat, Din lege nu am gasit ce caut, poate ma ajutati. Este vorba despre un telefon cu un defect de fabricatie. Telefonul este in service dar cand am inceput sa insist sa mi se dea inapoi pentru ca s-a refuzat garantia, mi s-a blocat numarul de telefon de catre service, furnizorul nu raspunde, si pe alt numar nu raspunde nimeni, La mailuri la fel. Sunt un pic lasat pe dinafara.
Ce nu stiu eu, care este termenul legal de a rezolva o garantie daca o persoana juridica trimite un produs in service? Ma intreb daca este vre-un termen?! De cand am trimis telefonul in service au trecut 3 saptamani, nici un raspuns, Asta pana nu ma urc in masina sima duc sa sparg niste borcane si la furnizor si la service, poate asa ma baga cineva in seama. Deci, este vre-un termen legal? Indolenta asta ma forteaza sa ma indrept catre o instanta insa as vrea sa stiu daca inafara de faptul ca mi s-a anulat garantia pe un telefon din motive de fabricatie as dori sa stiu daca mai am ceva la mana sau nu, adica un termen legal de rezolvare.
Multumesc mult.
Seara placuta.
Am inteles perfect. Am incercat o varianta, o solutie. Partea asta cu raspunderea a scapat, nu stiam ca ultimul suporta garantia si mai ales ca nu se poate merge inapoi pe fir. Varianta cu instanta nu cred ca este tocmai fiabila din cauze financiare, durata de timp, etc. Daca se putea merge inapoi aveam o speranta. Multumesc mult pentru informatii. Seara placuta!
Buna seara. Multumesc pentru raspuns. Mai am un scenariu. Ma invart cum pot sa nu raman cu paguba. Nu fac nimic ilegal, departe de mine gandul.
Deci, acest telefon se poate factura catre o persoana fizica. Devenind PF se transforma in utilizator final. Traseul se va modifica in felul urmator: furnizor (care vinde telefonul) - intermediar (firma care cumpara telefonul)-persoana fizica catre care se factureaza telefonul. Cum se socoteste in acest caz o reclamatie la ANPC? PF merge la ANPC, ei vin catre firma care a emis factura catre aceasta persoana fizica, tot aceasta firma (ultima) dovedeste printr-un AWB ca a trimis telefonul catre furnizor in service (deci teoretic se absolva de orice vina) si toata povestea se muta in curtea furnizorului? Oare bine am socotit?
Dupa cum ziceam mai sus, doare ca nu esti bagat in seama,doare ca te supui unei asemenea cheltuieli (asumata cheltuiala) si in caz de problema de fabrica (viciu de fabricatie) trebuie tu ca si cunsumator sa suporti greseala altora.
Multumesc.
Buna seara.
Va rog sa ma lamuriti in legatura cu o problema. Azi primesc raspuns de la service ca mi s-a anulat garantia unui telefon pentru un motiv total aberant. Nu intru in detalii acum. Eu am cerut de la bunul inceput inlocuirea produsului pentru ca aveam dreptul 30 de zile, mai ales daca se constata ca produsul are defect de fabricatie. Telefonul meu clar a venit cu un astfel de defect.
Furnizorul imi comunica ca nu pot cere inlocuirea produsului pentru ca produsul a fost cumparat pe persoana juridica si aceasta inlocuire nu este valabila decat pentru persoanele fizice. Asa este?
Termenul de 15 zile s-a depasit. Angajata furnizorului imi spune azi ca nici regula de maxim 15 zile de rezolvare nu se aplica persoanelor juridice decat celor fizice.
Asa este? adica persoanele juridice nu au nici un drept la nimic?
Multumesc.
Stima!
Buna seara,
E bine sa te mai documentezi pentru ca noi consumatorii suntem luati uneori de "buni platitori". Am urmatoarea situatie: acum 3 saptamani am achizitionat un telefon Note 9 deci scump. A prezentat un defect de fabricatie si vineri in data de 8 februarie am semnalat problema telefonic la furnizor. Mi-au zis sa-l trimit luni. L-am trimis, marti a ajuns la ei si conform discutiei telefonice, a si plecat mai departe la centrul de service autorizat (cica). Ma tot impacientam eu ca nu am un raspuns, un status, intre timp ma gandeam ca eu am trimit telefonul in service insa nu am primit nici o foaie cum ca eu le-am predat telefonul si de aici ideile au inceput sa se dezvolte....sa mergem pe incredere ca nu voi primi inapoi un cartof. Azi m-am enervat, fara sa-mi dau seama ca trecusera cele 15 zile de cand am semnalat problema, sun la service unde mi se spune ca omul de service nu este la lucru si sa revin luni. Bine. Am zis hai sa sun in toate centrele autorizate Samsung din tara sa vad unde este telefonul meu care se poate identifica usor, oriunde dupa IMEI. Sun la toti, telefonul meu nicaieri, la nici un service autorizat. Creierul mi-a luat foc. Adica eu nu stiu unde este telefonul meu in service, stiu doar ca este trimis la furnizor pe baza niciunui act decat awb-ul pe care nu este mentionat continutul coletului sau valoarea produsului. Bun. Citind acum 30 minute ce inseamna garantia de 15 zile imi dau seama ca de fapt eu sunt in a 15-a zi chiar azi deci trebuia sa am rezolvat cazul insa la service nu raspunde nimeni la telefon. Sun la vanzari la furnizor si intreb daca colegul de la service lipseste azi de la munca, ei ziceau ca nu lipseste si zic de ce nu raspunde la telefon. De aici au inceput o serie de eschive ca stiti ca daca si cu parca. In concluzie mai stau cateva zile fara telefon. Astept luni cu nerabdare sa vad ce zic. Normal aveam dreptul sa cer schimbarea telefonului pentru ca am la dispozitie 30 de zile sa-l returnez si sa cer schimbarea lui insa a fost luat pe persoana juridica si firmele nu intra in aceasta regula decat persoanele fizice.
Din povestea asta lunga, vroiam sa spun sa cereti hartii cand predati un produs indiferent ce produs si cui se preda. Macar sa aveti o hartie care sa demonstreze ca ati predat cuiva ceva. In cazul meu oriunde m-as indrepta, nu am cu ce demonstra ca eu le-am trimis telefonul in service. Luni scoatem sabiile.
Seara faina.
Buna ziua.
Am o intrebarein legatura cu un credit pe persoana juridica. Banca spune varianta ei dar eram curios si de variantele specialistilor sau celor care (poate din pacate) au trecut printr-o asemenea situatie. Ideea este ca societatea pe care o detin va intra in insolventa cat de repede. Societatea are un credit la o banca, credit garantat de catre Fondul de garantare. Teoria zice ca daca se da startul la insolventa, statul adica Fondul va executa firma si va cere restituirea creditului, sumei restante, integral. Cel putin asta este varianta bancii. Societatea nu va intra in insolventa pentru a scapa de credit pentru ca nu se poate si am cautat variante de a transfera creditul pe persoana fizica dar din cate zice banca nu se poate atata timp cat Fondul e la mijloc. Aveti vre-o idee daca este vre-o varianta mai buna? Are banca dreptate in ceea ce spune sau se poate transfera creditul pe persoana fizica fara probleme. Nu am inteles de ce nu se poate transfera atata timp cat sunt bun platnic si nu doresc sa prejudiciez pe nimeni (ma refer la banca), Multumesc anticipat pentru orice sfat / parere. Stima.