As avea nevoie de o opinie cu privire la aplicarea legii 656/2002 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor pentru o fundatie.
Cum se procedeaza?
Am sunat la ONPCSB si mi-au spus sa trimit catre ei o adresa prin care sa desemnam o persoana responsabila cu implementarea prevederilor legale in acest domeniu. Trebuie insa sa elaboram si niste proceduri, norme etc de aplicare/
Pana acum am avut cazuri de genul mentionate de dumneavoastra. Adica beneficiarii au adus facturi de la clinica medicala, retete etc. aduse intr-un dosar pe care il trimitem in atentia Consiliului Director.
Ma confrunt cu urmatoarea problema: ma ocup de gestionarea activitatii unei fundatii umanitare si am opinii contradictorii de la Consilierul Juridic, respectiv Cenzorul fundatiei cu privire la actele pe care trebuie sa le incheiem atunci cand facem o donatie.
Cenzorul psune ca trebuie sa existe un Contract, iar Juristul spune ca pt sume mici e sufiecnt adecizia Board-ul si OP-urile.
Inteleg ca pentru donatie singura forma valabila de contract este cel de donatie in forma autentica la Notar.
Intru-cat costurile autentificarii la Notar ar fi mari si asta ne-ar impacta negativ, as vre sa stii dc exista o solutie valida ? Trebuie neaparat sa incheiem contract sau e suficienta hotararea Consilului Director al Fundatiei plus OP-uri?