avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 805 soluții astăzi
Forum Activitate an0n1mul

Activitate an0n1mul

Salutare,

Am deschis recent un PFA, cu domeniul principal de activitate 6312 - Activitati ale portalurilor web.

Am cateva intrebari unde am nevoie de ajutor, caci oamenii de la fisc nu s-au deranjat sa imi raspunda la intrebari despre cum se completeaza corect anumite lucruri.

In primul rand, registrul inventar, cand si cum se completeaza pentru un PFA ca al meu?

Eu am doar doua calculatoare (desktop + laptop) si un stick USB de internet cu care imi fac toata treaba. Ele sunt cumparate de mine, inainte de a imi deschide PFA-ul. Alte obiecte de inventar nu am. Ce ar trebui sa trec in acest registru si cand?
In plus, produsele software ar trebui incluse aici? Imi este foarte greu sa gasesc informatii care sa ma ajute sa inteleg cum se completeaza acest registru in cazul meu.

Legat de banii incasati. Am cateva situri de internet si un contract cu o agentie din SUA, care se ocupa de afisarea reclamelor pe acele situri. Plata ei o fac lunar, prin intermediul PayPal si banii apoi ajung in contul meu bancar.

Eu cum completez in registrul de incasari si plati o astfel de incasare? Trec datele de identificare date de PayPal? Trec datele tranzactiei bancare?

In plus, trebuie sa eliberez o factura in mod obligatoriu, desi ei nu mi-o cer si imi platesc automat luna de luna, in functie de veniturile rezultate din reclame?

Apreciez mult ajutor cu oricare din intrebarile de mai sus.

Răspuns la discuția Intrebare de Legislatie Europeana
Va multumesc mult pentru raspunsuri. M-ati ajutat sa mai calmez putin spiritele familiei cu problema descrisa.
Răspuns la discuția Intrebare de Legislatie Europeana
Totusi... as vrea sa inteleg mai bine, daca s-ar decide ca vor sa faca tot posibilul sa-si primeasca banii de taxe, ce alternative ar avea statul danez si ce ar insemna pentru omul despre care vorbesc?
Răspuns la discuția Intrebare de Legislatie Europeana
Suma este undeva intre 3 si 4000 de euro.
Avem urmatorul scenariu:
Un membru apropriat al familiei, a lucrat aproape 2 ani in Danemarca, ca angajat al unei firme daneze. Statul danez are un sistem de taxare progresiv:
- se declara un nivel de venituri estimat la inceputul anului
- in functie de nivelul de venit se plateste impozit lunar
- la final de an se face regularizarea (si retaxarea) daca este nevoie.

Acum, persoana respectiva si firma pt care a lucrat, au declarat totul ok in primul an de munca. In al doilea insa, cei de la firma pentru care lucra l-au pus sa semneze o declaratie prin care el isi micsora nivelul prognozat de venituri. Din ignoranta si dezinteres + necunoasterea limbii si legislatiei, omul respectiv a semnat acea hartie si in cel de-al doilea an, taxarea s-a facut pentru un nivel mai mic al veniturilor. Drept urmare, omul a ramas cu mai multi bani in mana la finalul fiecarei luni.

Apoi s-a intors in tara si statul Danez a facut regularizarea, identificandu-l drept bun de plata pentru diferenta de venituri dintre estimarile initiale si banii incasati de fapt.

Acum primeste somatii de la fiscul Danez sa-si plateasca diferentele de impozit si omul nu mai are bani. :(

Ce recomandati sa faca in aceasta situatie?
Omul este tentat sa nu plateasca nimic, caci oricum bani nu mai are si nici job. Ce riscuri exista? Se poate ajunge la judecata si chestii mai extreme?
Ori... pur si simplu ramane dator statului Danez si, daca mai lucreaza vreodata pe acolo, i se vor lua automat banii datorati?