e simplu dar nu asa cum interpretati (n-are logica )...
"pedeapsa privativa de liberatate" reprezinta, in sine, condamnarea persoanei la un numar N de ani/luni de inchisoare.
Executarea sau suspendarea executarii reprezinta modalitatea de aplicare a condamnarii.
Am primit in schimb un raspuns (din alte surse): conform legii (mai sus amintite) daca este condamnat cu suspendare in timpul exercitarii functiei atunci trebuie suspendat de catre prefect in urma unui referat primit de la secretarul institutiei din care face parte primarul respectiv.
Iar pentru a doua nelamurire, da poate candida linistit deoarece dreptul de a fi ales ramane valid odata cu suspendarea executarii pedepsei principale.
S.P.
Imi este in neclar Art.15(2) pct. e) din legea 293/28.09.2004 cum se interpreteaza, in cazul suspendarii din functie?
De acord cu dreptul de a candida din nou pentru o noua functie, pe care se pare ca il are.
Buna seara,
revin si eu cu un subiect (discutat pe forum) dar la care nu imi sunt in clar anumite lucruri.
Problema: Un prima dintr-o comuna a patriei a fost condamnat definitiv si irevocabil (in 12.2010) cu urmatoarea sentinta:
"În baza art. 33 lit. a) şi b) – art. 34 lit. b) C.pen.,
contopeşte pedepsele aplicate inculpatului, urmând ca acesta să execute pedeapsa cea mai grea, de 1 an şi 10 luni închisoare.
În baza art. 71 alin. 2 C.pen. interzice inculpatului drepturile prevăzute de art. 64 alin. 1 lit. a) teza a II-a şi lit. b) C.pen.
În baza art. 81 C.pen. dispune suspendarea
condiţionată a executării pedepsei pe durata prevăzută de art. 82 alin. 1 C.pen., respectiv 3 ani şi 10 luni.
[...]
În baza art. 71 alin 5 C.pen. dispune suspendarea executării
pedepselor accesorii pe durata suspendării condiţionate a pedepsei principale. "
**
Acum problemele la care am nevoie de ajutor:
1. Functia de primare in exercitare: trebuie suspendat sau nu? Conform Legii 393/28.09.2004 (Statutul alesilor locali), Sectiunea II, Art.15 (2) pct. e) acesta isi pierde mandatul daca are loc "condamnarea, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, la o pedeapsă privativă de libertate". Tot in aceasta lege exista si pct. g) care spune "pierderea drepturilor electorale;", acesta neaplicandu-se deoarece pedespele accesorii se suspenda.
--> cum se interpreteaza aceasta decizie coroborata cu legea?!
El inca este in functie si as vrea sa fac o adresa catre Prefectul judetului din care face comuna pentru clarificari dar vreau sa stiu sigur ca nu mai avea voie sa fie in functie.
2. La alegeri are dreptul sa candidete? Stiu ca sentinta ii da voie DAR nu exista o alta lege care sa ii interzica acest lucru daca are o condamnare? Sau primeaza dreptul de a fi ales in fata altor posibile interziceri (gen exista unei condamnari) decat cel de ai fi suspendat dreptul de a fi ales?
Va multumesc anticipat pentru ajutor.
S.P.
Zambiti dar cam degeaba :-). De la bun inceput nu ati inteles problema si ati citit printre randuri iar acum incercati sa o dregeti cu astfel de raspunsuri...
Dumneavoastra vorbiti de chichite eu vorbesc de lege.... exista o lege 325/2006 cu un articol 30 al. (2) care spune la pct. 1-3 care sunt conditiile. iar la pct. (5) ce trebuie sa faca furnizorul. Eu am indeplinit cele 3 pct-e cerute de lege iar furnizorul nu vrea sa respecte pct. (5) invocand un alt act normativ.
Iar a treia conditie, care tot spuneti ca nu este indeplinita, este aceea de a ANUNTA furnizorul si nu de a cere avizul sau. E o diferenta mare intre a anunta si a cere aviz...
Prin urmare, v-as ruga sa va abtineti de la a-mi mai raspunde daca nu puteti sa-mi dati un raspuns la problema mea, nu de alta dar umplem "thread"-ul inutil. Poate sunt alte persoane ce pot furniza o solutie.
Multumesc pentru intelegere,
Silviu.
Eu am indeplinit cele 3 conditii cumulative: acord vecini, acord asociatie si instiintare furnizor. ATENTIE: legea spune sa instiintez furnizorul de decizia mea iar acesta trebuie sa ia act de decizie (denuntare unilaterala pe care legea 325/2006 o permite) . Deci cele trei conditii cumulative sunt indeplinite, intelegeti? In termen de 45 de zile furnizorul trebuie sa vina sa efectueze deconectarea, tehnic, pentru ca el este autorizat sa opereze asupra instalatiei.
Deci am respectat legea dar furnizorul refuza. Poate face asta? Daca eu invoc legea 325/2006 pentru deconectare iar furnizorul invoca doar Ordinul 91/2007 pentru refuz, cine are dreptate?
Poate acum lucrurile sunt mai clare ...
Silviu.
Dumneavoastra nu ati citit cu atentie ce am spus in primul mesaj. Nu doar Legea reglementeaza procedura de deconectare, sunt mai multe acte normative ce trebuie respectate.
Am indeplinit, toti, toate conditiile (acord vecini, acord asociatie, referat tehnic, instiintare furnizor) Legi doar ca ne-am lovit de ultimul punct: avizul furnizorului pentru modificarea contractului de furnizare cum prevede Ordinul 91/2007 art. 246. In plus art.249 al aceluiasi ordin spune ca nu se fac deconectari in imobilele unde nu sunt deja deconectati proprietari.
Asta e problema mea si de asta o tot ocolesc: legea spune ca pot indeplinind cele trei conditii dar vine acest ordin ce nuanteaza ce spune legea si mai mult introduce si o regula de interzicere (art. 249).
De asta incerc sa caut o rezolvare altfel si de asta eu pun problema altfel fata de ceilalti care au mai intrebat de aceeasi problema pe forum si nici un avocat/consilier juridic nu a pus problema altfel in raspunsurile date.
Deci pot trece peste acel Ordin 91/2007 art.249 cumva? Adica invocand exclusiv legea 325/2006?
Silviu.
Multumesc pentru raspuns.
La pct.2: vorbim de o relatie contractuala care ma indoiesc ca, legal, imi poate fi activata fara vreun accept prealabil. Iar, citand legea, furnizorul trebuie doar instiintat de decizia mea si el trebuie sa ia la cunostinta. Defapt el nici nu spune NU deconectarii ci doar modificarii contractului de furnizare. Deci in principiu pot sa ma deconectez, pe baza unui referat tehnic (agreat de furnizor si necontestat de acesta), dar nu se modifica contractul de furnizare care oricum nu ma intereseaza sa fie modificat pentru ca avem contor la nivel de asociatie (sunt 3 scari in asociatie) si factura se emite in functie de consumul inregistrat de contor.
La pct1: am inteles. Deci celelalte acte normative (regulamente, ordine etc.) vin ca o completare a legii, sa reglementeze aspecte ce nu sunt prevazute in lege.
****
As mai avea o intrebare: daca exista un proprietar deconectat ilegal acum mai bine de 10 ani dar care nu are centrala (se incalzeste pe curent fiind vorba de o garsoniera) exista termen de prescriere al faptei si astfel sa fie considerat, legal, deconectat?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Silviu.
P.S.: prin aceste intrebari incerc sa pun problema putin altfel, sa gasesc o "portita legala" care sa-mi permita deconectarea in conditii legale.
Acest subiect sa tot discutat dar nu am gasit un raspuns la aceasta problema ...
Stiu ca exista o Lege (325/2006) si celebrul ordin 91/2007 care, practic, interzice deconectarea.
Eu sunt in aceeasi situatie vreau sa ma debransez de la Colterm (locuiest in Timisoara), impreuna cu alti 17 proprietari din 50 posibili in Asociatie, dar am primit "aviz" negativ la cererea de modificare a contractului de furnizare (fiind invocate actele normative de mai sus).
Intrebarile ar fi urmatoarele:
1. Ordinul 91/2007 nu contravine legii 325/2006? Inteleg ca un Regulament cadru vine sa reglementeze ceea ce prevede o lege DAR cand in lege nu se specifica clar ca sunt posibile si conditii in care NU poti sa te deconectezi poate un Regulament sa vina cu o astfel de precizare?
2. Eu am cumparat apartamentul si nu am semnat actul de adeziune la Asociatia de proprietari si nici vreun alt act de furnizare de energie termica cu Colterm mi se poate aplica prevederile contractului incheiat de Asociatie si Colterm desi eu nu le-am luat la cunostinta si poate nu sunt de acord cu ele? As vrea sa exploatez acest lucru, daca pot, pentru a forta deconectare sau mai bine a stopa furnizarea unui serviciu pe care nu-l vreau, nou proprietar fiind.
As aprecia daca s-ar raspunde la obiect pentru ca am vazut tot felul de pareri care nu ajuta poate mai mult incurca.
Silviu,