Ma confrunt cu urmatoarea problema: ma ocup de gestionarea activitatii unei fundatii umanitare si am opinii contradictorii de la Consilierul Juridic, respectiv Cenzorul fundatiei cu privire la actele pe care trebuie sa le incheiem atunci cand facem o donatie.
Cenzorul psune ca trebuie sa existe un Contract, iar Juristul spune ca pt sume mici e sufiecnt adecizia Board-ul si OP-urile.
Inteleg ca pentru donatie singura forma valabila de contract este cel de donatie in forma autentica la Notar.
Intru-cat costurile autentificarii la Notar ar fi mari si asta ne-ar impacta negativ, as vre sa stii dc exista o solutie valida ? Trebuie neaparat sa incheiem contract sau e suficienta hotararea Consilului Director al Fundatiei plus OP-uri?
Dumneavostra cum faceti donatia, direct catre persoana cu nevoi speciale ii dati banii in mana sau pe baza unui dosar cu acte doveditoare si decontati de fapt bilete de transport la unele spitale din alte localitati, documente de plata internare si operatii, tratamente medicale, documente de plata echipamente ortopedice si de recuperare? Sau puteti chiar suporta cheltuielile cu salarizarea unei persoane gen insotitor sau asistent.
Urmati varianta fara contract de donatie autentificat la notar dar cu contract de sponsorizare incheiat intre parti, cu decont de cheltuieli, cu copie de pe buletin atasata la acel dosar doveditor.
Pana acum am avut cazuri de genul mentionate de dumneavoastra. Adica beneficiarii au adus facturi de la clinica medicala, retete etc. aduse intr-un dosar pe care il trimitem in atentia Consiliului Director.