Am fost salariata pana in iunie 2010.
Incepand din 2011 m-am mutat in Germania si am avut asigurari private de calatorie.
In decembrie 2011 am revenit in tara, am achitat contributia legala pe ultimele 6 luni. Pe 30 dec am plecat din tara neputand plati si contributia pe urmatoarele 6 luni (perioada de valabilitate a cardului international) deoarece au spus ca nu se poate anticipat, pana la sfarsitul lunii ianuarie 2012.
Deci pe 30 dec am plecat doar cu cardul de sanatate valabil pana in 2012.
Acum vreau sa-mi fac asiguare de sanatate in Germania. De aici mi s-a cerut formularul E 104. Parintii mei s-au dus la casa de asigurari din Romania, au platit asigurarea pana in iunie 2012. Pe formular, functionarii au scris ca eu as fi asigurata incepand cu FEBRUARIE 2012!!!, data la care parintii mei au platit restul pana in iunie 2012. Dar eu prima plata am facut-o in Decembrie 2011.
Intrebarea mea: Nu ar trebui sa scrie pe formular de la 29.12.2011 la 30.06.2012. ?? Nu de la 29.12 am redobandit calitatea de asigurat?
Am o firma care presteaza servicii IT, cu sediul in Germania, platitoare de TVA.
Am primit o oferta de a lucra la un proiect pt o firma care are sediul in Romania, platitoare TVA.
Intrebarea mea este cum trebuie emisa factura? Cu sau fara TVA?